• Äldre 15 Feb 14:55
    5105 visningar
    0 svar
    0
    5105

    Behöver hjälp med försäkringskassan. Så klart.

    Jag vet inte vart jag ska börja, men ska försöka hålla mig kortfattad. 

    Jag är gravid nu i v. 30, har försökt bli sjukskriven från v. 27, jag studerar heltid, och vill bli sjukskriven med sjukpenning för utmattning, ångest och stress. 

    Första läkarintyget från mvc är inte "fullständigt", den läkaren har inte fått ner på papper vad vi pratade om. Andra läkarintyget är från psyk, den läkarens intyg är komplett och välformulerat. (Min egen bedömning) 

    Men försäkringskassan vill att läkarintyget från psyk skall kompletteras, men inte det från mvc, jag bad min handläggare att skicka en begäran till min läkare på mvc om en komplettering och vi kom i en konflikt, där jag tillslut la på då hon inte svarade på mina frågor eller förklarade så jag förstod. 

    Jag ringde hennes chef och bad om att få byta handläggare pga kommunikationsproblem och taskig attityd. Chefen valde då att ifrågasätta mig, om tex att jag ville byta för att jag inte var nöjd med min handläggares beslut, jag upprepade flera gånger att det var för kommunikationsproblem, men att jag också tyckte att handläggarens beslut var konstiga, men att jag tror säkert att handläggaren följer regelboken. Han lät inte övertygad och han lova att ringa mig efter han pratat med min handläggare. 

    Försäkringskassan överväger att inte godkänna min sjukperiod överhuvudtaget, men jag har fram till 21 februari på mig att komplettera uppgifter. Saken hör till att BÅDA mina läkare har ledigt till efter det datumet, vilket jag förklarade för chefen och bad om att få datumet framflyttat. Han sa att han skulle kolla om det gick med min handläggare.......

    Vad ska jag göra? 

    Jag är inte kapabel att ta beslut, eller ta kritik för den delen. Min bägare är full och jag bara gråter.