• hundra

    Mitt minne är helt knas. Är det normalt? :(

    Jag jobbar som vikarie (långtids) på en skola, så om det är en lärare här som läser så vet ni hur stressigt det kan vara. 

    Mitt minne känns helt knasigt. Senaste veckorna har jag (som annars har stenkoll på allt) börjat tappa ord smått. Ska jag förklara något ord kanske jag glömmer bort det. Enstaka tillfällen har jag glömt vad jag har pratat om med min sambo när vi plötsligt bytt ämne och ska gå tillbaka. (sen att han aldrig minns gör inte saken bättreTungan ute). Kan, som mina kollegor, glömma vilka dag det är snabbt och vilka  lektioner man har..

    Känns som att hjärnan går på högvarv. Satt på instagram nu, och såg en bild på min sambos kompis flickvän. Gick in och kolla och så och sen bara "nej, detta är ju hans andra kompis flickvän". Misstog fel människa. Fick smått panik där. Tröstar mig med att jag i princip aldrig träffat dessa flickvänner..

    För övrigt så minns jag tider, inplanerade möten och så lika bra annars. Men känns så fel ändå. Är under 25 år...

    Äter inte världsbäst. Äter mycket grönsaker, men äter frukost dåligt (kaffe+banan) och kvällsmat oregelbundet. Sover bra oftast.

  • Svar på tråden Mitt minne är helt knas. Är det normalt? :(
  • SofieJ

    Samma här, det är inte alls bra. Slutade med att jag blev deltidssjukskriven ett par månader efter att jag åkt in till akuten med helt avdomnade händer.

    Du har inga andra symptom som tyder på stress? Spända muskler? Huvudvärk? Obotlig trötthet?

  • hundra
    SofieJ skrev 2018-02-15 17:25:00 följande:

    Samma här, det är inte alls bra. Slutade med att jag blev deltidssjukskriven ett par månader efter att jag åkt in till akuten med helt avdomnade händer.

    Du har inga andra symptom som tyder på stress? Spända muskler? Huvudvärk? Obotlig trötthet?


    Ojdå! Hoppas du mår bra nu.