• Äldre 15 Feb 17:48
    2279 visningar
    2 svar
    2
    2279

    gammal infrastruktur valår,

     china has started looking into creating a 'high-speed flying train' that could reach speeds of 2,485 mph (4,000km/h), according to state-run space contractors/August 2017. Ett sätt att åka med hög verkningsgrad i rör i vaccum i fyra årstider utan förseningar tex mellan luleå-stockholm på ca 10min Äpple
  • Svar på tråden gammal infrastruktur valår,
  • Femhen­ist
    Äldre 15 Feb 18:12
    #1

    Smakar det så kostar det...

    Tror inte att behovet är så stort att någon är villig att betala en sådan resa. Men frågan är intressant, och jag kommer osökt att tänka på Göta kanal. När den väl var färdigbyggd så var den omodern. Jag är övertygad om att den planerade Svenska höghastighetsbanan kommer att vara omsprungen av batteridrivna och förarlösa drönare och flygplan när den är färdig. Underhållskostnader på luften är små i jämförelse med dem för ett flera hundra mil långt byggnadsverk genom landet.

  • Äldre 18 Feb 20:24
    #2

    mailade MP


    Miljöpartiet ser positivt på ny teknik och teknikutveckling men anser att teknikutvecklingen aldrig får bli en ursäkt för att stoppa progressiva infrastrukturprojekt här och nu. Många politiska partier motiverar ofta att säga nej till exempelvis höghastighetståg med att "det kommer bättre tekniker i framtiden" och att vi bör vänta på dem. Miljöpartiet anser att Sverige är i behov av en upprustad och välfungerande järnväg nu och att om vi ständigt väntar på nya tekniker kommer vi aldrig att börja bygga. 

    Ha en fin dag! 


    Vänliga hälsningar
    Miljöpartiet de gröna

    PS:Quad har fört vidare traditionen i Elite- och Platinum-serien, som är deras billigaste respektive dyraste hifi-serie.Nya Artera-serien placerar sig nära Platinum. Quad cd-kombinationen (ca 20 k) gav en rytmiskt engagerande upplevelse. Pianot lät lite mer inpackat än med, McIntosh MA 8000 (ca 130 k) som förstärkare, och små klangnyanser återgavs inte riktigt lika bra som med Audio Research GSi75 (ca 180 k) L:B/jag har haft quad artera i 5-6 månader Flört/dyslektiker
Svar på tråden gammal infrastruktur valår,