• Dhassan

    Vad har ni förbrett till bebisen

    Jag undrar vad har ni förbrett till bebisen själv har jag inhandlat kläder, vagnen och sängen har små saker kvar

  • Svar på tråden Vad har ni förbrett till bebisen
  • SofieJ

    Nästan inget! Ett babynest, en bärsjal och lite filtar. Har dock sett ut det mesta som ska inhandlas men inte tagit det steget än. Har BF 16/6.

  • TrueLove12

    Inte gravid ännu hade äl i helgen som var och förhoppningsvis tar det sig denna gång.

    Vi blev erbjuden av en kompis till mig som vet att vi försöker skaffa barn då fråga hon oss om vi ville ha en barnvagn med både sittdel/liggdel bilbarnstol och täcke å kudde av henne då hon inte använde de så vi fick köpa det för 300kr och dt kunde vi inte tacka nej till sen fick en annan kompis till mig reda på att vi försöker och erbjöd sig kläder, barnvagn, babysitter, bärsele ska få ännu mer kläder och saker av henne och behöver inte ge något alls för de hon tyckte de var kul att de kommer tilt användning istället bara för att de ligger

  • SofieJ
    TrueLove12 skrev 2018-02-16 02:11:53 följande:

    Inte gravid ännu hade äl i helgen som var och förhoppningsvis tar det sig denna gång.

    Vi blev erbjuden av en kompis till mig som vet att vi försöker skaffa barn då fråga hon oss om vi ville ha en barnvagn med både sittdel/liggdel bilbarnstol och täcke å kudde av henne då hon inte använde de så vi fick köpa det för 300kr och dt kunde vi inte tacka nej till sen fick en annan kompis till mig reda på att vi försöker och erbjöd sig kläder, barnvagn, babysitter, bärsele ska få ännu mer kläder och saker av henne och behöver inte ge något alls för de hon tyckte de var kul att de kommer tilt användning istället bara för att de ligger


    Åh vad gulligt! Känner i princip ingen med småbarn så vi får köpa det mesta själv. Mina småsyskon kommer ha tur när det är deras tur ^^
  • TrueLove12
    SofieJ skrev 2018-02-16 02:15:18 följande:

    Åh vad gulligt! Känner i princip ingen med småbarn så vi får köpa det mesta själv. Mina småsyskon kommer ha tur när det är deras tur ^^


    Ja kolla på alla de små kläder å sakerna man blir så himla glad och peppar upp en hel del faktiskt.

    Ja de va väl inte kul direkt inte ha någon runt sig som har barn ännu men sen e med köpa de kan man ju göra hela tiden man kan aldrig vara förberedd eller kunna allt heller :)
  • TrueLove12
    SofieJ skrev 2018-02-16 02:15:18 följande:

    Åh vad gulligt! Känner i princip ingen med småbarn så vi får köpa det mesta själv. Mina småsyskon kommer ha tur när det är deras tur ^^


    Ja kolla på alla de små kläder å sakerna man blir så himla glad och peppar upp en hel del faktiskt.

    Ja de va väl inte kul direkt inte ha någon runt sig som har barn ännu men sen e med köpa de kan man ju göra hela tiden man kan aldrig vara förberedd eller kunna allt heller :)
  • TrueLove12
    SofieJ skrev 2018-02-16 02:15:18 följande:

    Åh vad gulligt! Känner i princip ingen med småbarn så vi får köpa det mesta själv. Mina småsyskon kommer ha tur när det är deras tur ^^


    Ja kolla på alla de små kläder å sakerna man blir så himla glad och peppar upp en hel del faktiskt.

    Ja de va väl inte kul direkt inte ha någon runt sig som har barn ännu men sen e med köpa de kan man ju göra hela tiden man kan aldrig vara förberedd eller kunna allt heller :)
  • Tilja

    Vi har fått en vagn, filtar, handdukar, barnservis, babysitter/barnstol, snutte, vagnhängen, en personligt målad tavla och en massa kläder och ska få låna en säng. Vi själva har även köpt kläder, förvaringsmöbler till rummet (hylla med lådor, garderob, lådor till förvaring av leksaker), några gosedjur, ett par babyleksaker och så har vi fått lite saker i gratis babyboxar (blöjor, våtservetter, nappar, nappflaska etc). Har även dammat av några leksaker som jag hade som liten och lagt in i barnrummet (gosedjur och briotågbana). Sen har vi tittat ut det mesta andra som vi vill/behöver köpa men väntar med att beställa det tills vi fått hemlevererat och hopmonterat möblerna. Själva rummet som bebisen ska få har vi tömt på våra saker och målat om och ställt in de barnmöbler vi har hittills.

  • Fröken Sol

    Ingenting. Har två barn sedan tidigare som är 16 och 14, men har bara en takvagga kvar efter dem. Är gravid i vecka 22 och känner inte att det brådskar än.

  • Iowhannah

    Jag har ansökt om gravidförsäkring Plus (går in i vecka 21 i morgon) men i övrigt har vi inte gjort nåt speciellt. Vi har en unge på två år så allt finns liksom redan hemma. Förutom babyskydd, det är väl det enda vi måste köpa. Och en ståbräda med sits, men den är ju inte till bebisen.

  • jennie08

    Knappt någonting. Går in i vecka 20 på måndag. Har beställt en barnvagn som levereras i mitten av april och till den fick vi ett gratis babyskydd. Säng/vagga ska jag få av en kompis, så den ska bara hämtas.

    Har köpt lite kläder dock. Tänkte vara smart så jag har redan köpt en vinterjacka och overall till nästa vinter. Mer än halva priset på rea så det är jag nöjd med.

    Bebisen kommer ju mitt i sommarn så vet egentligen hur mycket kläder som behövs. Några bodys, en kofta och några overaller kanske? Och en tunn mössa. Och en filt måste jag köpa.

Svar på tråden Vad har ni förbrett till bebisen