• Merrin

    Barnen i fara?

    Jag (kille) har delad vårdnad om barnen med mitt ex sedan ett år.

    Vi bor på olika orter och jag har barnen mest då hon reser mycket i jobbet.

    När jag i veckan hämtade ungarna (de var där en vecka), så sa de direkt att mammas pojkvän hade misshandlat henne (när jag hade barnen) och att en ny kille hade flyttat in hos henne och att de pussades hela tiden.

    Nu vet jag inte mycket.

    Misshandlande pojkvännen bor i ett annat land långt härifrån. Fd. frugan uppsöker akuten och får hjälp av svensk kille att anmäla. Några dagar senare flyttar svenske killen in hos fd. och de pussas inför barnen. Han lämnar lägenheten på måndag morgon efter 4 dygn, 10 minuter innan jag hämtar barnen.

    Nu undrar jag vad jag ska göra.

    Frågan är om man ens vågar lämna barnen hos henne.

    Är det jag som är nojjig att hon släpar hem en okänd man hem till barnen?

    Tilläggas kan att fd är av utländsk härkomst utan svenska vänner.

    Hjälpande killen bor tydligen nära. Ytlig bekant kanske.

    Misshandlande pv lär ha varit inbjuden då han knappast har råd att flyga hit själv.

    Är mest orolig för dottern och risken för övergrepp.

    Jag åker troligen och pratar med fd, men hon lär inte säga något

  • Svar på tråden Barnen i fara?
  • Anonym (Mormor)

    Hej

    Klart du undrar o blir orolig

    Hur gamla är barnen ?

    Eftersom båda har vårdnaden så har du rätt att veta vad som händer

    Prata m ditt x

    Vill hon inte d så måste du ta hjälp av soc

    Tråkigt m handlar om barnens bästa

    /

    Mormor

  • Anonym (B)

    Låt inte barnen komma dit, konfrontera henne på luren och lyssnar hon inte blanda in Soc.

  • Anonym (Nja)

    Hon blev misshandlad. Han som misshandlade henne är inte kvar.

    Killen som hjälpte henne efter att hon blev misshandlad stannade hos henne efteråt i 4 dagar så att hon inte var ensam (han flyttade troligen inte in) vilket kanske va bra även för barnen om mamman var skakad och inte mådde bra?

    Prata med henne, absolut. Berätta att barnet sagt att hon blivit misshandlad och fått uppsöka akuten. Fråga hur hon mår. Bry dig om dina barns mamma. Men gör samtidigt klart att sånt inte får ske framför barnen. Fråga även om mannen som hjälpte henne, hur väl hon känner honom och vilken relation dom har. Kan ju va en vän sen längre tillbaka som hon bara sökte tröst hos efter att hon blivit misshandlad.

Svar på tråden Barnen i fara?