• Anzil
    Äldre 16 Feb 09:17
    5345 visningar
    16 svar
    16
    5345

    Vad tycker kvinnor om blyga killar?

    Hej!

    Vad exakt tycker kvinnor om blyga killar. Är det oakttrativt eller någonting som de flesta inte skulle brytt sig någonting om,  eller kanske till och med skulle tycka det var charmigt?

    Jag hade planerat det så väl. Jag gav bort en Alla hjärtans dag-gåva till någon jag känner en förälskelse. Men jag tänkte samtidigt låtsas som om jag endast gör det för vänskapens skull, eftersom jag inte tror hon riktigt känner likadant tillbaks.

    Samtidigt som jag hade tänkt för mig själv att jag skulle ge henne en kram.

    Men helt plötsligt vart jag tillbakadragen, mer än jag brukar. Jag brukar oftast tala med bekvämlighet, och kan lätt träffa okända människor utom problematik. Men i det här fallet, var jag väldigt blyg. Mer än jag brukar inför henne. Kanske för att jag skulle ge henne en gåva?

    Konstig nog fick jag också en känsla av att hon vill inte ens ha någonting med mig att göra. Så det fick mig att avstå ifrån kram och så. Kanske därför som jag vart mer blyg, eller hör det till blygheten att man får känslan av att man inbillar sig att andra inte vill ha någonting med en att göra, och därmed blir tillbakadragen? Jag är i övrig fall som sagt inte tillbakadragen.

    Jag gav i alla fall henne en kram, och småpratade. Jag önskade dock att jag skulle ge henne en stor kram. Blandning av att det var en speciell dag och att jag vet att hon även haft det lite strul med någonting.

    Efter vi tog farväl av varandra. Kände jag bara ångest och att jag gjort bort mig . . .

  • Svar på tråden Vad tycker kvinnor om blyga killar?
  • Äldre 16 Feb 09:27
    #1

    Alla gillar olika. Jag personligen gillar inte blyga killar.

  • Äldre 16 Feb 09:31
    #2
    +1

    Hela sitsen låter bara obekväm att lura henne att du är vän för du är förälskad fast hon inte är det , det låter bara egoistiskt självklart ryggar hon tillbaka vad du är för creepy en.

  • Anzil
    Äldre 16 Feb 10:06
    #3
    Ggrodan skrev 2018-02-16 09:31:17 följande:

    Hela sitsen låter bara obekväm att lura henne att du är vän för du är förälskad fast hon inte är det , det låter bara egoistiskt självklart ryggar hon tillbaka vad du är för creepy en.


    Jaha.  . . . . . . .  :(
  • Äldre 17 Feb 20:09
    #4

    Jag kan finna blyga killar lite charmiga. Jag gillar inte killar som kliver fram med världens största orubbade självkänsla och är bergsäkra att de får mig på fall när de vill. Killar som har otroligt fina raggrepliker ger också sken av att vara "vana att ragga", vilket inte ger så seriöst intryck och jag tappar intresset.

    Så jag tilltalas mer av den som åtminstone utstrålar liten uns ödmjukhet.
    Däremot är det ju väldigt svårt att förstå blyga killar om de inte vågar säga något eller röra mig. man har ingen aning vad de vill eller var jag har dem.
    Man vet inte om de är osäkra eller ovilliga. 
    Jag ger dem gärna fler chanser, men inte oändligt många. Till slut tröttnar jag.

    Det vanliga är ju att man är blyg bara "när det gäller som mest". Det är ju ingen konst att prata med någon om man inte har några känslor inblandade med förhoppningar om att det ska bli något mer.

  • Äldre 17 Feb 20:10
    #5

    Kvinnor gillar inte blyga killar, nej.

  • Äldre 17 Feb 20:17
    #6
    +1
    Port II skrev 2018-02-17 20:10:50 följande:

    Kvinnor gillar inte blyga killar, nej.


    Hur kan du tala om alla kvinnor!? HAHA
    Du är väl bara en kvinna och kan tala för dig. 
  • Kusin Krakel
    Äldre 17 Feb 20:25
    #7
    -1 +1

    Det är naturligtvis olika från tjej till tjej.

    Men det du beskriver verkar mer handla om osäkerhet eller ovilja att läsa signaler från andra. Du skriver att hon inte verkar vara intresserad av dig men ändå försöker du komna på sätt att närna henne romantiskt. Varför?

  • Äldre 17 Feb 20:39
    #8
    Armiida skrev 2018-02-17 20:17:32 följande:

    Hur kan du tala om alla kvinnor!? HAHA

    Du är väl bara en kvinna och kan tala för dig. 


    Jag är man så det går alldeles utmärkt att uttala sig om kvinnor.
  • Anzil
    Äldre 17 Feb 20:47
    #9
    Armiida skrev 2018-02-17 20:09:43 följande:

    Jag kan finna blyga killar lite charmiga. Jag gillar inte killar som kliver fram med världens största orubbade självkänsla och är bergsäkra att de får mig på fall när de vill. Killar som har otroligt fina raggrepliker ger också sken av att vara "vana att ragga", vilket inte ger så seriöst intryck och jag tappar intresset.

    Så jag tilltalas mer av den som åtminstone utstrålar liten uns ödmjukhet.
    Däremot är det ju väldigt svårt att förstå blyga killar om de inte vågar säga något eller röra mig. man har ingen aning vad de vill eller var jag har dem.
    Man vet inte om de är osäkra eller ovilliga. 
    Jag ger dem gärna fler chanser, men inte oändligt många. Till slut tröttnar jag.

    Det vanliga är ju att man är blyg bara "när det gäller som mest". Det är ju ingen konst att prata med någon om man inte har några känslor inblandade med förhoppningar om att det ska bli något mer.


    Men oj, oj vilket inlägg!! Tack för din respons!

    Jag känner igen mig det där som du skrev om killar och blyghet. Man vet inte vart man har de, skrev du.

    Jag känner faktiskt så för denna kvinna. Jag vet inte om hon är osäker eller ovillig. Men jag tippar på att hon är osäker, men kan prata om man kliver fram till henne.

    Jag ville ge henne en bamsekram, men jag vart plötsligt blyg av mig, och vart osäker om hon var villig eller bara var blyg.

    Så ditt inlägg fick mig att känna någonting och fundera.

    Det har gått fram och tillbaka där jag undrar vad hon exakt vill och känner. Handlar det om osäkerhet/blyghet eller handlar det om att hon inte vill ha  någonting med mig att göra. Jag antar att det gör också mig osäker. Men sen är jag blyg av mig en smula för att känslorna för henne är så starka.

    I övrig fall så är jag inte blyg av mig.

    Hon måste ha lagt märke till det själv. Eftersom att hon har sett mig tala inför grupper lite mer än två gånger.

    Jag måste även understryka att jag inte är extrem blyg av mig inför henne. Jag pratar, men en vis smula av blyghet märker man nog av.

    Tack igen för din respons.

    Lite tokig fråga kanske. Men finns det en möjlighet att en kvinna som är blyg, kan tycka det är trevligt att finna det trevligt med  en kille som också är en smula blyg?


  • Anzil
    Äldre 17 Feb 20:47
    #10
    Kusin Krakel skrev 2018-02-17 20:25:41 följande:

    Det är naturligtvis olika från tjej till tjej.

    Men det du beskriver verkar mer handla om osäkerhet eller ovilja att läsa signaler från andra. Du skriver att hon inte verkar vara intresserad av dig men ändå försöker du komna på sätt att närna henne romantiskt. Varför?


    Då kanske jag har varit otydlig. Det handlar om osäkerhet, jag vet inte riktigt vart jag har henne. Om det handlar om osäkerhet eller om hon är ovillig.


  • Kusin Krakel
    Äldre 18 Feb 08:38
    #11
    +1
    Anzil skrev 2018-02-17 20:47:54 följande:

    Då kanske jag har varit otydlig. Det handlar om osäkerhet, jag vet inte riktigt vart jag har henne. Om det handlar om osäkerhet eller om hon är ovillig.


    Och du har väldigt svårt att läsa av folks signaler? Det låter som att problemet ligger där snarare än att du är blyg.
  • Anzil
    Äldre 18 Feb 14:47
    #12
    Kusin Krakel skrev 2018-02-18 08:38:57 följande:
    Och du har väldigt svårt att läsa av folks signaler? Det låter som att problemet ligger där snarare än att du är blyg.
    Jag vet inte om jag har svårt att läsa av signaler på människor.
  • Kusin Krakel
    Äldre 18 Feb 15:03
    #13
    Anzil skrev 2018-02-18 14:47:21 följande:

    Jag vet inte om jag har svårt att läsa av signaler på människor.


    Du får väl slänga iväg ett sms och fråga om hon vill ta en fika, och ta det från det sen om hon verkar intresserad eller ej.

    Om du inte vet om ifall du har svårt att läsa av signaler borde du inte ha det, det borde du väl ha märkt om saker ofta blir fel föratt du missförstår och så.

    Är ni nära vänner eller ytligt bekanta?
  • Anzil
    Äldre 18 Feb 15:55
    #14
    Kusin Krakel skrev 2018-02-18 15:03:15 följande:
    Du får väl slänga iväg ett sms och fråga om hon vill ta en fika, och ta det från det sen om hon verkar intresserad eller ej.

    Om du inte vet om ifall du har svårt att läsa av signaler borde du inte ha det, det borde du väl ha märkt om saker ofta blir fel föratt du missförstår och så.

    Är ni nära vänner eller ytligt bekanta?
    Ytligt bekanta.
  • Äldre 19 Feb 10:52
    #15

    Det är kvinnans roll att vara blyg, knepig och svårfångad förutsatt att hon ser bra ut annars får hon precis som alla andra anstränga sig mer.

  • Anzil
    Äldre 2 Mar 11:07
    #16
    Youtoo54 skrev 2018-02-19 10:52:00 följande:

    Det är kvinnans roll att vara blyg, knepig och svårfångad förutsatt att hon ser bra ut annars får hon precis som alla andra anstränga sig mer.


    Den kvinnan jag är helt tokig i, ser helt okej ut. Det var mer hennes klädstil och personlighet som verkligen fick mig i ett intresse. I början var jag faktiskt inte särskilt blyg. Vid ett tillfälle bar jag henne, vilket hon gav tecken på att hon tyckte om.

    Tiden gick och känslan av förälskelsen dök upp och blev allt mer starkare.

    Ena stunden känner jag att hon finner mig obehaglig medan andra stunden känns det också som om hon tycker om att prata med mig.

    Hon verkar blyg, och precis som ovan skrev. Så blir det svårt att analysera korrekt om hon är ovillig eller endast blyg.

    Men det känns ena stunden som om hon vill springa ifrån mig medan andra stunden känns som om hon faktiskt uppskattar mig och tycker om att prata med mig.

    Men jag är fullkomlig osäker. Skall man lyssna på sin magkänsla?
Svar på tråden Vad tycker kvinnor om blyga killar?