• Anzil

    Ser äldre kvinnor som är 40+ på ett annat sätt vad som är attraherade?

    Hej!

    Kvinnor som är vid 35-40 och uppåt på ett annat sätt vad som är snyggt och attraktivt?

    Jag upplever att jag får enklare kontakt med äldre kvinnor, och jag brukar oftast känna av att jag blir väldigt omtyckt av dessa kvinnor. Flesta av de brukar även slänga upp komplimanger om att jag är snygg och annat.

    Det får mig att tänka om jag även ser snygg ut inför andra människor som är ungefär i min ålder. Liksom 18 till 24 år.

    Men samtidigt upplever jag att jag inte verkar vara så intressant på en kärleksfull sätt med mina jämnårig. Jag har vänner, men jag har sällan upplever att någon är förälskad i mig.

    Jag upplever även att de som jag kanske faller för, inte heller är intresserade för mig.

    Så jag har funderat på om kanske äldre människor ser på annat sätt än människor i ungefär i min ålder.

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Ser äldre kvinnor som är 40+ på ett annat sätt vad som är attraherade?
  • sextiotalist
    Anzil skrev 2018-02-16 09:58:41 följande:

    Hej!

    Kvinnor som är vid 35-40 och uppåt på ett annat sätt vad som är snyggt och attraktivt?

    Jag upplever att jag får enklare kontakt med äldre kvinnor, och jag brukar oftast känna av att jag blir väldigt omtyckt av dessa kvinnor. Flesta av de brukar även slänga upp komplimanger om att jag är snygg och annat.

    Det får mig att tänka om jag även ser snygg ut inför andra människor som är ungefär i min ålder. Liksom 18 till 24 år.

    Men samtidigt upplever jag att jag inte verkar vara så intressant på en kärleksfull sätt med mina jämnårig. Jag har vänner, men jag har sällan upplever att någon är förälskad i mig.

    Jag upplever även att de som jag kanske faller för, inte heller är intresserade för mig.

    Så jag har funderat på om kanske äldre människor ser på annat sätt än människor i ungefär i min ålder.

    Tack för svar!


    Det gör man absolut, när man blir äldre så värderar man personer på ett annat sätt. Utseendet är bara en liten del av en person.
    Jag har mycket kontakt med yngre män genom mitt arbete och jag behandlar dom på samma sätt som jämnåriga män. Jag behandlar inte en ung snygg kille annorlunda än en äldre manlig kollega med rynkor och grått hår.
  • rwrwrwrrfw

    40+ kvinnor är inget att. För gamla. Dom är till och med sterila. 

  • Pentra
    rwrwrwrrfw skrev 2018-02-16 12:35:55 följande:
    40+ kvinnor är inget att. För gamla. Dom är till och med sterila. 

    40+ för gamla för vad? Och sterila? Knappast. Men, om någon skulle vara streil; vad spelar det för roll? ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • sextiotalist
    rwrwrwrrfw skrev 2018-02-16 12:35:55 följande:

    40+ kvinnor är inget att. För gamla. Dom är till och med sterila. 


    En del är det, de flesta är fertila vid 40 (de har för sjutton 10 år kvar till klimakteriet).
    Vad är vi annars för gamla för?
    Sex, vår sexualitet peakar kring 40
    Arbeta: Vi har minst 25 år kvar att arbeta
    Dö: Då har vi troligen mellan 40 och 50 år kvar
    Idrotta: Jag och mina 55+väninnor springer millopp

  • Anzil

    Ibland tänker jag såhär: Kvinnor i min jämnålder kanske också tycker jag är attraherade, men till skillnad ifrån de som är äldre kvinnor. Så vågar de äldre kvinnorna mer, för att man kanske är blygare vid åldern 18-25, eller något sådant, kanske?

    Eller kan det vara så att jag knappt är attraktiv för kvinnor i min ålder, och om jag är attraktiv för någon, så är det någon vid åldern 40 år?

    Vilket skulle kunna stämma?

    Eller finns det en möjlighet att jag även skulle kunna vara attraktiv för en kvinna i min ålder?

    Tack för svar!

Svar på tråden Ser äldre kvinnor som är 40+ på ett annat sätt vad som är attraherade?