• Äldre 16 Feb 10:16
    8121 visningar
    10 svar
    10
    8121

    Dubbelmage???



    Jag är gravid i vecka 12... såhär ser min mage ut...jag har fått sån mer fläskig mage och naveln har lixom gömt sig... jag vill ju ha rund mage! Varför får man sån här mage? Kommer jag kunna få en rund gravid mage ?
  • Svar på tråden Dubbelmage???
  • Äldre 16 Feb 10:20
    #1
  • elyse
    Äldre 16 Feb 10:21
    #2

    Fråga din barnmorska.

  • Äldre 16 Feb 10:28
    #3

    Om man är överviktig/har en del bukfetma redan innan man blir gravid så kan det bli så där. Det ser väl inte ut så när du ställer dig upp?


    Tells it the way it is.
  • Äldre 16 Feb 10:37
    #4

    Står du upp? Ligger? På första bilden. Kan ej se de andra. Första barnet? Med mitt första såg man typ ingenting i vecka 12.

  • Äldre 16 Feb 11:06
    #5

    I vecka 12 så är det bara svullna tarmar, livmodern sticker inte upp ur bäckenet än. Vissa får "gravidmage" redan då, ffa om man varit gravid tidigare men då beror det mest på att nukmusklerna är uttänjda på det hållet.

    Klart du kommer att få en rundare mage, men valkar av bukfetma kan vara kvar rätt länge.

  • Äldre 16 Feb 13:00
    #6
    faglin skrev 2018-02-16 10:37:56 följande:

    Står du upp? Ligger? På första bilden. Kan ej se de andra. Första barnet? Med mitt första såg man typ ingenting i vecka 12.


    Sitter ner.. men även ståendes så ser de lite ut sådär . Förata barnet. Hade gått upp rätt mkt på halvåret inann. Men känns som kag lägger på mig massor mu senaste tre månaderna :(
  • Äldre 16 Feb 13:01
    #7
    Krusbärskompott skrev 2018-02-16 11:06:07 följande:

    I vecka 12 så är det bara svullna tarmar, livmodern sticker inte upp ur bäckenet än. Vissa får "gravidmage" redan då, ffa om man varit gravid tidigare men då beror det mest på att nukmusklerna är uttänjda på det hållet.

    Klart du kommer att få en rundare mage, men valkar av bukfetma kan vara kvar rätt länge.


    Ja jg tror nog jag lagt på mig lite . Men hoppas ändå kag får en rund gravidmage <3
  • Äldre 16 Feb 13:03
    #8
    Brollan skrev 2018-02-16 13:01:15 följande:
    Ja jg tror nog jag lagt på mig lite . Men hoppas ändå kag får en rund gravidmage <3
    Du får säkert en rund gravidmage du också, men inte ännu på flera veckor.
  • Äldre 16 Feb 13:04
    #9

    Känns bara pinsamt att visa magen sen senare om de fortfarande ser ut sådär x) vill iaf att naveln ska komma fram!

  • Äldre 16 Feb 13:05
    #10

    Fia 28: ja jag hoppas de :)

Svar på tråden Dubbelmage???