• Jo0509

    Är det möjligt att redan känna av graviditet?

    Jag hade ägglossning i onsdags men vi hade sex i måndags. Och sen ägglossningen så har jag känt en molande känsla i magen. Så Är det möjligt att redan känna av graviditet? Jag har bim 28/2. Hade samma känsla i magen när jag blev gravid med sonen men det var bara nån dag innan bim och som sen fortsatte.

  • Svar på tråden Är det möjligt att redan känna av graviditet?
  • Anonym (nä)

    Så ägglossning för två dgr sedan? Nej det är annat du känner. Ägget har ju inte ens hunnit fästa ännu i så fall.

  • Anonym (Jennifer)

    Absolut kan det vara så! Jag tyckte jag kände av andra och tredje graviditeten mycket mer, kanske för att man inte riktigt vet hur det känns första gången. Men testa runt bim, kan absolut vara så att du är gravid!

  • Anonym (Mmm)

    Kan ju vara ägglossning du känner nu förmodligen

  • Jo0509
    Anonym (nä) skrev 2018-02-16 14:01:00 följande:

    Så ägglossning för två dgr sedan? Nej det är annat du känner. Ägget har ju inte ens hunnit fästa ännu i så fall.


    Ja eller enligt min mensapp iaf, kan lika gärna va att ägglossningen var nån dag tidigare. Har inte använt ägglossningstester
  • MaalinJ

    Jag kände av symtom 8 dagar innan mitt BMI med mitt andra barn. Hon va visserligen planerad så man kände ju efter lite extra kanske. Minns att jag plussade då också men pluset va väldigt svagt. Tog ett nytt närmare BMI som då blivit starkare.

    Du kan ju testa å ta ett test om några dagar. Jag har varit extremt känslig under mina graviditeter. Har känt av symtom väldigt tidigt och runt v. 6 börjar helvetet å fram till förlossningen har jag varit sängliggandes å kräkts varenda dag.

  • Anonym (L)

    Nej det är helt omöjligt. Alltså HELT. Eftersom man inte är gravid förrän det befruktade eget fäster, vilket sker tidigast fem dagar efter ägglossningen. Om man känner något så tidigt så är det sviter från ägglossningen som känns.

    Och glöm inte att man kan få graviditetslikande symtom vid ägglossning och pms.

  • Anonym (L)
    Jo0509 skrev 2018-02-24 15:07:36 följande:

    Tydligen så kan man! De fantastiska två strecken bim-4 :D


    Haha nej det kan man inte. Det är annat du känt. Men grattis!
  • EmmyB87

    Man kan inte känna det fysiskt, men man kan "veta" att det tog sig. Jag har kännt det alla ggr. Det känns liksom i hela kroppen!

  • Anonym (Lisa)
    Anonym (L) skrev 2018-02-16 15:44:43 följande:

    Nej det är helt omöjligt. Alltså HELT. Eftersom man inte är gravid förrän det befruktade eget fäster, vilket sker tidigast fem dagar efter ägglossningen. Om man känner något så tidigt så är det sviter från ägglossningen som känns.

    Och glöm inte att man kan få graviditetslikande symtom vid ägglossning och pms.


    Jo0509 skrev 2018-02-24 15:07:36 följande:

    Tydligen så kan man! De fantastiska två strecken bim-4 :D


    Vad bra att du motbevisade,, grattis grattis grattis, jag är en av dom som ?vet? bara nån dag efter äl? har 6 barn så ,super glad för din skull
Svar på tråden Är det möjligt att redan känna av graviditet?