• Äldre 16 Feb 14:07
    24538 visningar
    16 svar
    16
    24538

    Egoistisk mamma tar sitt barn till förskolan trots ALLT

    Egentligen är det inte så dramatiskt som det låter; jag anklagas för att vara egoistisk, och undrar nu hur andra hade gjort i min situation.
    Jag tog med min son till föris när han hade 37.8°. Det fanns en anledning:

    www.mammatrams.se/egoistisk-mamma-tar-sitt-barn-till-forskolan-trots-allt/

    Kom ihåg, ni som älskar att trolla runt på det här forumet, att man känner igen er på tonen. Jag kommer inte bry mig om att svara på virriga, känslostyrda och projicerande attacker. Kritik ska vara saklig och konstruktiv, annars lyssnar jag inte.

    Åsikter baserade på andras kommentarer, utan att själv ha satt sig in i ämnet, undanbedes.


    Mammatrams. Föräldraskapet med torr humor.
  • Svar på tråden Egoistisk mamma tar sitt barn till förskolan trots ALLT
  • Äldre 16 Feb 14:35
    #1

    Eftersom jag själv jobbar som sjuksköterska så vill jag bara förtydliga en sak.. feber är kroppstemperatur på över 38 grader. Med andra ord är 37.8 subfebrilt, inte feber.

    Om mina barn är pigga och alerta och själv vill gå till förskolan så lämnar jag dem där om de inte har feber (se ovanför). Feber i sig är inte smittsamt, dessutom får båda mina barn förhöjd kroppstemperatur när de är trötta. Skulle jag hålla mina barn hemma varje gång de ligger över 37 grader så hade de aldrig varit på förskolan.

  • Äldre 16 Feb 14:50
    #2

    Jag har läst inlägget du länkade till + det "ursprungliga" inlägget som ligger till grund för diskussionen och kommer här med mina tankar och åsikter kring det hela. INTE på något sätt menat som påhopp eller liknande utan jag tänker och resonerar högt, kan därför bli lite rörigt men hoppas att det går att följa ändå.