• Anonym (Tyra)

    Finaste namnkombination kille

    Vilken av dessa namnkombinationer passar bäst?

    Anton Johan Peter Erik
    Anton Johan Peter Gustaf

    Erik och Gustaf kommer att vara andranamn och är båda släktnamn. 
    Gustaf är släktnamn på min mans sida i flera generationer.
    Erik finns på min svärmors sida och min man heter det i andranamn så hade varit fint att ha samma namn.
    Vi tycker om både namnen men måste välja ett. Hade det varit som tilltalsnamn hade jag dock valt Erik för det är lite finare.  

  • Svar på tråden Finaste namnkombination kille
  • Anonym (Tyra)

    Anton Johan Erik Peter 

    den ordningen kan vi också tänka oss om vi väljer Erik

  • Anonym (sdfg)

    Gustaf tycker jag passar bäst till de andra namnen

  • Anonym (Mis)

    Lite väl många namn i mitt tycke. Men är det så ni vill ha det så röstar jag på nr 2.

  • Anonym (Anna Elisabeth Olivia Rebecca Johanna)
    Anonym (Tyra) skrev 2018-02-16 14:33:02 följande:

    Vilken av dessa namnkombinationer passar bäst?

    Anton Johan Peter Erik

    Anton Johan Peter Gustaf

    Erik och Gustaf kommer att vara andranamn och är båda släktnamn. 

    Gustaf är släktnamn på min mans sida i flera generationer.

    Erik finns på min svärmors sida och min man heter det i andranamn så hade varit fint att ha samma namn.

    Vi tycker om både namnen men måste välja ett. Hade det varit som tilltalsnamn hade jag dock valt Erik för det är lite finare.  


    Barnet kommer aldrig tilltalas med alla namn i rad som varför bry sig om vilken kombo som låter bäst?

    Ta alla fem namn så slipper ni kompromissa.
  • Shameless

    Vad har Johan och Peter för betydning då? Hade ju varit bättre med Anton Erik Gustaf då man får in bägge släktnamnen.

  • Anonym (Tyra)

    Saken är den att vi redan har bestämt de andra namnen. De andra namnen har stor betydelse för min man då han gärna vill att de ska vara med. För mig har de igen betydelse alls utan Erik och Gustaf är de namn jag mest känner för. För min del hade jag kunnat tänka mig Anton Erik Gustaf men då kör jag över min mans vilja så det får bli som fjärde namn. Annars håller jag med om att ditt förslag är mycket fint. 

Svar på tråden Finaste namnkombination kille