• Äldre 16 Feb 16:14
    5194 visningar
    13 svar
    13
    5194

    Tredje barnet vid 39?

    Hej!

    Jag och min man funderar på en sladdis. Vi har två barn men det är 10 år sen nu som jag var gravid senast. Båda barnen blev till på första försöket. Jag misstänker att äggen inte har lika bra kvalitet idag som för ett decennium sen.

    Hur har det gått för er andra som haft lätt att bli gravida och sen skaffar sladdis? Tog det lång tid att bli gravid?

    Jag slutade med p-pillrena för ett par dagar sen så tiden lär utvisa hur det går för mig. Mest nyfiken på hur det gått för andra.

  • Svar på tråden Tredje barnet vid 39?
  • Äldre 16 Feb 16:17
    #1

    Från 1-2 månader tidigare så tog det 4 månader vid dryga 39

  • Äldre 16 Feb 16:31
    #2
    CrazyTown skrev 2018-02-16 16:17:23 följande:

    Från 1-2 månader tidigare så tog det 4 månader vid dryga 39


    Det var ju ändå helt okej. Skulle det ta ett år att bli gravid skulle jag nog ge upp. Vill inte bli för gammal vid förlossning.
  • Äldre 16 Feb 23:33
    #3
    Sportmamma skrev 2018-02-16 16:14:06 följande:

    Hej!

    Jag och min man funderar på en sladdis. Vi har två barn men det är 10 år sen nu som jag var gravid senast. Båda barnen blev till på första försöket. Jag misstänker att äggen inte har lika bra kvalitet idag som för ett decennium sen.

    Hur har det gått för er andra som haft lätt att bli gravida och sen skaffar sladdis? Tog det lång tid att bli gravid?

    Jag slutade med p-pillrena för ett par dagar sen så tiden lär utvisa hur det går för mig. Mest nyfiken på hur det gått för andra.


    Beror på vad du har för kropp.

    Jag tex har en kropp som kallas PCO-S och vi är mer fertila efter 30 än efter 20.
  • Äldre 17 Feb 23:28
    #4

    Jag vet inte vad jag har för kropp....vanlig? 160 lång och väger 55 kg.

  • Äldre 17 Feb 23:28
    #5

    Jag vet inte vad jag har för kropp....vanlig? 160 lång och väger 55 kg.

  • Äldre 18 Feb 18:53
    #6

    Jag fyller 39 i år och är gravid med vårt tredje barn. De två äldsta är 9 och 12 år och blev till på första försöket. Sommaren 2015 bestämde vi oss för att försöka få en liten trea och jag blev gravid direkt även då. Det slutade dock i ett MA i vecka 10-11 (fostret dog redan v. 5) och efter det blev jag inte gravid trots att vi använde oss av ÄL-test. Under början av 2017 gav vi upp helt, men körde på utan preventivmedel. Så nu i januari kom inte mensen på beräknad dag och jag misstänkte genast att jag var gravid, vilket ju stämde! :)

    Det har alltså varit en betydligt längre och krokigare väg den här gången -och än är vi inte framme. Vecka 9 nu, och dagarna segar sig fram till kub i mitten av mars!

    Lycka till, hoppas att det går snabbare för er än för oss! :)

  • Äldre 18 Feb 19:45
    #7

    Jag var lite yngre är du, jag var 36 när vår yngsta kom till.

    Blev gravid på första försöket med barn nr 1 som 25-åring och nr 2 hade vi samma tur med drygt 11 år senare.

  • Äldre 20 Feb 04:25
    #8

    Var 38 år när vi började försöka och det tog 17 månader att bli gravid. Vi hade typ gett upp men så plötsligt var jag gravid. Har hunnit bli 40år alldeles nyligen och är gravid i vecka 18. Detta är vårt 4:e barn och min yngsta är 6år.

    För Vissa går det ju fort i den åldern och gör andras tar det lite längre tid. Lycka till

  • Äldre 28 Feb 13:36
    #9

    Oj vad olika. Ja det blir spännande att se. Jag hade mens 14-20 februari. Sen ett par dagar tillbaka har jag haft molvärk ungefär. Jag är inte gravid men inte borde jag ha mens igen redan? Eller är det ägglossningen jag känner?

  • Äldre 28 Feb 13:48
    #10

    Tidigare barnen blivit till på första försöket. Nu när jag är 38 har vi försökt i 1,5 år utan plus. Blivit utredda. Mina prover ser superbra ut för åldern. Min mans ser bra ut. Allt ser bra ut. Men nu blir det IVF....

  • Äldre 28 Feb 15:41
    #11

    Åh nej vad tråkigt. Jag tänkte ge det 6 månader. Blir det inget barn stänger butiken för evigt. Jag kan tänka mig att föda vid 40. 41 då börjar det kännas som att jag är för gammal.

  • Äldre 1 Mar 13:49
    #12

    Jag förstår inte riktigt hur man beräknar det här med äl och bim. Har läst flera trådar där det beskrivs men är för trög. Om jag hade mens 14-20 februari, när är bim?

  • Äldre 5 Mar 16:22
    #13

    Jag börjar tro att jag är skengravid. Eller är det chocken efter att ha slutat med p-piller? Livmodern känns jättekonstig. Det drar i den, samma känsla som när det börjar bli trångt för bebisen fast det är tomt därinne. Som en ballong som spänns ut. Fler som haft denna känsla??

Svar på tråden Tredje barnet vid 39?