• Vintermänniska

    Saknar min sambo

    Hej!

    Vet inte varför jag skriver egentligen, och kan nog uppfattas som löjligt av vissa men ni behöver inte göra er besväret att svara. Vill nog bara skriva av mig lite.
    För att inte någon ska missförstå det jag skriver så uppskattar jag givetvis egentid med barnen och unnar henne tid hemifrån och tid med sina föräldrar.

    Min flickvän sedan snart 7 år har åkt hem till sina föräldrar och syster över helgen. Körde henne till tåget imorse och jag är själv hemma med barnen. Vi har inte varit ifrån varandra en natt på ca 3år och det känns så sjukt tungt att behöva sova själv i sängen, utan min kärlek på andra sänghalvan.

    Saknar henne något så enormt, speciellt nu när barnen lagt sig (1 och 3år gamla) och jag är den enda som är vaken här hemma, elden sprakar i kaminen men har ingen att dela fredagsmyset med.
    Känns så otroligt meningslöst med en helg utan henne. Jobbar hela veckan och sedan när den efterlängtade helgen kommer så är hon inte hemma.

    Pratade med henne för en stund sedan i samband med läggning av barnen så dom fick säga godnatt till mamma och det gjorde saknaden än större, gör ont i mig ärligt talat...

    Just nu har jag lagt mig på sängen för att snusa lite på hennes kudde, få känna hennes lukt.

    Kan någon komma med tips eller förslag på att få tiden att gå lite snabbare eller göra saknaden lite lättare att handskas med, vill ha söndag eftermiddag NU!

  • Svar på tråden Saknar min sambo
  • Anonym (Ö)

    Herregud.. Dels blir man avundsjuk.. Skulle velat att vara älskad o längtad efter på samma sätt.. Dels känns det lite omoget.. Kan du inte bara njuta egen tid?! Det är ju inte så att hon ska vara borta i en månad..

  • Anonym (hmm)
    Anonym (Ö) skrev 2018-02-16 19:12:30 följande:

    Herregud.. Dels blir man avundsjuk.. Skulle velat att vara älskad o längtad efter på samma sätt.. Dels känns det lite omoget.. Kan du inte bara njuta egen tid?! Det är ju inte så att hon ska vara borta i en månad..


    Står överst i inlägget att han (?) givetvis uppskattar egentid med barnen :)

    På vilket sätt tycker du det är omoget att sakna sin partner?
  • Anonym (Ö)
    Anonym (hmm) skrev 2018-02-16 19:18:26 följande:

    Står överst i inlägget att han (?) givetvis uppskattar egentid med barnen :)

    På vilket sätt tycker du det är omoget att sakna sin partner?


    På direkt sätt. Man ska inte må dåligt över att sambo är borta i två dagar. Att sakna en sak, men att gå typ sönder av att partnern är borta o skriva inlägg på fb vetefan.. Normalt vore det att passa på o hitta på saker som man kan göra själv, som man velat länge.. Livet består ju av flera bitar än bara ens sambo.,
  • Vintermänniska
    Anonym (Ö) skrev 2018-02-16 19:25:43 följande:
    På direkt sätt. Man ska inte må dåligt över att sambo är borta i två dagar. Att sakna en sak, men att gå typ sönder av att partnern är borta o skriva inlägg på fb vetefan.. Normalt vore det att passa på o hitta på saker som man kan göra själv, som man velat länge.. Livet består ju av flera bitar än bara ens sambo.,
    Mår inte dåligt över att hon åkt bort över helgen, känner bara en väldigt stor saknad.
    Att göra saker själv är svårt med två småbarn, lättare om hon då faktiskt hade varit hemma och kunnat ta barnen.

    Att vara ute i garaget och skruva med någon av amerikanarna eller offroad-åket går helbort pga minstingen som stoppar allt h*n ser i munnen :)
    (I stora drag min enda hobby (förutom fiske sommartid) )
  • Anonym (Ö)
    Vintermänniska skrev 2018-02-16 19:31:24 följande:

    Mår inte dåligt över att hon åkt bort över helgen, känner bara en väldigt stor saknad.

    Att göra saker själv är svårt med två småbarn, lättare om hon då faktiskt hade varit hemma och kunnat ta barnen.

    Att vara ute i garaget och skruva med någon av amerikanarna eller offroad-åket går helbort pga minstingen som stoppar allt h*n ser i munnen :)

    (I stora drag min enda hobby (förutom fiske sommartid) )


    Mm jag är nog bara avundsjuk..och blir ledsen, för min partner sa till mig igår att han har faktiskt andra saker att tänka på än kärlek, när jag visar att jag saknar bekräftelse..
  • Anonym (Lite fint ändå)

    Tycker det är lite fint ändå. Är kvinna och jag hade ju vart glad om min sambo hade saknat mig på det viset. Han har själv vart borta i en vecka nu och liksom du har vi inte vart ifrån varandra på över 2 år. Jag saknade honom när han åkte iväg förra fredagen men jag har ändå känt under veckan att det ändå har vart lite skönt att bara få vara ensam med sonen och hunden. Helgen kommer gå supersnabbt o hon är hemma snart igen. 

  • Anonym (Sandra)

    Bra att kunna göra saker på egen hand utan sin partner .Njut nu av egen tid och då kan du växa som individ.

  • Scoops

    Det är nog värst på kvällarna/nätterna. Jag vet precis vad min fästman gör när jag inte är hemma - äter något och somnar sen på soffan. Sedan sover han alltid tills jag kommer hem igen. Är jag borta över en dag spelar han datorspel hela dagen eller sover då med. Det är hans lösning på saknaden antar jag  

    Men annars kan du väl göra något fint för henne? Typ sortera en garderob eller grundstäda köket eller nått?

  • Anonym (Oj)

    Att känna sådär efter 7 år är inte illa, det gjorde jag med mitt ex som jag var med i 9 år, och mitt tips är att du försöker att släcka den glöden lite, för om det tar slut, vilket ~99% av alla förhållanden gör, så kommer du förmodligen inte att känna glädje igen på över ett år eller hoppa framför ett tåg.

  • Vintermänniska
    Anonym (Ö) skrev 2018-02-16 19:45:03 följande:
    Mm jag är nog bara avundsjuk..och blir ledsen, för min partner sa till mig igår att han har faktiskt andra saker att tänka på än kärlek, när jag visar att jag saknar bekräftelse..
    Jag tycker det är viktigt att visa sin partner kärlek och det gör jag så ofta jag bara kan till min sambo, det är hon värd!
    Anonym (Lite fint ändå) skrev 2018-02-16 19:47:04 följande:

    Tycker det är lite fint ändå. Är kvinna och jag hade ju vart glad om min sambo hade saknat mig på det viset. Han har själv vart borta i en vecka nu och liksom du har vi inte vart ifrån varandra på över 2 år. Jag saknade honom när han åkte iväg förra fredagen men jag har ändå känt under veckan att det ändå har vart lite skönt att bara få vara ensam med sonen och hunden. Helgen kommer gå supersnabbt o hon är hemma snart igen. 


    Förstår att det är jobbigt för dig att vara ifrån din sambo, hoppas tiden går snabbt så ni snart får ses igen :)
    Anonym (Sandra) skrev 2018-02-16 19:49:51 följande:

    Bra att kunna göra saker på egen hand utan sin partner .Njut nu av egen tid och då kan du växa som individ.


    Göra saker utan varandra gör vi väldigt ofta, jag är ute i garaget och skruvar. Nu på senaste har det varit mest med offroad-bilen och hon tränar :)
    Scoops skrev 2018-02-16 20:06:39 följande:

    Det är nog värst på kvällarna/nätterna. Jag vet precis vad min fästman gör när jag inte är hemma - äter något och somnar sen på soffan. Sedan sover han alltid tills jag kommer hem igen. Är jag borta över en dag spelar han datorspel hela dagen eller sover då med. Det är hans lösning på saknaden antar jag  

    Men annars kan du väl göra något fint för henne? Typ sortera en garderob eller grundstäda köket eller nått?


    Ja det är nu det är som värst, jag smög nyss in och hämtade äldsta barnet och la i sängen bredvid mig, blev mycket mysigare så :)

    Jag önskar jag kunde sova som din fästman, skulle verkligen behöva sova ikapp efter alla sömnlösa nätter (småbarnsförälder)

    Jag brukar alltid försöka göra något fint eller något jag vet att hon uppskattar så jag har påbörjat renoveringen i ett av barnens rum, lite lättare med bara spackling, målning och tapetsering. Kommer nog vara klar imorgonkväll och då tänkte jag måla trappen som går mellan nedervåningen till övervåningen vit och grå som hon vill ha den :)
    Anonym (Oj) skrev 2018-02-16 20:14:18 följande:

    Att känna sådär efter 7 år är inte illa, det gjorde jag med mitt ex som jag var med i 9 år, och mitt tips är att du försöker att släcka den glöden lite, för om det tar slut, vilket ~99% av alla förhållanden gör, så kommer du förmodligen inte att känna glädje igen på över ett år eller hoppa framför ett tåg.



    Tack, jag älskar verkligen min sambo! Att släcka glöden tycker jag känns dumt? Varför ska jag släcka eller minska glöden och kärleken jag har för min partner?
    Har haft ganska långa förhållanden tidigare där jag inte alls haft samma glöd efter ens hälften så lång tid och de har tagit slut men jag känner verkligen att hon är den rätta för mig och hon säger detsamma till mig.

    Det låter nog som en klyscha för många av er men det kommer alltid vara vi, och nej. Är inte direkt ung och oerfaren eller blåögd. Har haft förhållanden innan både långa och korta och det har aldrig känts så bra som detta :)

    Går väldigt dåligt med tåg på orten vi bor ;)



  • Anonym (Lite fint ändå)
    Anonym (Oj) skrev 2018-02-16 20:14:18 följande:

    Att känna sådär efter 7 år är inte illa, det gjorde jag med mitt ex som jag var med i 9 år, och mitt tips är att du försöker att släcka den glöden lite, för om det tar slut, vilket ~99% av alla förhållanden gör, så kommer du förmodligen inte att känna glädje igen på över ett år eller hoppa framför ett tåg.


    Oj vad positivt det låter Skrattande Känns ju inte som ett helt bra tips att släcka glöden? Det är väl fantastiskt att det finns människor som kan känna sådan djup och stark kärlek till en annan människa, båda kan väl skatta sig lyckliga med det tycker jag. Inte vidare positivt att 99 % av alla förhållanden också tar slut, varför går man ens då in i ett förhållande om oddsen ändå är så höga att det tar slut. Hoppa framför ett tåg kändes ju inte mer positivt det inte. 
  • Anonym (Heart)

    Blir varm inombords av att män som dig existerar. Självklart kommer det kännas tomt av ren ovana bara.

    När jag saknar min man när han är hos kompisar brukar jag få kalla hem honom och få vill han komma hem inom en timme, det är så romantiskt och fint och så självklar kärlek. Jag är en hopplös romantiker i vardagen, och att du saknar henne och vill lukta på hennes kudde det är äkta romantik! Min man brukar lukta på mina kläder fast jag sitter någon meter ifrån honom i soffan (besatt kärlek Yes I know) och när vi hade Distansförhållande hade jag en T-shirt han använt som han lämnade åt mig som jag hade i en påse för att bevara lukten så länge som möjligt.

    Folk som kan ta detta negativt de är antingen ensamvargar som inte har det behovet av samhörighet och närhet eller så är de avundsjuka.

    Tack för ditt inlägg jag smälter <3

  • Vintermänniska
    Anonym (Heart) skrev 2018-02-16 20:52:42 följande:

    Blir varm inombords av att män som dig existerar. Självklart kommer det kännas tomt av ren ovana bara.

    När jag saknar min man när han är hos kompisar brukar jag få kalla hem honom och få vill han komma hem inom en timme, det är så romantiskt och fint och så självklar kärlek. Jag är en hopplös romantiker i vardagen, och att du saknar henne och vill lukta på hennes kudde det är äkta romantik! Min man brukar lukta på mina kläder fast jag sitter någon meter ifrån honom i soffan (besatt kärlek Yes I know) och när vi hade Distansförhållande hade jag en T-shirt han använt som han lämnade åt mig som jag hade i en påse för att bevara lukten så länge som möjligt.

    Folk som kan ta detta negativt de är antingen ensamvargar som inte har det behovet av samhörighet och närhet eller så är de avundsjuka.

    Tack för ditt inlägg jag smälter <3


    Tack så otroligt mycket, dina fina ordvärmer i vinterkölden (och "ensamheten")
    Vad fint det känns att jag inte är ensam om att vara romantiskt lagd även om det ibland känns så i dagens samhälle, kärlek och romantik betyder inget för vissa.

    Finns nog ingen bättre känsla att få älska och vara älskad av någon.
    Tack själv! Ditt inlägg gjorde kvällen något lättare :)
  • Iowhannah

    Nu vet jag inte var i landet ni bor men om ni har snö så se till att planera utelekar med barnen. Pulka, snögubbe, skogspromenad, osv osv. Och för att både få tiden att gå OCH sova ikapp kan du försöka gå och lägga dig med barnen också, det kan man behöva ibland som småbarnsförälder.

  • Vintermänniska

    Barnen vaknade extra tidigt idag,såklart.. vilket innebär tidig kväll. Kvällsrutinen inledd för båda och snart dags för säng. Självklart kommer den enorma saknaden tillbaks nu, idag värre än igår. 

    Nu är det "bara" ca 22 timmar tills vi äntligen ses igen.

    Morgondagen är planerad till max, får se om jag hinner med allt.
    Ska storstäda, förbereda maten (blir grillat som hon älskar) köttet ligger redan i marinad, som jag gjorde själv :)
    Städa ihop allt från minstingens rum, blev just klar där inne med golvläggning, tapetsering, målning, och lister.
    Ska sätta lister i hela köket (nyrenoverat) sen ska barnen lämnas hos farmor vid 16-snåret då de kommer hem från utlandet vid den tiden och jag åker vidare för att plocka upp henne från tåget.

    Sedan blir det att åka och hämta barnen hos farmor, lägga dom och börja med middagsbestyren, under tiden spolar jag upp ett varmt bad åt henne i bubbelkoppen.
    Efter middagen blir det efterrätt, vaniljpannacotta (hennes favorit) och som mysgott till tvn har jag handlat hem lite olika ostar, kex och skinka (prosciutto osv) och hennes favoritläsk.
    Troligen kommer vi inte orka allt utan kommer i vanlig ordning knappt orka med efterrätten :P

    Märker ni hur jag längtar och vill att allt ska bli perfekt?


    Iowhannah skrev 2018-02-16 23:09:18 följande:

    Nu vet jag inte var i landet ni bor men om ni har snö så se till att planera utelekar med barnen. Pulka, snögubbe, skogspromenad, osv osv. Och för att både få tiden att gå OCH sova ikapp kan du försöka gå och lägga dig med barnen också, det kan man behöva ibland som småbarnsförälder.


    Bor i Norra sverige så snö har vi, varit ute lite idag men också gjort klart minstingens rum under lunchvilan :)
    Barnen ska snart hoppa i säng och det gör även jag då :)
Svar på tråden Saknar min sambo