• Anonym (Kaffedraken)

    Hopplös man som inte förstår min kvinnliga kollega :-)

    Hej,


    Hoppas att lite kloka kvinnor kan ge den här hopplöse mannen lite rådSkäms


    För 5 månader sedan fick jag en ny kollega. Trevlig men jag hade absolut inga tankar på mer. Efter ett tag märkte jag att hon sökte sig till mig. Stod nära, tittade mig djupt in i ögonen. De där små mötena vid kaffemaskinen, i korridoren etc. Vi hade mysiga personliga diskussioner i fikarummet utan att riktigt känna varandra.


    Jag började efter tag känna att jag blev intresserad. Därför kände jag att ville lära känna henne bättre. Så jag började gå in på hennes rum någon gång då och då för att prata lite mer privat. Hon har blivit väldigt glad varje gång jag kommer in och vill inte att jag går. 


    Men plötsligt förändrades hennes beteende. Vissa dagar är jag luft. Plötsligt så har jag sett att hon undviker att ta platsen bredvid mig. När jag sitter bredvid vid fikarummet så pratar hon sällan med mig direkt eller tittar på mig direkt. 


    Jag tror inte att jag har gjort något som ska få henne att känna sig obekväm och jag vill ju helst att vi har en normal jobbrelation. Förväntar mig inget mer. Jag är en småkorkad man *ler* som tror på det jag ser och hör. Gillar inte att spela spel. Men vad gör jag för fel? 


    Det finns en liten krydda i den här historien som jag tänker vänta med att avslöja.

  • Svar på tråden Hopplös man som inte förstår min kvinnliga kollega :-)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Märkte att jag var lite otydlig. Min kollega söker sig fortfarande till mig. Men vissa dagar håller hon mig på avstånd. Det är fram och tillbaka. Det är det som jag tycker är jobbigt.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Krydda?

    Du skriver som att du är en person som faktiskt vill diskutera något som är ett problem för dig. Sen plötsligt blir du lite dramatisk och ska "vänta med att avslöja en krydda"?

    Varför? 
    Nu blev det hela till bara en fredagstråd där du av någon anledning tycker det är roligt att spara en krydda? 

    Om du vill ha seriösa och vettiga kommentarer kan du ju inte komma inslängande med något nytt  efter 2 sidor. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    äldreochklokare skrev 2018-02-16 20:05:59 följande:

    Krydda?

    Du skriver som att du är en person som faktiskt vill diskutera något som är ett problem för dig. Sen plötsligt blir du lite dramatisk och ska "vänta med att avslöja en krydda"?

    Varför? 
    Nu blev det hela till bara en fredagstråd där du av någon anledning tycker det är roligt att spara en krydda? 

    Om du vill ha seriösa och vettiga kommentarer kan du ju inte komma inslängande med något nytt  efter 2 sidor. 


    Tack för ditt svar!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Spännande med krydda, är det att du eller hon är i ett annat förhållande redan?

    Skulle vara försiktig med vilka signaler som är att någon uppskattar dig som kollega, och att de tänker romantiskt om dig, det är lätt att se det du vill se.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Kanske gillar hon dig som kollega, men märker att du vill mer och försöker därför hålla dig på visst avstånd, så att du inte inbillar dig saker.

  • Anonym (Kaffedraken)
    annabellelee skrev 2018-02-16 20:30:45 följande:

    Kanske gillar hon dig som kollega, men märker att du vill mer och försöker därför hålla dig på visst avstånd, så att du inte inbillar dig saker.


    Var precis det här jag syftade på med.

    Det är jobbigt att vara attraktiv, var du än är finns det någon man som får för sig att du är intresserad av romans för att du är en trevlig och öppen som person, på krogen får man överdriva att man är lesbisk och på arbetet får man sluta vara för positiv mot samma man för det kan lätt tolkas som "vi har något speciellt hon och jag"
  • Anonym (Kaffedraken)
    Ggrodan skrev 2018-02-16 20:26:55 följande:

    Spännande med krydda, är det att du eller hon är i ett annat förhållande redan?

    Skulle vara försiktig med vilka signaler som är att någon uppskattar dig som kollega, och att de tänker romantiskt om dig, det är lätt att se det du vill se.


    Nej då. Hon är singel. Kom ur ett långt förhållande för ett tag sedan.


    Tack för ett bra svar! Jag håller med om att man inte ska tolka in för mycket. 


    Jag tänker att man är antingen eller. Annars är man rena jobbarkompisar. Jobbflört är kul till en viss gräns om man inte menar allvar. 


    Jag vill nog mest att vi ska kunna ha en normal jobbrelation. Ska jag backa? 


     


     

  • Anonym (Kaffedraken)
    annabellelee skrev 2018-02-16 20:30:45 följande:

    Kanske gillar hon dig som kollega, men märker att du vill mer och försöker därför hålla dig på visst avstånd, så att du inte inbillar dig saker.


    Så kan det vara! Så ditt råd är att jag ska backa?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Ggrodan skrev 2018-02-16 20:36:38 följande:
    Var precis det här jag syftade på med.

    Det är jobbigt att vara attraktiv, var du än är finns det någon man som får för sig att du är intresserad av romans för att du är en trevlig och öppen som person, på krogen får man överdriva att man är lesbisk och på arbetet får man sluta vara för positiv mot samma man för det kan lätt tolkas som "vi har något speciellt hon och jag"

    Grejen är att jag inte tyckte att hon var attraktiv! Inte alls faktiskt. 


    Det började på ett personalevent när jag märkte i ögonvrån att någon satt och tittade på mig. När jag vände mig om så satt hon där och tittade mig rätt i ögonen. Det var länge och jag blev väldigt förvirrad. Efter en stund kände jag det igen. Och samma sak hände igen. Jag tyckte faktiskt det var rätt olustigt.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Fredrik Sand i soffan skrev 2018-02-16 20:51:30 följande:

    Nej då. Hon är singel. Kom ur ett långt förhållande för ett tag sedan.

    Tack för ett bra svar! Jag håller med om att man inte ska tolka in för mycket. 

    Jag tänker att man är antingen eller. Annars är man rena jobbarkompisar. Jobbflört är kul till en viss gräns om man inte menar allvar. 

    Jag vill nog mest att vi ska kunna ha en normal jobbrelation. Ska jag backa? 

     

     


    Prioriterar du er relation som kollegor så tycker jag du ska backa och släppa bilden att det var något annat, skulle hon sedan däremot söka upp dig och det är samma visa igen då hade jag sagt åt henne på skämt med en gnutta allvar "Man kan nästan tro att du gillar mig" och se hennes reaktion.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Fredrik Sand i soffan skrev 2018-02-16 20:55:39 följande:

    Grejen är att jag inte tyckte att hon var attraktiv! Inte alls faktiskt. 

    Det började på ett personalevent när jag märkte i ögonvrån att någon satt och tittade på mig. När jag vände mig om så satt hon där och tittade mig rätt i ögonen. Det var länge och jag blev väldigt förvirrad. Efter en stund kände jag det igen. Och samma sak hände igen. Jag tyckte faktiskt det var rätt olustigt.


    Jaha se där, men är du då en attraktiv man som kvinnor lätt kollar extra på och vill ha omkring sig ?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Ggrodan skrev 2018-02-16 20:57:14 följande:
    Prioriterar du er relation som kollegor så tycker jag du ska backa och släppa bilden att det var något annat, skulle hon sedan däremot söka upp dig och det är samma visa igen då hade jag sagt åt henne på skämt med en gnutta allvar "Man kan nästan tro att du gillar mig" och se hennes reaktion.

    Alltså jag tycker det viktigaste är att vi har en bra relation. Det känns så otroligt spänt just nu.  


    Ibland är det där med flört och jobb svårt tycker jag. En annan kvinna på jobbet är uppenbart intresserad och jag tycker om att prata med henne. Men det är inte mer än så. 


    En annan kollega som var gift gick hela tiden och klämde på mig och tryckte det hon hade mot mig*skratt* Det var kul ett tag men sen tyckte jag det blev jobbigt. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Ggrodan skrev 2018-02-16 20:58:45 följande:
    Jaha se där, men är du då en attraktiv man som kvinnor lätt kollar extra på och vill ha omkring sig ?
    Gillar inte att vara självupptagen men så kan det vara. Och där ligger "tvisten/kryddan". Jag har upptäckt vilken fin kvinna hon är under tiden vi har jobbat tillsammans. Men grejen är att hon är yngre och jag intresserar mig normalt sett inte för det. Och jag tror egentligen att hon mest är attraherad och inte intresserad.    
  • Anonym (Kaffedraken)

    Det har till och med gått så långt att jag funderar på att berätta för jobbets lilla skvallrare att jag är i ett förhållande bara för att vi ska kunna prata med varandra normalt igen Glad Ta bort "sexet" ur relationen så att säga... Men det blir lite jobbigt när min kollega ger mig blicken som man har när man vill dra med någon hem från krogen fem i 2 *ler*

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har fått rådet att backa och jag tar till mig det. Det tråkiga i det är att jag då måste behandla henne sämre än mina andra kvinnliga kollegor och det känns trist med en person som jag verkligen tycker om som person och som jag gillar att prata med.


    Men jag återkommer med lite rapport längre fram. 

Svar på tråden Hopplös man som inte förstår min kvinnliga kollega :-)