• Anonym (Grr och morr)

    Hur får jag bukt med torra hälar?

    Nu har jag tröttnat rejält på mina torra hälar. Jag har använt medel mot fotsvamp i 4 veckor i sträck om det skulle vara problemet. Jag har smörjt in mig med fotkräm från CCS varje dag under en månads tid också men inget hjälper. Dessutom får jag som små vita ringar med hål i under hålfoten av krämen som när man har varit i vatten mycket. Jag har filat lite av och till också.

    Hur botar jag mina torra hälar en gång för alla?

  • Svar på tråden Hur får jag bukt med torra hälar?
  • Anonym (Jag)

    Footmender är det enda som fungerar på mig, men måste smörja in dagligen.

  • Anonym (hälar)

    Köp baby foot på apotea.se....
    då peelas den döda huden av efter ca en vecka och du slipper torr hud som fastnar i strumpor och lakan

  • Anonym (Mender)

    Foot mender är det enda som fungerat långsiktigt för mig. Du måste smörja dagligen tills du blivit helt bra, därefter räcker det att smörja med några dagars mellanrum.

  • Anonym (Sprickor)

    Hjälper de emot sprickor också?

    Mina fötter ömmar som bara den när jag går

  • Utvandraren2

    Följer, för jag har samma problem. De gånger jag testat Babyfoot har jag fått ett bra, men inte perfekt resultat. Har köpt hudkräm med 5% karbamid på apoteket för ngn vecka sedan som jag smörjer in kroppen med och smörjer även fötterna. Tycker mig se en liten förbättring. Så ska nog köra en babyfootbehandling och sen smörja och sova med frottesockor. Det gäller ju bara att komma ihåg att göra det varje dag....jag är hopplös på det.

  • Anonym (V)

    Prova en ljusgrågrön kräm för intensivvård av foten från Bodystore som luktar lite Cannabis. Minns inte märket fråga i butiken.

    Jag och två kompisar köpte tillsammans, alla nöjda med jättefina lena fötter vissa av oss behövde bara smörja tre gånger aldrig mer och vissa tar en vid behov kanske var annan månad eller ännu mer sällan.

  • gnipökåms

    scholls kräm för hård hud har funkat för mig, jag smörjer varje kväll, precis innan jag går och lägger mig. sen så brukar jag även smörja med kokosolja, tycker det hjälper med. det viktiga är ju att fortsätta smörja in fötterna när man väl fått bort problemen. 

Svar på tråden Hur får jag bukt med torra hälar?