• CB80

    Avråder från Hjältevadshus

    Hej.

    Jag skulle bara vilja skriva några rader för att kunna varan andra som går i hustankar från Hjältevadshus. Detta blir ingen roman men vill lägga ut ett par bilder hur det kan se ut.

    Vi byggde ett Björken 2010. Varit en del småfel och vi har egentligen varit relativt nöjda fram till nu. Däremot fick vi en stor vattenskada i vårat hus nu i Januari då blötsnö låg på taket. I samband med att det rasade ner snö mot huven till imkanalen så sprack tyvärr en takpanna. Vid genomföringen så var det världens glipa som man dessutom försökt tejpa för så det blev som en ramp istället. Skall försöka bifoga en bild...

    Vi har ju nybyggnadsförsäkring med Garbo som faktiskt sköter det hela galant och inget strul så det ordnar sig. Dock är det ju en självrik på 22700 kr.

    Detta tog jag för givet att Hjältevadshus skulle lösa med godwill då det ser ut som det gör. Men icke. Går knappt få svar, och inte heller ens bemödat sig att titta på eländet. Jag skulle iallafall skämmas om jag haft entreprenörer som utfört ett jobb såhär.
    Enda svaret var att de har ingen juridisk skyldighet när det inte upptäcktes på slutbesiktningen.
    Så för guds skull..Upp på taket o lyft på pannorna på besiktningen

    Kan man bara få någon på andra tankar.....

    Det är viktigt hur man behandlar kunder efter affären är klar !

    Tack o hej

  • Svar på tråden Avråder från Hjältevadshus
Svar på tråden Avråder från Hjältevadshus