• Tom Sawyer

    Om du kunde resa i tiden och prata med dig själv...

    Till vilket år i ditt liv skulle du resa?
    Vad skulle du vilja säga?

  • Svar på tråden Om du kunde resa i tiden och prata med dig själv...
  • Anonym (Jk)

    Skulle vilja resa tillbaka till 2006. Säga åt mig själv att killen som kommer att ta kontakt med dig snart är ingeting att ha. Han kommer ge dig ärr för livet och du kommer att aldrig kunna ha en normal fungerande relation i framtiden om du inte totalt ignorerar honom. Hans charm och ord är bara manipulativt. Du förtjänar mycket bättre!

  • Frontline

    Skulle resa tillbaka till 80-talet för att tala om för mig själv att vara rädd om din kropp.
    Idag sitter man med diverse skador där man har smärtor dygnet runt bara för man inte lyssnade på vad andra sa..


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (Ångest)

    Ångestfråga.

    Skulle gå tillbaka 15 år och hindra mig själv ifrån dumma val.. tex gymnasieval.. få mig själv o plugga mer o festa mindre. Så hade jag kunnat bli det jag drömmer om

  • Anonym (Ung mamma)

    Hur mycket jag än älskar mina barn så skulle jag säga till mitt 15-åriga jag att göra abort. Du kommer att vara en fantastisk mamma, men du kommer inte att kunna ge din dotter det liv du önskar. Det kommer inte hålla med pappan, du kommer få det skittufft ekonomiskt och misslyckas med dina gymnasiestudier 3 gånger innan du till slut ror det hela i land och kommer in på högskolan. Du kommer få ha dina barn varannan vecka och kämpa med att hitta ett liv du trivs med där du ibland är mamma och ibland måste klara dig själv.

  • Anonym (Misshandlad)

    På ett sätt tänker jag: till 2007 typ och säga "lämna din kille, det är inte dig det är fel på utan han som behandlar dig illa".

    Men jag fick ju barn med honom sen, och jag är så himla glad för dem. även om det är de som gör att jag aldrig blir helt fri från honom.

    Så ett bättre svar är: 2012 när jag var gravid med tvåan och han hotade att döda oss allihop. Jag skulle säga åt mig själv att lämna och anmäla.

    I slutändan löste det sig för oss, men det hade varit lättare att lämna tidigare. Det vet jag nu. Men jag hade inte kraften då.

  • Anonym (Lhfkhdkhdktdktdjtdjts)

    Till 1998 när jag var tonåring och deprimerad och säker på att ingen någonsin skulle vilja vara med mig eftersom jag var så äcklig och ful och säga: "Oroa dig inte, det kommer att bli bättre än du någonsin tror. Du kommer att älska och bli älskad. Lägg inte så mycket energi på att känna dig ful, utan njut av livet. Det ordnar sig"

  • Anonym (.)

    Skulle åka tillbaka till ca 2001 och delge mig själv insidertips på börsen. Och be mig själv att dumpa dåvarande partnern direkt...

  • Anonym (Solstråle)

    Skulle åka till 2012 och tvinga mig själv att lämna mannen omedelbart. Hade inte kraft att göra det då med en nyfödd, en tvååring och en femåring men tänk om jag hade klarat det. Då hade jag sluppit 2012-2017, år fyllda av bråk och aggressioner.

  • Anonym (vet inte)

    Det finns mycket jag hade velat säga till mig själv för att slippa må dåligt och vara med om jobbiga saker. Samtidigt så är jag den jag är idag och där jag är idag tack vare det liv jag levt. Skulle inte vilja göra något som riskerar att min dotter inte föds.

  • Tom Sawyer

    Tack till er som delade med er. Jag blev faktiskt rörd. 
    Jag inser att jag själv inte gjorde det. Så jag gör det nu.
    Om jag kunde resa tillbaka i tiden skulle jag göra det till år 2008 och tala om för mig själv att "Go for it, du kommer att ångra dig för resten av livet om inte gör det"
    ...10 år senare så inser jag att jag skulle ha tagit steget. Jag tänker på "hjärter dam" varenda dag och saknar henne vansinnigt mycket. Att stanna i "tryggheten" suger fett, jämfört med att leva med den person som gör dig till den du alltid velat vara... 

Svar på tråden Om du kunde resa i tiden och prata med dig själv...