• Äldre 17 Feb 07:41
    4273 visningar
    8 svar
    8
    4273

    Pops Academy Skola?

    Hej!

    jag skulle vilja höra från några föräldrar vars barn går på Pops Academy i Stadion? om de gillar det, hur är det med allt ipad-arbete,

    mobbning etc? tack så mycket

  • Svar på tråden Pops Academy Skola?
  • Äldre 13 Nov 09:11
    #1

    Vi är jättenöjda och vi upplever att det fungerar bra med paddorna. De gör det lätt för lärarna att individanpassa vissa moment för elever som har olika inlärningsätt (både de som är snabbare och mer avancerade och de som tar längre tid på sig). Jag tycker att skolhälsoteamet jobbar förebyggande likväl som att de tar tag i kränkande beteenden på ett bra sätt. Det är ju ett arbete som aldrig blir klart då varje barn och ungdom (och förälder) hela tiden måste påminnas och jobbas med vilket skolan gör aktivt.

  • Äldre 13 Nov 09:26
    #2

    Varför jobbar de bara med paddor? Eller jobbar de med papper och penna också ibland? Hur blir deras handstil?

    Jag har ingen erfarenhet av skolan, så jag bara frågar rent allmänt...

  • Sun 11 Aug 2019 13:19
    #3

    Hej alla,

    Pops academy är en ?bra skola? max upp till åk 6. Därefter om man vill att barnen ska lära sig något i skolan är det katastrof.

    Gympalektioner som aldrig är i en gympasal, utan endast ute i liljansskogen där man går ett motionsspår varje lektion på 3 km. Även så går inte läraren med eleverna i liljansskogen utan står kvar där de samlades för att hålla koll på elevernas väskor. Detta gör att eleverna lätt kan avvika från motionsspåret och sitta och vila istllet för att sedan komma tillbaka vid tiden de senast skulle vara tillbaka.

    Det här med paddorna är absolut inte bra det heller. Eftersom eleverna ska vafa inloggade på skolans apple id

  • Sun 11 Aug 2019 13:27
    #4

    Eftersom eleverna ska vara inloggade på skolans apple id så gör det att eleverna inte kan ladda ned andra appar som snapchat,instagram etc. Men det eleverna gör då är att ligga ut frn skolans apple id och ladda ned vilka appar som helst utan att skolan vet om. Vilket då leder till att de flesta inte gör uppgifterna på lektionen.

    Jämför man också vad eleverna lär sig på pops skulle jag med stor säkerhet säga att de lär sig mindre och saker på en lägre nivå i jämförelse med andra kommunala skolor.

    Skolan är SUPERBRA att gå på om man vill ha glädejebetyg, men sen väl i gymnasiet så kommer det bli minst sagt bli svårt för era barn i skolan.

    Låt inte era barn börja här, om ni vill att barnen ska gå på en musikskola kan jag starkt rekommendera: Lilla akademin, adolf fredriks, engelbrekts musikinriktning och vasa reals musikinriktning. Men håll er undan från pops.

  • Mon 12 Aug 2019 11:00
    #5
    blubbisblubbsen skrev 2019-08-11 13:27:33 följande:

    Eftersom eleverna ska vara inloggade på skolans apple id så gör det att eleverna inte kan ladda ned andra appar som snapchat,instagram etc. Men det eleverna gör då är att ligga ut frn skolans apple id och ladda ned vilka appar som helst utan att skolan vet om. Vilket då leder till att de flesta inte gör uppgifterna på lektionen.

    Jämför man också vad eleverna lär sig på pops skulle jag med stor säkerhet säga att de lär sig mindre och saker på en lägre nivå i jämförelse med andra kommunala skolor.

    Skolan är SUPERBRA att gå på om man vill ha glädejebetyg, men sen väl i gymnasiet så kommer det bli minst sagt bli svårt för era barn i skolan.

    Låt inte era barn börja här, om ni vill att barnen ska gå på en musikskola kan jag starkt rekommendera: Lilla akademin, adolf fredriks, engelbrekts musikinriktning och vasa reals musikinriktning. Men håll er undan från pops.


    Det låter som om mina farhågor har besannats. Tack för info.
  • Mon 12 Aug 2019 20:02
    #6

    Trivs bra!

    Älskar att det är samma barn på aktiviteterna efter skolan också.

    popsextended.se/

    Lite oreda för de barn som inte kan behärska- och anpassa sig. Men barn med självdisciplin får inga problem med skolan.

    Mobbning är det extremt mycket mellan olika tjejgrupperingar (de är alldeles för många flickor på skolan).

    Jag skulle rekommendera skolan till varma mjuka pojkar som tycker om sång, dans och teater.

    Flickor skulle jag för tillfället inte rekommendera att börja på skolan. De måste få bukt med alla tjejproblem först.

  • Thu 19 Sep 2019 22:32
    #7

    Just det hur det är med eleverna i skolan, KATASTROF.

    Otroligt mycket bråk i högstadiets klasser bland tjejerna, bråk med kränkningar, utfrysning och även HATKONTON.

    Även så kom det fram att en elev hade på sig droger. 

    Det är det som finns att säga om pops.

  • Thu 11 May 2023 10:00
    #8

    Hej!
    Undrar samma sak. Hur är det att gå i den skolan? Får man bra undervisning i musik/sång/instrument? Och hur ligger det till med de vanliga ämnen? Ja.. många frågor egentligen. 

Svar på tråden Pops Academy Skola?