• annony­mm
    Äldre 17 Feb 11:27
    1146 visningar
    3 svar
    3
    1146

    Flerbarnstillägg

    Har en dotter gemensamt med mitt ex. Och nu har jag fått en son med min sambo. Jag får halva dotterns bidrag och hela sonens. Får flerbarnstillägg, men får hela tillägget för sonen, 75kr men för dottern får jag bara halva, 38kr. Någon som vet vart de andra 38kr försvinner? Inte många slantar det handlar om men man undrar ju ändå vart de försvinner. Förstår de som att pga jag har halva dotterns får jag bara halvt flerbarnstillägg, men vart försvinner resten då?

  • Svar på tråden Flerbarnstillägg
  • äldreo­chklok­are
    Äldre 17 Feb 11:50
    #1

    Det får väl pappan till dottern? Om han bara har ett barn får han inget förstås, men det är ju bara rätt och riktigt om man bara har ett barn. 

    Om det är så får ingen det eftersom du har dottern halvtid. Finns ingen anledning du ska ha hela tillägget om barnet bor halva tiden. 

  • annony­mm
    Äldre 17 Feb 12:15
    #2
    äldreochklokare skrev 2018-02-17 11:50:21 följande:

    Det får väl pappan till dottern? Om han bara har ett barn får han inget förstås, men det är ju bara rätt och riktigt om man bara har ett barn. 

    Om det är så får ingen det eftersom du har dottern halvtid. Finns ingen anledning du ska ha hela tillägget om barnet bor halva tiden. 


    Okej. Nej han har bara vår dotter. Hon bor där varannan helg. Men vi delar på barnbidraget. Då är det fk som behåller den summan själva då säkert.
  • Äldre 17 Feb 15:50
    #3
    annonymm skrev 2018-02-17 12:15:55 följande:
    Okej. Nej han har bara vår dotter. Hon bor där varannan helg. Men vi delar på barnbidraget. Då är det fk som behåller den summan själva då säkert.
    Men den summan finns ju inte till att börja med, så ingen 'behåller' den.
Svar på tråden Flerbarnstillägg