• Anonym (Svart i hjärtat.)

    Är allt i livet en lögn?

    Kom på min man förra veckan med att ha varit otrogen mot mig i ca 4 månader. Hade jag inte pressat ur honom sanningen hade det kanske ännu fortsatt. Till saken hör att han varit hemma pappaledig och jag har jobbat och den han träffade var en annan föräldraledig mamma så de har kunnat träffas och har haft kontakt dagligen sedan i höstas. Vi hade ett bra förhållande och älskade varandra. Vi försökte aktivt att utöka vår familj då vi båda ville ha fler barn ihop. Han har alltid älskat mig och inte vart kär i henne men erkänner en attraktion och en slags bekräftelse. Det blev också en spänning och en spiral som var svår att bryta. Detta är första gången under vårt 11 år långa förhållande som han vart otrogen mot mig. Jag har inte heller varit otrogen mot honom. De har aldrig haft sex men legat nakna och hon har smekt honom. I vårt hus. I vårt tilltänkta barns rum. Jag har vetat om att han träffade en annan förälder och att det var en kvinna men när jag frågat har de bara varit vänner. Pratat, druckit kaffe och lekt ihop med barnen. Vilket bara låtit kul så jag har uppmuntrat och köpt grejer till dem då de skulle ut å grilla eller lånat ut badbyxor till hennes barn när de skulle bada. Har aldrig kollat i min mans mobil, de hade kontakt via Snapchat så allt försvann. Men över snap har de skickat nakenbilder och sexfantasier till varandra dagligen och haft telefonsex. Det mesta har skett under dagtid då jag jobbat. Han gråter och ångrar sig så, vill bara ha mig och ingen annan. Och säger att det aldrig kommer hända igen då han älskar mig och vill ha familj med mig och att han mår dåligt över det som han gjort mot mig och vår familj. Vi var på familjerådgivning tidigare i veckan och det enda tips var att inte ta några förhastade beslut. Och inte prata med för många då det man kunde ångra sig sedan OM vi ville fortsätta ihop. Han vill inget hellre men jag vill aldrig mer se honom. Han lockar fram sidor i mig som jag inte visste jag hade. Jag säger fula ord, kallar honom saker, förstör sakar i vårt hem och slår honom. Hårt. Soffan ska eldas upp och sängen de låg i lika så. Jag har ingen att prata med i detta. Försökt ringa hjälplinjer men behöver mer stöd. Sover inget, äter knappt och kan inte koncentrera mig på jobbet. Vill bara försvinna bort med min son. Jag har träffat den andra kvinnan nu och konfronterat henne. Hon menade på att det inte hänt något av betydelse och att det mesta bara vart fantasier samt att han alltid älskat mig, men varför hon inte lämnade honom ifred då hon visste att han inte var intresserad av henne på samma sätt eller han fortsatte med henne är det ingen som har svar på. Hon sa att hon var kär i honom och fantiserade mycket om min man. Den andra kvinnan hade ett dåligt förhållande med sin sambo och påstod att hon även använde min man som en slags hämnd mot sin. Fast att han å andra sidan inte skulle bry sig? Jag/vi bad henne berätta allt för sin man nu så att det inte skulle komma fram senare om något år om vi lyckats reparera vårt. Hon hotade mig och påstod att allt skulle bli värre för oss, sen skulle det bli värre för henne, sen skulle hon berätta för alla, sen för ingen. Hon messar mig och ringer för att hon mår dåligt?! Det är jag som mår dåligt! Hon hatar min man för att han berättat, vad jag tror är allt. Det låter även så på henne. Jag litar inte ett dugg på någon av dem. Allt är bara en mardröm och jag vill bara vakna upp. Jag känner mig dålig och svag om jag lämnar och jag känner mig dålig och svag om jag stannar kvar och försöker igen.

  • Svar på tråden Är allt i livet en lögn?
  • Anonym (Oförlåtligt!)

    Ett riktigt ultrasvek...förstår din ilska sorg och frustration. Det han gjort är värsta sortens tillitsbrott i en relation. Vetskapen om att han legat naken med en annan kvinna under pappaledigheten i ert hem, när man ska uppfostra och ha fullt fokus på sitt barn och ge det kärlek och bekräftelse, så har han bara tänkt med kuken och varit i nirvana och helt ockuperad av sexhormoner och nyförälskelse, medan du slitit för er båda på jobbet helt omedveten. Den är svår att ens ta in och så äcklig och och hänsynslös att jag aldrig kunnat lita på en sån person igen. Hade slängt ut fanskapet men förstår att det är mycket praktiskt runt omkring och barn med i bilden. Men du måste markera tydligt och få honom att inse sitt sviniga beteende..

    Vet inte hur man går vidare i en sådan situation och handskas med en relation efter något sånt här? Prata med vänner och anhöriga och be den andra kvinnan att fara åt helvete och sluta kontakta dig. Hon är ju patetisk! Varför skulle du skydda hennes man. Jag hade berättat hur hon och din man förstört ditt liv och barns.

  • Anonym (Gå)

    Lämna

    Medans du fortfarande har styrkan att göra det, det blir aldrig helt igen. Tyvärr

  • Enbarnspappan

    Det kommer aldrig bli detsamma igen, det är säkert. Men ta inte förhastade beslut, man tänker inte klart när man är förbannad.

    Ta en paus från varandra, be han flytta ut ett par månader. Var ensam, saknar du er, så kanske du vill ha kvar honom.

    Han har mycket att bevisa..

    Nu kommer en provocerande förklaring jag har, ta det på rätt sätt.

    Män och kvinnor kan vara otrogna av olika anledningar, för kvinnor krävs det oftast en känslomässigt samband, oftast

    Män kan vara det bara för att vi saknar sex, eller uppmärksamhet.

    I mitt fall var det det senare.

    Jag älskar henne fortfarande, men vi kommunicerade inte, hade ingen sex, jag gav massor med uppmärksamhet men fick inget tillbaka.

    Och när det väl kom från någon annan, som ville ha sex, och visade intresse, föll jag. Men absolut inte känslomässigt.

    Om du ska prata med någon, prata med en riktigt parterapeut eller psykolog, bra manliga vänner ger råd och kan sätta sig in hur din man tänkte.

    En kvinna vet hur du känner dig, men en man kan ge råd ingen annan kan tänka på, och nu måste du verkligen veta hur HAN tänkte när han gjorde detta mot dig.

    Stay strong, ge inte upp riktigt än

  • Anonym (Mongo)
    Enbarnspappan skrev 2018-02-17 14:14:29 följande:

    En kvinna vet hur du känner dig, men en man kan ge råd ingen annan kan tänka på, och nu måste du verkligen veta hur HAN tänkte när han gjorde detta mot dig.


    För alla män är lika och tänker och känner lika. Det finns bara en person som kan förklara hur han tänkte och det är självklart han själv och ingen annan.

    Och TS lär dig dela in i stycken. Det är riktigt plågsamt att läsa din text.
  • Anonym (tveksam)

    Finns massor med råd man skulle kunna ge dig men det är ingen idé, du kommer stanna kvar vad någon än säger. Så jag säger.... lycka till, du kommer behöva.

  • Anonym (Svart i hjärtat.)

    Du är välkommen med råd. Varför tror du att jag kommer stanna? Hade vart intressant att ta del av då hela mitt väsen skriker att jag ska lämna?

  • Anonym (Svart i hjärtat.)

    Det var smärtsamt att skriva texten. Ville få ut allt men glömde tänka på att dela upp min text. Nybörjarfel.

  • Anonym (tveksam)
    Anonym (Svart i hjärtat.) skrev 2018-02-17 19:57:15 följande:

    Du är välkommen med råd. Varför tror du att jag kommer stanna? Hade vart intressant att ta del av då hela mitt väsen skriker att jag ska lämna?


    För att de är så det är i 99% av alla trådar. Folk verkar bara ha ett behov av att skriva av sig och få sympatier och medhåll. 750 inlägg senare deklarerar de att de nog ska ge det en chans till ändå
  • Enbarnspappan
    Anonym (Mongo) skrev 2018-02-17 15:17:42 följande:

    För alla män är lika och tänker och känner lika. Det finns bara en person som kan förklara hur han tänkte och det är självklart han själv och ingen annan.

    Och TS lär dig dela in i stycken. Det är riktigt plågsamt att läsa din text.


    Aja visst.
Svar på tråden Är allt i livet en lögn?