• Äldre 17 Feb 14:14
    6429 visningar
    2 svar
    2
    6429

    Behöver ny mobil, finns det kamera med telefon?

    Jag har i nuläget en Samsung galaxy s4 mini, den är köpt med långa tänder då jag till slut inte kunde sköta mitt jobb smidigt utan smartphone. Jag föredrog min gamla Nokia som kunde ringa och skicka sms. Nåväl.

    Jag har lärt mig acceptera min telefon, och i takt med att min kompaktkamera började ge upp så har jag använt mobilkameran mer och mer, men nu är fokusen slut på den, och kommer kosta mer att fixa än telefonen är värd.

    Eftersom jag saknar en välfungerande kompaktkamera nu så funderar jag på att köpa en kamera med telefon, men de enda jag hittar recensioner på är från 2015... nog måste det ju ha kommit något bättre på 3 år?

    När jag pratade med försäljare så förstår de inte mitt behov och pratar om dåliga kompromisser, men jag har systemkamera så behöver ingen Wow kamera, bara en som är bättre än vanlig mobilkamera, och jag behöver inte en telefon som är mer en surfplatta då jag kan behålla nuvarande som jobbtelefon.

  • Svar på tråden Behöver ny mobil, finns det kamera med telefon?
  • Äldre 6 Mar 18:51
    #1

    För några år sedan skulle vi köpa en digitalkamera till dottern eftersom hon fotograferade så mycket med mobilen, då sa försäljaren att skulle vi ha en kamera bättre än mobilen måste vi upp i minst 3000 kr för att få samma kvalitet på bilderna,så kanske du ska fotografera med mobilen trots allt.

  • Äldre 8 Mar 04:41
    #2
    Skånepar skrev 2018-03-06 18:51:43 följande:

    För några år sedan skulle vi köpa en digitalkamera till dottern eftersom hon fotograferade så mycket med mobilen, då sa försäljaren att skulle vi ha en kamera bättre än mobilen måste vi upp i minst 3000 kr för att få samma kvalitet på bilderna,så kanske du ska fotografera med mobilen trots allt.


    Nu är det så att mobiler saknar en hel del kameraegenskaper som jag vill ha, tex optisk zoom, som de ersatt med program och digitala funktioner. Jag är inte beredd att ge upp dem.
Svar på tråden Behöver ny mobil, finns det kamera med telefon?