• Anonym (Augusti)

    Toastmadame tips på spex/underhållning

    Ska vara toastmadame (och min sambo toastmaster) åt en av mina närmsta vänner i sommar. Har läst på endel på nätet och vi har hunnit diskutera lite gällande vad min uppgift blir. Är ett planeringsfreak och vill gärna nu börja fundera över middagsspex. Inte hittat så mycket bra tips om det på nätet, undrar därför om någon har nått bra tips att dela med sig av på roliga spex eller underhållning?

  • Svar på tråden Toastmadame tips på spex/underhållning
  • Anonym (Spex)

    Absolut!

    Skoleken är alltid uppskattad.

    Har ni projektor kan ni köra en lek med att brudparet sitter med ryggen mot projektorn och så står det en fråga på skärmen bakom dem, exempelvis

    Alla som har sett bruden naken, alla som har gått på universitetet med brudgummen, alla som är singlar, alla som är släkt med bruden, alla som har dragit ut en visdomstand. Och så ska alla som det stämmer in på ställa sig upp. Brudparet ska gissa vilken fråga det är. Så ett antal frågor som de får gissa på.

    Ballongsången. Alla har fått varsin ballong och en nål på sina platser och så sjungs ballongsången www.sanghafte.se/ovriga-sanger/brollopssanger/ballongvisan.aspx

  • Lynxsa

    Nyckelleken!

    Dela ut en nyckel i smyg till alla manlig gäster och brudgummens mamma. Under middagen tar du ordet och säger att bruden nu är gift och vill vara trogen mot sin man så hon har bett mig att fråga efter de nycklar hon har delat ut till olika män.

    Och alla kommer män fram och lämnar sin nyckel. Toastmaster säger vad lustigt, brudgummen har också bett mig samla in de nycklar han har gett ut. och då kommer bara brudgummens mamma.

    Roligt men går åt mycket nycklar

Svar på tråden Toastmadame tips på spex/underhållning