• Bebisbusis

    Tänk om jag är gravid!

    Heej!

    Jag och sambon hade sex vid ÄL och BIM är 19/2. För några dagar sen fick jag skarp metallsmak i munnen vid några tillfällen. Igår fick jag ljusrosa flytningar och idag har jag blött näsblod två gånger. Jag har inte tidigare upplevt varken metallsmak i munnen, haft rosa flytningar eller blött näsblod. Kan det bara så att jag är gravid tro?

    Står inför detta med lite skräckblandad förtjusning. Längtar så otroligt efter mitt plus, men samtidigt står jag inför en operation som föredras att göra utan det där lilla plusset.

    Jag gjorde ett test imorse som var negativt. Vad tror ni?

  • Svar på tråden Tänk om jag är gravid!
  • bloommaan

    Låter ungefär som mig. Har också bim den 19/2 lite nu och då har jag haft metallsmak i munnen och även blött näsblod som jag aldrig annars gör. Gjorde ett test igår som va negativt.. tänkte göra ett till test dagen efter bim om mensen inte dykt upp.

    Va gravid 2017 men det slutade med MA i v 12.. så hoppas verkligen på ett nytt plus snart!

  • Bebisbusis

    Tråkigt att höra om ditt MA :(

    Spännande dock med någon som upplever samma sak samtidigt som en själv! Håller verkligen tummarna för dig!

  • bloommaan

    Tack! Håller tummarna för dig med! :)

    Så jobbigt att invänta bim.. vill helst testa NU men säkrast att vänta så man får rätt svar :)

  • Anonym (Jojo)

    Vad för test användes? Ett testa tidigt eller ett som mäter från 25+?

  • Bebisbusis

    Ååh tack!

    Ja det värsta är ju ovissheten. Att bara gå och vänta. Att inte bygga upp för stora förväntningar men samtidigt så kan man inte låta bli att gå och hoppas. Svår balansgång. Jag har testat med babyplans tidiga gravtest.

  • Anonym (Jojo)
    Bebisbusis skrev 2018-02-17 19:03:57 följande:

    Ååh tack!

    Ja det värsta är ju ovissheten. Att bara gå och vänta. Att inte bygga upp för stora förväntningar men samtidigt så kan man inte låta bli att gå och hoppas. Svår balansgång. Jag har testat med babyplans tidiga gravtest.


    Är det negativt så låter det inte som nån graviditet. 3 dagar innan bim borde det synas isf.
  • Anonym (S)
    Anonym (Jojo) skrev 2018-02-17 19:08:26 följande:

    Är det negativt så låter det inte som nån graviditet. 3 dagar innan bim borde det synas isf.


    Å andra sidan hade TS kanske ägglossning nån dag senare än hon trott.
  • Anonym (Mamma)
    Bebisbusis skrev 2018-02-17 18:28:15 följande:

    Heej!

    Jag och sambon hade sex vid ÄL och BIM är 19/2. För några dagar sen fick jag skarp metallsmak i munnen vid några tillfällen. Igår fick jag ljusrosa flytningar och idag har jag blött näsblod två gånger. Jag har inte tidigare upplevt varken metallsmak i munnen, haft rosa flytningar eller blött näsblod. Kan det bara så att jag är gravid tro?

    Står inför detta med lite skräckblandad förtjusning. Längtar så otroligt efter mitt plus, men samtidigt står jag inför en operation som föredras att göra utan det där lilla plusset.

    Jag gjorde ett test imorse som var negativt. Vad tror ni?


    Jag får näsblod varje gång jag blir gravid. Kommer alltid några dagar innan BiM. Ibland håller det på flera dagar runt Bim.
  • Anonym (Akrub)
    Anonym (Jojo) skrev 2018-02-17 19:08:26 följande:

    Är det negativt så låter det inte som nån graviditet. 3 dagar innan bim borde det synas isf.


    Äsch det behöver det väl inte alls göra inte ens med testa tidigt. Med mitt plus så va det knappt synbart på bim. Många som det inte syns förens senare. Testa om några dagar igen om en mensen kommit!
  • Bebisbusis

    Jag har fortfarande inte fått min mens. Skulle fått den i måndags. Den kan vara två dagar sen, men nu har det gått 4 dagar ???? får testa mig imorn och se.

    Har dom billiga testerna utslag i samma utsträckning som dom dyrare? Tänker på babyplans tidiga test för 7kr (eller vad det nu är) och clearblue för ca 100kr.

  • Anonym (S)
    Bebisbusis skrev 2018-02-23 11:32:35 följande:

    Jag har fortfarande inte fått min mens. Skulle fått den i måndags. Den kan vara två dagar sen, men nu har det gått 4 dagar ???? får testa mig imorn och se.

    Har dom billiga testerna utslag i samma utsträckning som dom dyrare? Tänker på babyplans tidiga test för 7kr (eller vad det nu är) och clearblue för ca 100kr.


    Tycker clearblues är sämre, ger ofta spökstreck. Typ gravidkollens tester har alltid visat sanningen för mig, och det är billiga tester.
  • Anonym (Mamma)
    Bebisbusis skrev 2018-02-23 11:32:35 följande:

    Jag har fortfarande inte fått min mens. Skulle fått den i måndags. Den kan vara två dagar sen, men nu har det gått 4 dagar ???? får testa mig imorn och se.

    Har dom billiga testerna utslag i samma utsträckning som dom dyrare? Tänker på babyplans tidiga test för 7kr (eller vad det nu är) och clearblue för ca 100kr.


    Ja såklart.

    Vanliga testar på minst 25

    Testa tidigt testar på 10

    Alla fungerar likadant men vissa som clearblue kör med mördande reklam som är Dyr och då höjs priserna
Svar på tråden Tänk om jag är gravid!