• Äldre 17 Feb 19:11
    6547 visningar
    32 svar
    32
    6547

    Hjälp

    Jag är gravid i V8+3 och igår började jag få lite blod blandat med flyttningar!! Idag det blev mer men mörkare brun kom under hela dagen !

    Har nån haft det tidigare jag hoppas inte på missfall vi har försökt i 3 år nu och föra sommar hade missfall :( jag är inte inskriven än tänkte göra nästa vecka men kommer ringa på måndag !

  • Svar på tråden Hjälp
  • Äldre 17 Feb 19:34
    #1

    Vet att det är jättesvårt att inte oroa sig men att blöda tidigt i graviditeten är inget onormalt. Så länge du inte har ont i ryggen/magen och det blir större och större blödningar tycker inte jag att du ska oroa dig. Du kan ju alltid åka till gynakuten om du inte kan hantera oron. Annars är det bara att avvakta och se hur det utvecklar sig. Lycka till!

  • Äldre 17 Feb 19:37
    #2
    emhu skrev 2018-02-17 19:34:23 följande:

    Vet att det är jättesvårt att inte oroa sig men att blöda tidigt i graviditeten är inget onormalt. Så länge du inte har ont i ryggen/magen och det blir större och större blödningar tycker inte jag att du ska oroa dig. Du kan ju alltid åka till gynakuten om du inte kan hantera oron. Annars är det bara att avvakta och se hur det utvecklar sig. Lycka till!


    Tack snälla !! Håller tummarna att inget farligt
  • Äldre 17 Feb 20:10
    #3

    Jag är i v6+2 och fick i torsdags en blödning. Det dropade lite i bindan och när jag satte mig på toa och torkade mig så kom det klarrött blod och en svart avlång slemklump på 1 cm ut. Blödde inte så mycket mer men under va 1 timme när jag torkade mig så kom det rött blod.

    Dagen efter var det gammal brunt blod med lite lite klumpar, som vid mens. Fick göra vul (är utomlands) och där såg man ett hjärta ticka på. Fick komma tillbaka 7 timmar senare och göra ett till vul och samma sak då - ett litet starkt hjärta! Vi kommer hem på måndag och ska då försöka få tid hos spec.mödravården. (Pga tidigare komplikationer från annan grav.)

    Börjar det igen så hör av dig till BM om du är osäker. Hoppas du och grynet mår bra!

  • Äldre 17 Feb 20:23
    #4

    [quote=78478601][quote-nick]Ebo88 skrev 2018-02-17 20:10:51 följande:[/quote-nick]

    Jag är i v6+2 och fick i torsdags en blödning. Det dropade lite i bindan och när jag satte mig på toa och torkade mig så kom det klarrött blod och en svart avlång slemklump på 1 cm ut. Blödde inte så mycket mer men under va 1 timme när jag torkade mig så kom det rött blod.

    Dagen efter var det gammal brunt blod med lite lite klumpar, som vid mens. Fick göra vul (är utomlands) och där såg man ett hjärta ticka på. Fick komma tillbaka 7 timmar senare och göra ett till vul och samma sak då - ett litet starkt hjärta! Vi kommer hem på måndag och ska då försöka få tid hos spec.mödravården. (Pga tidigare komplikationer från annan grav.)

    Börjar det igen så hör av dig till BM om du är osäker. Hoppas du och grynet mår bra!

    [/

    Tack så mycket jag hoppas att ni också mår bra !! Skönt att höra att allt är ok med er!! Jag ringer på måndag och kollar upp mig !

    Blev lite lungt av er att ni skriver !! Tack för er stöd ! Lycka till med graviditeten !

  • Äldre 18 Feb 21:12
    #5

    Jag tror jag har fått missfall :( jag började blöda mer idag och det kom färsk blod och smärta i magen men inte att jag inte tål ! Nyss på toabesök så kom ut nåt på 1cm nåt hård men försvan kunde ej se i toalettstol ! Tror det va fostret sen börja komma mer blod och klump

  • Äldre 18 Feb 21:20
    #6

    Kan ju tyvärr vara ett missfall. Men inte säkert. Jag fick såna blödningar med mina barn. Åkte in på gynakuten i v 10-11 för jag blödde så mycket men barnet mådde bra och nu är han 3 år.

  • Äldre 18 Feb 22:01
    #7

    [quote=78481624][quote-nick]Jodyanna skrev 2018-02-18 21:20:30 följande:[/quote-nick]

    Kan ju tyvärr vara ett missfall. Men inte säkert. Jag fick såna blödningar med mina barn. Åkte in på gynakuten i v 10-11 för jag blödde så mycket men barnet mådde bra

    och nu är han 3 år.

    [/

    Men Gud vad skönt att det gick bra för dig !! Jag ringer imorgon gynmotagning och kollar vad de säger!!

  • Äldre 18 Feb 22:09
    #8
    +1

    Gör de. Förvänta dig de värsta men hoppas på de bästa håller tummarna

  • Äldre 18 Feb 22:20
    #9

    Stackare. Jag förstår att du måste vara orolig. Men många har blödningar under sin graviditet utan att något är fel. Det är så mycket som händer i kroppen och ibland blir det en blödning som reaktion.

    Det är nog bra att avvakta någon och se hur det utvecklar sig. Ofta slutar blödningarna ganska snabbt. Och om det är ett tidigt missfall så finns det ju tyvärr ingenting man kan göra åt det...

    När jag var gravid i december började jag blöda i vecka 6. Trots att blödningarna inte var särskilt stora blev jag orolig och misstänkte att det var missfall. Så jag åkte in till gynakuten som konstaterade att allting var bra. Men dagen efter blev mina symptom ännu värre: magen krampade, blödningarna var större och jag såg några mindre klumpar i blodet. Så jag åkte in till gynakuten igen och då bekräftade de att det blivit ett missfall. Trots att allting sett bra ut ett dygn tidigare.

    I efterhand är jag glad att jag besökte akuten vid båda tillfällena. Jag mådde så otroligt dåligt på ett mentalt plan att jag behövde klara besked, trots att det sista beskedet krossade mitt hjärta.

    Men jag hoppas verkligen att dina symptom lägger sig och att det inte är någon fara! Så otroligt många får blödningar av varierande storlek och ofta kan inte ens läkarna förklara varför. Många har även menssmärtor under graviditeten utan att det är någon anledning till oro.

    Håller tummarna för dig!

  • Äldre 18 Feb 22:33
    #10
    Jodyanna skrev 2018-02-18 22:09:37 följande:

    Gör de. Förvänta dig de värsta men hoppas på de bästa håller tummarna


    Tack så hjärtligt jag mår skit just nu Imon ska gå i V8+5!

    Jag uppdaterar er ! Tack snälla
Svar på tråden Hjälp