• Anonym (Mamma)

    Kisslukt-hjälp

    Hej,

    Min son började skolan i höstas. Han är jätterädd för att gå o kissa i skolan så han håller sig tills det är typ försent. Med typ försent menar jag att han till slut springer in på toa men att det redan blivit kissfläckar. Någon gång har han kissat på sig. Men han verkar heller inte dricka så mycket i skolan för kalsonger byxor verkligen stinker starkt kiss. Och nu även overall. Jag får inte bort kisstanken från kläderna. Jag behöver era bästa tips. Jag har redan provat med ättika och 60 graders tvätt. Men det hjälper inte.

    Så hur får jag bort stanken??

  • Svar på tråden Kisslukt-hjälp
  • Dalens

    Vissa butiker brukar ha särskilt tvättmedel för att få bort odörer på träningskläder, kanske skulle kunna va nåt? Värt att testa om inte annat?

  • Anonym (Rita)

    Kan han inte kissa på annan offentlig toalett på middagsrasten..?

  • Anonym (Rita)

    Kan han inte kissa på annan offentlig toalett på middagsrasten..?

  • XLinaX

    Jag förstår att du vill ha bort kisslukten, men det allra viktigaste är att få din son att kunna gå på toaletten i tid. Vad är han rädd för? Ta skolsyster till hjälp. De har säkert varit med om samma dilemma med tidigare elever.

  • Anonym (Mamma)
    XLinaX skrev 2018-02-17 22:34:34 följande:

    Jag förstår att du vill ha bort kisslukten, men det allra viktigaste är att få din son att kunna gå på toaletten i tid. Vad är han rädd för? Ta skolsyster till hjälp. De har säkert varit med om samma dilemma med tidigare elever.


    Han är rädd för att låsa dörren och att de stora barnen ska skratta om han inte låser. Pratat med fritids och läraren tusen gånger.
  • Anonym (Mamma)
    Dalens skrev 2018-02-17 22:14:05 följande:

    Vissa butiker brukar ha särskilt tvättmedel för att få bort odörer på träningskläder, kanske skulle kunna va nåt? Värt att testa om inte annat?


    Ja kanske kan kolla upp det. Du vet inte vilken sorts butik?
  • Anonym (Jag)

    Jag köpte en spray för att ta bort urinlukt efter hund på djuraffären när dottern kissat i vagnen. Tog bort det helt!

  • Anonym (Ättika)

    Jag vet att du skrev att du provat med ättika, men har du låtit det ligga i ättiksvatten över natt och sedan tvätta, också med ättika?

  • Dalens
    Anonym (Mamma) skrev 2018-02-18 08:11:11 följande:

    Ja kanske kan kolla upp det. Du vet inte vilken sorts butik?


    Nej jag tyvärr inte det på rak hand....
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Jag) skrev 2018-02-18 08:15:03 följande:

    Jag köpte en spray för att ta bort urinlukt efter hund på djuraffären när dottern kissat i vagnen. Tog bort det helt!


    Tack !! Ska åka och kolla efter det idag
  • Anonym (aaa)

    Grön Wanish tar lukten kostar 57 kr på maxi.
    Jag använder det när sonen bajsat ner sig .
    Även till att tvätta valparnas fällar luktar super gott.
    Häll i två skopor i bland tvättmedlet tvätta 40 grader problemet löst.
    Men det måste vara den GRÖNA

  • Anonym (xyz)

    Vi brukar använda ättika. Är det stark, ingrodd doft så får det bli ett bad över natten i ättikan, annars så räcker det med någon dl i förtvätts-facket.

Svar på tråden Kisslukt-hjälp