• Anonym (Orolig)

    Blåmärken hjälp

    Jag får slltid blåmärken utan stt jag ens nuddat något. Främst på benen.

    Någon som haft liknande? Vad hsr de varit? Lång väntetid till vc :( så jsg frågar här under tiden

  • Svar på tråden Blåmärken hjälp
  • Tow2Mater

    Brustna blodådror? Jag hade en som brast på armen igår. Men bara haft en, inte flera. Ater du nån medicin som kan ha den biverkningen? Det frågade skoterskan mig när jag ringde igår.

  • Anonym (Hmm)

    Hmm, har du några andra symtom än dina blåmärken? Det var ju inte ett blåmärke precis.

  • Anonym (Orolig)

    Jag är trött, tappar hår, extrem viktnedgång (26kg på 3 mån), huvudvärk, mensrubbningar.

  • Anonym (J)
    Anonym (Orolig) skrev 2018-02-17 23:39:52 följande:

    Jag är trött, tappar hår, extrem viktnedgång (26kg på 3 mån), huvudvärk, mensrubbningar.


    Visst berättade du på vårdcentralen om alla andra symptom?

    Annars, blodbrist? Sköldkörtel problem?
  • Anonym (Orolig)

    Nej jag tänkte inte alls på de ????

    Blodbrist hsr jag till och från. Sköldkörtel hsr ja inga problem med vad jag vet

  • Anonym (Orolig)

    Just de. Svettningar till å från å har problem när jag äter ibland

  • Anonym (!)
    Anonym (Orolig) skrev 2018-02-17 23:39:52 följande:

    Jag är trött, tappar hår, extrem viktnedgång (26kg på 3 mån), huvudvärk, mensrubbningar.


    Det där kan du inte hålla på och vänta på tid tid vårdcentralen för. Du behöver en akuttid där. Kan de inte fixa det bör du åka till akuten. Allvarliga symtom (såvida inte viktminskningen beror på extrem diet). Svettas du på nätterna? Har du förhöjd temperatur ibland?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Orolig) skrev 2018-02-17 23:39:52 följande:

    Jag är trött, tappar hår, extrem viktnedgång (26kg på 3 mån), huvudvärk, mensrubbningar.


    Du det där låter inte alls bra. Du bör absolut kolla upp det omgående.Leukemi som många skriver känns ju typiskt för de symtom du har tyvärr. Svettas på natten framförallt? Äter du?
  • Anonym (Orolig)

    Nej jag radar i vikt och jsg vet inte VSrför. Väger idag 49 kg. 172 cm. Kallsvettas oftast på natten men även på dagen ibland.

    Jag äter men mår ofta illa och magen sväller upp så ibland kamma det som de ligger en sten i magen.

    Ska jag ringa vc direkt på måndag igen eller bör jag uppsöka skuten imorgon?

Svar på tråden Blåmärken hjälp