• Äldre 18 Feb 00:22
    4209 visningar
    3 svar
    3
    4209

    Lön förskolechef

    Ska på intervju för en tjänst som förskolechef under nästa vecka. Är övertygad om att de givetvis kommer fråga efter löneanspråk. Jag har erfarenhet av ledarskap, gedigen erfarenhet inom förskolan, relevant utbildning och påbyggnadsutbildning. Någon som har en indikation på vad man kan begära?

  • Svar på tråden Lön förskolechef
  • Äldre 18 Feb 11:19
    #1
  • Äldre 18 Feb 18:54
    #2

    Om det är en kommunal förskola kan du begära ut lön på de som jobbar som förskolechefer, och anpassa dig efter det. Och även om det är en privat förskola så kanske det ger ett hum om vad som är rimligt. Det är bara att ringa till kommunens HR-avdelning, eftersom alla kommunala löner är offentliga.

  • Äldre 18 Feb 19:08
    #3

    Ska man utgå ifrån hur jobbet verkar där jag bor så är det åt helvete för lite. Sambons jobb knäcker cheferna på ca ett år hittills, på tok för stort område med ca 40 pers att ansvara för. ingen lön är värd det även om det förhoppningsvis inte är lika illa i hela landet.

    Här har cheferna ett "provår" där man sedan blir utvärderad och efter det beslutas det om man är lämplig, iaf om du kommer från "golvet". Då lär man inte få så stort lönelyft innan du är godkänd misstänker jag. Sambons förförra chef blev petad då hon var kass. Kul att krypa tillbaka till sina gamla kollegor sedan, hon var asdryg över att ha blivit chef också


    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
Svar på tråden Lön förskolechef