• Barasara89

    Svagare test idag

    Testnarkoman som man har blivit så har jag tagit alldeles för många test.. hehe. Igår eftermiddag när jag tog ett, hade hållit mig ett par timmar, så blev det nästan lika starkt som kontrollstrecket. Idag går jag in i 5+0 och tog nu på morgonen ett till likadant, förväntade mig ett starkt och fint resultat. Blev förvånad när strecket blev svagare än gårdagens, visserligen hade jag kissat ca 2 timmar innan, men givetvis hinner man ju bli orolig ändå, jag vet att det bästa är att sluta testa, men jag är totalt fast ????... läste någonstans att hcg kan variera i styrka, att det inte alltid behöver bli starkare för var dag.. stämmer det?

  • Svar på tråden Svagare test idag
  • Trullis82

    Hej!

    Jag har noll koll på det där.

    Jag har endast testat när mensen inte kommit som den ska o med digitala test från clear blue. Dom har varit tippen för mig.

    Då står det gravid plus hur många veckor.

    Det sör med streck är spökligt.

    Nu försöker vi med ett tredje barn vilket inte var lika lätt som de andra så även min gyn läkare sa att köp digitala äl test o inte stickor för dom är så tokiga att avläsa.

    Lycka till

  • Trullis82
    Barasara89 skrev 2018-02-18 05:42:56 följande:

    Testnarkoman som man har blivit så har jag tagit alldeles för många test.. hehe. Igår eftermiddag när jag tog ett, hade hållit mig ett par timmar, så blev det nästan lika starkt som kontrollstrecket. Idag går jag in i 5+0 och tog nu på morgonen ett till likadant, förväntade mig ett starkt och fint resultat. Blev förvånad när strecket blev svagare än gårdagens, visserligen hade jag kissat ca 2 timmar innan, men givetvis hinner man ju bli orolig ändå, jag vet att det bästa är att sluta testa, men jag är totalt fast ????... läste någonstans att hcg kan variera i styrka, att det inte alltid behöver bli starkare för var dag.. stämmer det?


    Jag har ju även fyllt i mina uppgifter i denna app redan o då har den räknat ut att jag idag är på 4+6 så får vi se om den ens blir något...

    Så vi är nära varandra i så fall
  • InaLo

    Om du ska jämföra om tester utvecklas så bör du göra det med morgonrutiner och inte ha druckit för stora mängder vatten kvällen innan. Hur utspäd urinen är har stor betydelse för hur stark testetresultatet blir.

  • Malni

    Lugn :) jag var också testnarkoman i början av min graviditet, och var med om precis samma sak, stressade också upp mig över det precis som du! Men är i v.21 nu och allt ser bra ut, så det var ingen fara alls! Dom kan variera lite, dom är ju inte ens till för att användas på det sättet haha, men som sagt jag var likadan ;)

    Tar du ett till test på dagen så kommer det förmodligen att vara starkt igen, försök att inte ta fler sen! Du ÄR gravid! Grattis :)

Svar på tråden Svagare test idag