• Anonym (P)

    Han skjuter bort mig när han har ångest

    Jag behöver synpunkter utifrån gällande en relation jag har. Jag har en relation sen ett drygt år tillbaka med en man som har två tonårsbarn. Han är egenföretagare och tidvis en superstressad jobbmaskin och hela världen omkring honom försvinner. Vi bor inte ihop och träffas bara när vi kan mellan jobb och barnveckor. Han är "nöjd" med att bo själv och är rädd att släppa in någon i hemmet och vardagen då "han vet hur han är", behöve utrymme och så. Så....vi har en jävligt casual relation där inget är bestämt eller planerat och det blir som det blir. Däremot är inte jag så casual med det alla gånger. Men jag håller tyst och försöker se till att inte vara till besvär och för det mesta kan jag hålla mig nöjd genom andra aktiviteter.

    Nog pladdrat. Problemet är att han får regelbundet perioder då han plötsligt bli tvär, svår och helomvänd. Han har berättat att han fått ångest sen några månader tillbaka. Jag har också grov ångest och försöker stötta honom, och jag har hög förståelse för vad han går igenom. Det är bara en sak jag inte förstår. När jag har ångest vill jag ha de som betyder mest för mig nära. Jag vill göra något som jag mår bra av och som lättar min ångest, typ kramas, ha sex, njuta av mysig middag, lyxa till det genom att fokusera på det jag har och inte bara gräva ner mig i ångesten av vad jag inte har. Kärlek är värdefullt! Men denna man skjuter bort mig under sin perioder. Vi är i stort sett konstant on-off-on-off-on-off efter hans svängningar. Han slutar med det romantiska, små orden, små hjärtan i smsen och blir kall och avståndstagande. Har vi sex är det ofta bara kroppsligt och sen är han avstängd. Känner mig utnyttjad då. Efter att vi setts (i ett par timmar eftersom han vill vara själv/vara med någon annan/jobba/vila) åker jag hem och känner mig som ett stycke kött. Han hör inte av sig som han brukar och jag känner mig dum som sitter och väntar och så fort han vill så finns jag tillgänglig. Relationen är aldrig det omvända - att han finns där för mig i samma ögonblick jag behöver honom.

    Nu har vi inte hörts på flera dagar och det skulle vara ännu längre om inte jag kämpat i 10-12 dagar att upprätthålla kontakten, tagit alla initiativ och så. Jag orkar inte längre. Jag behöver honom och behöver tröst men orkar inte fiska efter den.

    Till saken hör att jag under dessa dagar, ca två veckor tillbaka sjukskrivit mig då jag nyligen förlorat min hund i en hemsk olycka. Jag är inte jättesocial så min hund var min bästa vän och en stor ångestlindring. Jag kämpar med sorgen och hade behövt min kärlek i denna tid. Vi var glada att vi skulle få lite större flexibilitet ihop under min sjukskrivning och hade planer på spa och övernattningar. Nu har han gått under jord trots att jag behöver honom extra mycket denna period. Jag blir ännu mer knäckt när jag måste sakna dem båda. Vet inte hur detta ska fortlöpa, ska han en dag bara börja höra av sig igen och låtsas som ingenting då? Eller rinner allt ut i sanden nu.

    För att knyta ihop säcken - han skjuter bort mig under sina ångestperioder och jag blir extremt osäker på honom, mig, oss. Vad ska jag göra? Jag hade önskat att han är lite som jag som vill ta mig igenom knepiga tider tillsammans, med kärlek, istället för att var och en isolerar sig. Han umgås gärna med sina manliga vänner men mig tar han avstånd ifrån nu och det sårar mig. Jag ser oss som vänner, varför vill han inte ha mig nära nu? Jag tror inte det hjälper att ta upp det med honom. Hans standardfras är "det är den jag är" och det är därför jag blivit så inriktad på att bara hålla honom nöjd.

  • Svar på tråden Han skjuter bort mig när han har ångest
  • Anonym (man)

    Det verkar vara vanligt att tro att man kan hjälpas åt med sina  psykiska problem med varandra. Men verkligheten är tyvärr tvärtom. Att ha psykiska innebär att man inte orkar med så mycket belastning utifrån, man har fullt upp med sina egna problem. Träffar man då på någon med liknande problem så innebär det en belastning som man inte är rustad för att orka med och det leder till att båda till slut mår sämre.

  • Anonym (P)
    Anonym (man) skrev 2018-02-18 15:11:06 följande:

    Det verkar vara vanligt att tro att man kan hjälpas åt med sina  psykiska problem med varandra. Men verkligheten är tyvärr tvärtom. Att ha psykiska innebär att man inte orkar med så mycket belastning utifrån, man har fullt upp med sina egna problem. Träffar man då på någon med liknande problem så innebär det en belastning som man inte är rustad för att orka med och det leder till att båda till slut mår sämre.


    Tack för dina tankar. Men det är väl inte nån sorts universell sanning? Som sagt är jag själv ett bevis på att det visst kan funka att hjälpas åt med psykiska problem. Det funkar jättebra av flera anledningar. Dels tror jag inte på att ensam är stark. Vi är skapta för att hjälpas åt i flocken och vi har ett väl utvecklat känsloliv och möjligheter att skapa band mellan individer - use it! Jag tror många mår dåligt idag för att vi har isolerat oss från vänner och familj och individualism och att bejaka självet blivit viktigare än gemenskap. Dels tycker jag det är hälsosamt att rikta fokus bort från sig själv ibland. "Fullt upp med sina egna problem" tycker jag låter självupptaget och det är aldrig hälsosamt. Menar inte att ha en osofistikerad syn på människors ohälsa. Jag är själv långt ifrån stabil med självmordtankar och mår helt enkelt outhärdligt dåligt större delen av tiden men jag har märkt att social kontakt får mig att må bätte då jag får möjlighet att fokusera på något annat än mig själv och min inskränkta verklighet. Kan rekommendera det. Min vardag är också full av mina problem, har alltså fullt upp med dem men att skära av de få relationer jag har bara för att jag mår dåligt skulle kännas som att jag hanterar det på ett väldigt destruktivt sätt.

    Men låt säga att det är som du säger. Vad är rimligt? Att sitta här och vänta ut honom eller inse att vi inte passar särskilt bra ihop. Jag älskar honom men önskar att jag kunde få tillbaka lite av allt jag ger till honom.
  • Anonym (Längre)

    Du verkar ha kommit längre i din förstålese för din ångest och lärt dig hur du kan dämpa den ,han har antagligen inte kommit till den insikten ännu utan gräver ner sig i sin ångest, det enda du kan göra är att när han mår bra prata om hur man kan göra,försöka få honom till att gå till läkare och få psykologhjälp där han kan få hjälp med hur han ska tänka. Att han får höra från någon annan om olika strategier för att dämpa ångesten förutom medicinering

  • Anonym (Hej)

    Alla hanterar ångest olika. Jag är t.ex. väldigt osocial när jag har ångest. Jag gräver ner mig och vill vara ensam.

    Ni hanterar helt enkelt bara ångest på olika sätt. Vilket är helt okej.

    Det finns heller inget rätt eller fel sätt att bearbeta sin ångest. Ni får helt enkelt bara acceptera att ni är olika på det sättet och göra det bästa av det :)

  • Anonym (Lina)

    Jag förstår att det känns jobbigt när han blir som avvisande mot dig. Här har du ett levande exempel på hur det kan se ut och varför. Min sambo och jag har nästan avslutat relationen pga hur vi behandlar varandra när båda har massa bördor och mår dåligt. Hur ser detta ut i praktiken när båda mår dåligt?

    Jag - vill vara hemma med honom, laga mat mysa läkas av att vara få vara i hans närhet

    Han- vill det en stund sen måste han bort från mig rent fysiskt, stänga in sig på kontoret eller åka till kompisar.

    Jag förklarar för honom att det är en kniv som hugger i magen när han mår bättre av kompisarna än att vara hemma med mig. Det betyder att han inte är tillräckligt trygg, och litar inte på mig nog mycket för att känna att hans ångest kommer ladda ur om vi är tillsammans och tar oss igenom den. Han har någon sällsynt gång gråtit ut i mina armar det var så underbar känsla och att jag kunde vara hans trygghet men det är förstört nu.

    Just nu sitter jag i tvrummet och han på kontoret, han pratar knappt med mig när jag försöker, och strax ska han ut till kompisar.

    Han flyr.

    Mig. För jag är inte ett lugn för honom och att behöva mig skrämmer för tänk om jag sviker?

    Det kanske är samma för er?

    Jag tror absolut att vi hade kunnat dämpa varandras ångest och finns stöd i varandras sällskap om vi hade det bra i övrigt, om tilliten fanns. Det har vi kunnat och han är den minst gosiga mannen som finns han gillar verkligen att ha space men trots det har han gråtit i mina armar.

    De som måste hantera ångesten själva, de är rädda för sårbarheten att behöva en annan person. Det är ju jättetufft om man har massa ångest att tackla det samtidigt det ökar ångesten.

  • Anonym (Ångesttjej)

    Jag blir som din kille väldigt bortstötande när jag har ångest. Det är inte, som tidigare nämnt i tråden, för att jag inte kan hantera den och gräver ner mig, utan för att jag behöver den tiden själv. Jag vet vad jag behöver för att hantera min ångest och då behöver jag vara ensam. När det är panikångest blir det drastiska aktiviteter som slå på säck eller ta en kalldusch, när det är den generella ångesten som är svår att hantera behöver jag städa (ex. Skura toalett eller vika tvätt samtidigt som jag beskriver det som händer). Skulle någon vara där då, skulle jag inte klara av att hantera ångesten alls och känna mig stressad över att den måste bort så jag inte påverkar den andra personen för mycket. Jag kan lättare ?ignorera? ångesten (såklart ej panikångest...) om jag är med vänner jämfört med min man, för jag inte har samma djupa känslomässiga band till dem. Inte alltid bra att ignorera den, men ibland är det skönt att få fokusera på annat än den generella ångesten som trycker på och på så vis komma undan någon timme. Dessa tips har jag fått från olika personer inom psykiatrin och som faktiskt funkar -för just mig.

    Jag blir glad att läsa att du kan hantera din ångest mha närhet, jag tror att man i slutändan mår bättre av att kunna göra så. Men alla kan inte ha närhet då, jag själv får panikångest om någon är för nära när den generella ångesten är större. Vi behöver olika sätt för att hantera situationen då den är för stor att ta in. Du verkar ju verkligen vilja hjälpa honom och respekterar att han fungerar annorlunda än du, även om det sårar. Jag förstår att det kan uppfattas mycket stötande och sårande, och jag tror att en öppen dialog kring det hela hjälper er båda. Dock vill jag vara tydlig med att du inte kan ändra på honom, han måste få hantera sin ångest på sitt sätt. Och om det är så att han är tidigt ute med sin ångestproblematik så måste han få hitta sina metoder i sin takt. Det tog mig 18 månader hos psykiatrin innan jag hittade de metoder som funkar för mig, och jag isolerar mig fortfarande från min man när det trycker på som mest.

    Hoppas att mitt svar ger dig någonting och att ni snart kan hitta hur ni ska förhålla er till bådas ångestproblematik. Kram!

  • Anonym (P)
    Anonym (Lina) skrev 2018-02-18 17:44:55 följande:

    Han flyr.

    Mig. För jag är inte ett lugn för honom och att behöva mig skrämmer för tänk om jag sviker?

    Det kanske är samma för er?

    Jag tror absolut att vi hade kunnat dämpa varandras ångest och finns stöd i varandras sällskap om vi hade det bra i övrigt, om tilliten fanns. Det har vi kunnat och han är den minst gosiga mannen som finns han gillar verkligen att ha space men trots det har han gråtit i mina armar.

    De som måste hantera ångesten själva, de är rädda för sårbarheten att behöva en annan person. Det är ju jättetufft om man har massa ångest att tackla det samtidigt det ökar ångesten.


    Jag tror du slog huvudet på spiken. Det låter som att våra situationer är väldigt lika. Han har sagt att han aldrig vänder sig till andra när han mår dåligt utan han försöker hantera det själv men att han borde ta hjälp av andra. Hans exfru blev galen på honom av denna anledning. Som sagt, ensam är inte stark. Han har också sagt att jag "skrämmer" honom. Jag är yngre än honom och han förstår inte riktigt varför jag dragits till honom, nånting sånt menar han. Och att han alltid är på sin vakt väntandes på att bra saker ska ta slut. Ett recept på misslyckande alltså! Det har definitivt krånglat till vår relation att han är en sån här undvikande personlighet.

    Men finns det någon framtid för en sån här relation? Hur orkar du? Hur tänker du? När det är som värst tvivlar jag på att han bryr sig ett skvatt om mig. Jag kan känna mig rejält utnyttjad, då han blir enormt okänslig och distanserad men vill ändå ha sex (och det vill jag med för sexet är grymt och jag behöver det!) vilket jag sagt och han verkar förstå mig för stunden men sen börjar det om igen. Det går i tvåmånaderscykler ungefär och det sliter på kärlek, tålamod och hälsa. Jag vill inte att han ska känna att jag överger honom för att han är "full av problem" och inte tillräckligt "normal" men han är extremt komplicerad.
  • Anonym (P)
    Anonym (Ångesttjej) skrev 2018-02-18 18:10:09 följande:

    Jag blir glad att läsa att du kan hantera din ångest mha närhet, jag tror att man i slutändan mår bättre av att kunna göra så. Men alla kan inte ha närhet då, jag själv får panikångest om någon är för nära när den generella ångesten är större. Vi behöver olika sätt för att hantera situationen då den är för stor att ta in. Du verkar ju verkligen vilja hjälpa honom och respekterar att han fungerar annorlunda än du, även om det sårar. Jag förstår att det kan uppfattas mycket stötande och sårande, och jag tror att en öppen dialog kring det hela hjälper er båda. Dock vill jag vara tydlig med att du inte kan ändra på honom, han måste få hantera sin ångest på sitt sätt. Och om det är så att han är tidigt ute med sin ångestproblematik så måste han få hitta sina metoder i sin takt. Det tog mig 18 månader hos psykiatrin innan jag hittade de metoder som funkar för mig, och jag isolerar mig fortfarande från min man när det trycker på som mest.

    Hoppas att mitt svar ger dig någonting och att ni snart kan hitta hur ni ska förhålla er till bådas ångestproblematik. Kram!


    Tack för ditt välformulerade svar! Anledningen till att jag inte tror att en dialog hjälper är för att han får för tusan panik. Han upplever allt som krav tror jag. Eller är bara självupptagen, jag vet faktiskt inte. Allt handlar om honom. Jag kan säga i den mjukaste, lugnaste, mest förstående och opressande rösten (i vad jag tror är ett noga valt sammanhang) hur jag känner och han svarar med att panikartat rabbla upp allt som kommer först pga hans ansvar för jobb, barn, hem osv. Och då har jag ens aldrig försökt inkräkta på dessa områden utan är alltid väldigt förstående. Han får helt enkelt bara panik och verkar tycka det är jobbigt att jag har ett behov. Behovet ifråga kan vara ett litet sms eller ett endaste telefonsamtal någon gång. Han ringer aldrig, bara textar och nu alltmer sällan. Det kan hända att vi har sex och så fort vi är klara reser han sig upp och ska greja med annat. Helhetskänslan blir då att jag är nån gammal trasa för honom som han har för sina behov. Eller nån sorts plastdocka som ska nicka och le och inte ha behov. Bad honom om en minut tillsammans i sängen innan han skulle mata hunden men nej... jag vet att tjejer kan vara svåra och gnälliga och fjantiga men jag bad om EN minut. Det är inte mycket begärt. Inte ens det kunde han ge mig.

    Jag känner att det här förstör för oss. Det går i tvåmånaderscykler där jag sluter mig i fyra veckor för att jag tappat tilliten till honom och han får mjuka upp mig med alla sina fina sidor. Sen njuter jag i två veckor och han börjar segna ner i sitt tillstånd igen och sedan följer två veckor tortyr. En gång gick det 6 veckor innan jag hörde något. Jag orkar inte med denna bergochdalbana. Jag blir tvungen att avsluta om inget förändras, vilket jag tycker är så tråkigt. Har för länge sen gjort slut med en kille som hade ångest som förstörde vår relation. Just för att jag inte kunde ändra på honom var den enda utvägen att göra slut. Jag har inget emot att männen har ångest men tyvärr har män inte samma insikt som kvinnor och söker inte hjälp i samma utsträckning utan låter relationerna bli lidande pga att de själva inte förstår sitt känsloliv. Men det är så otroligt synd!!
  • Anonym (Lina)
    Anonym (P) skrev 2018-02-18 18:58:08 följande:

    Jag tror du slog huvudet på spiken. Det låter som att våra situationer är väldigt lika. Han har sagt att han aldrig vänder sig till andra när han mår dåligt utan han försöker hantera det själv men att han borde ta hjälp av andra. Hans exfru blev galen på honom av denna anledning. Som sagt, ensam är inte stark. Han har också sagt att jag "skrämmer" honom. Jag är yngre än honom och han förstår inte riktigt varför jag dragits till honom, nånting sånt menar han. Och att han alltid är på sin vakt väntandes på att bra saker ska ta slut. Ett recept på misslyckande alltså! Det har definitivt krånglat till vår relation att han är en sån här undvikande personlighet.

    Men finns det någon framtid för en sån här relation? Hur orkar du? Hur tänker du? När det är som värst tvivlar jag på att han bryr sig ett skvatt om mig. Jag kan känna mig rejält utnyttjad, då han blir enormt okänslig och distanserad men vill ändå ha sex (och det vill jag med för sexet är grymt och jag behöver det!) vilket jag sagt och han verkar förstå mig för stunden men sen börjar det om igen. Det går i tvåmånaderscykler ungefär och det sliter på kärlek, tålamod och hälsa. Jag vill inte att han ska känna att jag överger honom för att han är "full av problem" och inte tillräckligt "normal" men han är extremt komplicerad.


    Japp, låter som min sambo, som han varit i början alla fall. Han började faktiskt prata ut med en kompis tillslut, och sedan sakta men säkert vara mer öppen om sina känslor och problem med kompisar. Han hatade att jag pratade ut med mina men det var egentligen avund. Ensam är stark men varför välja? Du kan klara dig själv om du måste,men ta vara på att ha det extra lyxigt när andra finns för dig är min inställning. Din man låter otroligt rädd att bli sårad så han stöter bort dig på många plan och söker hinder för er kärlek istället för att se möjligheterna och ta vara på det fina och förbättra det istället för undvika det med locket på.

    Har han vänner han kan öppna sig med?

    Menar du att han är känslokall undvikande robot i två månader per tillfälle?

    Låter verkligen tufft att ha å göra med okej någon dag eller en dålig vecka det kan man stå ut med, men åtta veckors avvisande ? Nej det hade jag nog blivit en galen agressiv bitch av att vara i. Allt har ju en gräns.

    Jag känner mig sällan utnyttjad min partner är väldigt noga med att man ska känna sig älskad även om han kan vilja isolera sig eller undvika mig när det snurrar i hans huvud av tankar, man får väl se det som att han vill vara stabil nära mig han vill inte skada mig med sin röra, det är ju väldigt omsorgsfullt faktiskt.

    Men jag förstår att för dig blir det svårt att inte tvivla på ditt värde för honom om hela han speglar rädsla och har attityden "detta är inte kärlek varför skulle hon älska mig?"

    Det ger inget spelrum för er två att föras samman.

    Du blir utfryst. Och att ha sex i detta skede måste verkligen kännas som att du bara duger för din sexiga kropp.

    Att det bara är det han vill ha från dig.

    Jag har sagt till min sambo att det gör ont när han inte behöver mig att han inte känner för att landa med sin ångest hos mig. Han förstår men just nu är det så osäkert läge att jag kan inte kräva att han försöker närma sig mig, det får ta tid vi behöver prioritera andra saker om vi ska kunna vara ihop. Då vinner jag mest på att ge han omsorgen att inte ta åt mig om han behöver något annat än mig just nu, jag menar, kärlek är inte att jag ska vara allt han behöver, kärlek är att jag alltid stöttar han i allt han behöver vare sig det är mig eller något annat. Han behöver ju mig - som stöttande partner i det han valt å göra. Så jag är ju behövd på så sätt. Det underlättar massor för honom att det inte är sura miner eller " älskar du inte mig?!" När han väl kommer till mig, om jag är smart så ger jag han trygghet genom att stötta att han inte kommer till mig, det får han att vilja komma mer till mig.

    Han ger mig så många hintar att han älskar mig, på andra sätt så för mig blir det nog inte lika känsligt som för dig, men när ni har det bra, hur är er relation då? Vad säger han om er relation? Hans beteende vid ångest?

    Visa han detta meddelande om det hjälper.

    Hade jag varit hans flickvän i din sits, hade jag känt mig otroligt utdömd. Och utfryst. Och i kärlek måste det synas att man är tillsammans att båda satsar, om ena personen sitter och dömer ut relationen redan innan den blivit dålig, då hindrar man kärleken. Tilliten skadas. Och relationen blir ambivalent. Att vara kär är inte för fega människor, det kräver dig att träffa alla liken i garderoben. Du måste vara modig. Och höra uppoffringar. Detta skulle din man behöva inse. Just nu gör han bara halva jobbet och när nöjit är otäckt blir han helt passiv och glömmer dig och det du behöver. Det måste finnas omsorg om dig kvar även när han har det tungt. Vad ska du annars hålla i? Om han inte ger dig något handtag? I åtta veckor!?

    Prova fråga han vad du kan göra för att han ska känna att du stannar, att du är på riktigt. Att han kan landa i att du är hans du är med honom, om det är vissa ord han gillar att höra, eller vad för handlingar?

    Man pratar om kärlekens fem språk:

    Presenter (rosor choklad parfym underkläder tärningar till bilen)

    Tjänster (gå ut med soporna ge massage handla)

    Ord (komplimanger kommunikaktion samtal )

    Beröring (sex kramar sova vakna tillsammans vanlig ktoppsberöring i vardagen Hålla hand )

    Gemenskap (gemensamma minnen upplevelser)

    Man använder dessa olika och olika mycket.

    Pratar ni samma språk? Visar ni kärlek på samma sätt? Annars kanske du behöver förstå hans språk så ni börjar tala samma kärleksspråk.

    Långt inlägg hoppas det är till hjälp. Nu ska jag steka maten medan sambon for till kompisarna (varit ensam hela dagen) hans önskemål var att komma hem till en lugn sambo. Så det tänker jag ge honom.
  • Lainie Kennedy
    Anonym (P) skrev 2018-02-18 19:19:35 följande:

    Tack för ditt välformulerade svar! Anledningen till att jag inte tror att en dialog hjälper är för att han får för tusan panik. Han upplever allt som krav tror jag. Eller är bara självupptagen, jag vet faktiskt inte. Allt handlar om honom. Jag kan säga i den mjukaste, lugnaste, mest förstående och opressande rösten (i vad jag tror är ett noga valt sammanhang) hur jag känner och han svarar med att panikartat rabbla upp allt som kommer först pga hans ansvar för jobb, barn, hem osv. Och då har jag ens aldrig försökt inkräkta på dessa områden utan är alltid väldigt förstående. Han får helt enkelt bara panik och verkar tycka det är jobbigt att jag har ett behov. Behovet ifråga kan vara ett litet sms eller ett endaste telefonsamtal någon gång. Han ringer aldrig, bara textar och nu alltmer sällan. Det kan hända att vi har sex och så fort vi är klara reser han sig upp och ska greja med annat. Helhetskänslan blir då att jag är nån gammal trasa för honom som han har för sina behov. Eller nån sorts plastdocka som ska nicka och le och inte ha behov. Bad honom om en minut tillsammans i sängen innan han skulle mata hunden men nej... jag vet att tjejer kan vara svåra och gnälliga och fjantiga men jag bad om EN minut. Det är inte mycket begärt. Inte ens det kunde han ge mig.

    Jag känner att det här förstör för oss. Det går i tvåmånaderscykler där jag sluter mig i fyra veckor för att jag tappat tilliten till honom och han får mjuka upp mig med alla sina fina sidor. Sen njuter jag i två veckor och han börjar segna ner i sitt tillstånd igen och sedan följer två veckor tortyr. En gång gick det 6 veckor innan jag hörde något. Jag orkar inte med denna bergochdalbana. Jag blir tvungen att avsluta om inget förändras, vilket jag tycker är så tråkigt. Har för länge sen gjort slut med en kille som hade ångest som förstörde vår relation. Just för att jag inte kunde ändra på honom var den enda utvägen att göra slut. Jag har inget emot att männen har ångest men tyvärr har män inte samma insikt som kvinnor och söker inte hjälp i samma utsträckning utan låter relationerna bli lidande pga att de själva inte förstår sitt känsloliv. Men det är så otroligt synd!!


    Det handlar nog mer om själva kravet än att du ber om en minut. När jag mår dåligt är andras krav och behov av mig jobbigare än arbetet. Bara att någon så gärna vill ha något av mig gör att jag inte vill vara i närheten av dem.
Svar på tråden Han skjuter bort mig när han har ångest