• Rubinbusken

    Är jag skengravid?

    Hej på er! 

    Jag har försökt googla mig fram till det här men blir inget klokare, så får göra en inlägg och hoppas om det lite hjälp och stöttning. 

    Det är så att jag funderar på om jag kan vara gravid eller om jag kanske enbart är skengravid? Jag har det senaste året haft en otrolig barnlängtan, men jag har en pstav sedan ungefär 2 år sedan. Det börjar faktiskt bli så att jag mår dåligt och blir så extremt ledsen när jag ser andra i min närhet bli gravida. 

    Men jag förstår ju, jag har en pstav som ska sitta i ett år till, jag kan inte bli gravid. Eller? 

    Jag har den senaste tiden inte alls varit som mig själv, för lite mer än en månad sen så fick jag vita flytningar, ungefär som mjölk fast lite tjockare. Det jag reagerade på var att det var ganska mycket och jag har aldrig tidigare haft någon liknande flytning. Jag har fortfarande dessa flytningar, men mycket mindre än vad jag hade då.  Jag har tidigare haft svamp och det är inte detta, kliar inte och är lent utan kesoklumpar. Googlade på dessa flytningar och det jag kom fram till var: antingen kan man vara gravid eller så ska mensen komma snart. 

    Eftersom jag har p-stav får jag iprincip aldrig mens, haft mens två gånger på två år, så jag tänkte att det kanske var dax för mensen igen eftersom det var ett tag sen. Men en månad senare och fortfarande ingen mens. 

    Jag har också märkt en stor skillnad på hur jag äter, jag är inte längre sugen på onyttig mat, det som jag annars älskat. Nu vill jag äta mycket sallad och framförallt fetaost, wow jag vill äta det varje dag! Något jag annars aldrig iprincip äter. Jag märker att jag plockar på mig mer sallad och frukt när jag handlar. 

    Jag FULLKOMLIGT ÄLSKAR marabou förut, choklad är något jag verkligen älskar, men för ungefär 3 veckor sen jag kan inte äta choklad, mår illa bara av tanken på godsaker som innehåller choklad! Det enda godiset jag kan äta är surt godis. Jag har också fått dille på nötter som är honungsrostade!! Kaffe kan jag också ha svårt för doften, något som jag förr drack flera koppar om dagen, nu blir det knappt en. 

    Mina bröst har den senaste veckan eller så börjat bli ömma, de är inte super ömma men ibland kan det huggas till i dom. Mina ena bröstvårta som hela mitt liv varit inåt, börjar sakta komma utåt. 

    Känner ibland en liten smärta längst ner i magen, eller skulle inte kalla det för smärta egentligen. Det känns lite grumligt och konstigt ibland. Magen är väldigt uppsvälld också, och den är ganska hård! 

    Jag har ett jäkla humör, har alltid det mer eller mindre, men senaste tiden börjar jag gråta för verkligen minsta lilla. Igår började jag gråta till family guy av allt för det var en söt person med. 

    Men samtidigt så visar testen jag tagit negativt. Så kanske min önskan att vara gravid är såpass hög att jag blivit skengravid? Vad tror ni? Hur ska jag komma ur denna skengraviditet isåfall? Ett negativt test funkar ju inte isåfall. 
Svar på tråden Är jag skengravid?