• Anonym (ts)
    Äldre 18 Feb 13:50
    2104 visningar
    3 svar
    3
    2104

    Migrän flera ggr/dag, cysta sammanhang?

    Jag har 4 barn och är 39 år gammal. Sen några månader nu har jag haft problem med rikliga långvariga blödningar och mellanblödningar (blöder ca 75% av tiden). I veckan, på besök hos kvinnokliniken, fanns en 5 cm stor cysta på ena äggstocken. De senaste veckorna har jag haft svår huvudvärk som flera ggr/dag gör så ont att jag får svårt att andas och börjar kräkas. Jag har aldrig tidigare haft migrän, och undrar nu om det kan ha med cystan att göra eller om jag borde kontakta hc?

  • Svar på tråden Migrän flera ggr/dag, cysta sammanhang?
  • Anonym (...)
    Äldre 18 Feb 14:22
    #1

    Jag fick hormonell migrän efter jag fick barn. Hade migrän en gång i veckan men illamående och synbortfall. Fick tid hos VC och äter betablockerare i förebyggande syfte sen dess. Har ätit dom i fem år nu. Migränen varierar numera från nån gång i månaden till någon gång i halvåret. Har din cysta uppkommit pga hormoner kan det ju ha ett samband. Boka en tid hos VC tycker jag!

  • Presen­s
    Äldre 18 Feb 14:41
    #2

    Sök för migränen! Låter outhärdligt. 

  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Äldre 18 Feb 18:59
    #3

    Det är 2 år sen jag fick barn senast. Har inte ätit preventivmedel på 15 år. Steriliserade mig när vi fick yngsta. Känns som att jag sprungit på hc så mycket på senaste tiden av andra anledningar, skäms lite för att kontakta dom igen... men samtidigt så kan jag ju inte gå runt och må såhär heller.

Svar på tråden Migrän flera ggr/dag, cysta sammanhang?