• Lilla My82
    Äldre 18 Feb 14:54
    17067 visningar
    10 svar
    10
    17067

    Robotdamsugare

    Sitter och funderar på att köpa en robotdamsugare. Har ett hus på ca 230 kvm, vi är 2 vuxna och 4 barn. Tycker det är så tråkigt och tidskrävande att dammsuga och undrar om det är värt att köpa en robot. Någon här som har en? Vilken modell och är du nöjd med den?

  • Svar på tråden Robotdamsugare
  • Äldre 18 Feb 15:33
    #1
    +1

    Vi har en elektrolux robotdammsugare och är väldigt nöjd.

  • Nympha­ea
    Äldre 19 Feb 16:41
    #2

    Vi hade en Neato från Robotexperten. Den fick plötsligt något slags mjukvarufel strax efter att garantin gick ut, vilket inte gick att reparera, och varken Robotexperten eller Neato hade något annat att erbjuda än beklagan, så jag kan verkligen INTE rekommendera dem.

    Företag med idiotisk kundtjänst förtjänar att gå under.

  • Äldre 19 Feb 18:18
    #3

    Har en Roomba och en Samsung men inte provat Samsungen än så kan inte uttala mig om den.

    Roomban är riktigt bra, till och med på mattor. Den fylls upp rätt snabbt och batteritiden är väl inte strålande. Men rekommenderas absolut.

    Tror jag aldrig kan gå tillbaks till en vanlig dammsugare nu!

  • Äldre 19 Feb 18:52
    #4

    Vi har roomba 980 och den är toppen, det är sällan vi kör hela huset i svep. Badrum och sovrum släpper vi in den och stänger dörren, sen går den tills den är klar.

    Hall, kök, vardagsrum brukar vi ta bort mattor sen kör vi igång den innan vi åker på jobbet eller ska handla eller något så är den klar tills vi är hemma. Man blir nästan förvånad hur mycket damm och skit den hittar faktiskt. Den ersätter ju inte en vanlig dammsugare helt men den hjälper definitivt till att höja nivån på vardagsstädningen. Och den är grym under säng/soffa där man aldrig är bra själv.


    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Äldre 19 Feb 18:53
    #5

    Glömde det men köp en med wifi så blir städningen bättre utförd då den kan logga hur huset ser ut och var den varit.


    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Äldre 19 Feb 21:16
    #6

    Har också roomba 980 och är supernöjd. Den tar mattor och går över mindre hinder utan problem (tex centimeterhöga trösklar)

    Den tar lätt 80kvm i ett svep på högsta sugeffekt här hos oss. men det beror säkert på hur mycket möbler och "hinder" man har också.

    Har inte testat koppla den mot wi-fi än dock.

  • Lilla My82
    Äldre 23 Feb 19:58
    #7

    Tack för er input ???? Det är en djungel

  • Lilla My82
    Äldre 23 Feb 20:00
    #8

    Hmmm skulle inte vara ? Utan

  • Äldre 27 Feb 19:49
    #9

    Är jättenöjd med min, förutom att vår nya soffa är lägre baktill än framtill, så dammsugaren kilar fast sig varje gång. Har inte orkat köpa mer magnettejp än, så just nu står den bara och samlar damm...

  • Äldre 28 Feb 06:05
    #10
    Utvandraren2 skrev 2018-02-27 19:49:40 följande:

    Är jättenöjd med min, förutom att vår nya soffa är lägre baktill än framtill, så dammsugaren kilar fast sig varje gång. Har inte orkat köpa mer magnettejp än, så just nu står den bara och samlar damm...


    Jag höjde vår soffa 1,5cm för att den skulle gå fritt under.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
Svar på tråden Robotdamsugare