• Anonym (?)

    Otrohet kvinna/man

    Det är så många otrohetstrådar på fl att man blir mörkrädd. Börjar ju noja över om ens egen partner har fuffens för sig..

    Något som slagit mig är att det främst verkar vara älskarinnan som fått känslor och vill att mannen ska lämna sin fru. Det är sällan jag läser om män som vill att kvinnan ska lämna sin man. Vad kan detta bero på? Eller har jag fått fel för mig?

  • Svar på tråden Otrohet kvinna/man
  • Anonym (X)
    Anonym (?) skrev 2018-02-18 16:14:36 följande:

    Det är så många otrohetstrådar på fl att man blir mörkrädd. Börjar ju noja över om ens egen partner har fuffens för sig..

    Något som slagit mig är att det främst verkar vara älskarinnan som fått känslor och vill att mannen ska lämna sin fru. Det är sällan jag läser om män som vill att kvinnan ska lämna sin man. Vad kan detta bero på? Eller har jag fått fel för mig?


    På FL hänger, vad jag uppfattat det, fler kvinnor än män, så det påverkar naturligtvis.
  • Anonym (Tjej)

    Du läser nog sällan om det för att det är mest kvinnor som skriver på familjeliv. Men det är nog vanligt åt andra hållet också, har varit med om det två ggr.

  • Tecum

    Sen beror det på att män har lättare att skilja på sex och kärlek. Om mannen får bra sex av älskarinnan har han lättare att "stå ut" i äktenskapet även om det inte är perfekt. Frun måste ju ha goda egenskaper då han en gång valt henne och det är krångligt att skilja sig och ha barnen vv. Medan kvinnor ofta måste motivera sin sexlust med kärlek och är inte lika benägna att nöja sig med en man de inte längre har rätt känslor för.
    Vilket som är bäst eller värst vet jag inte...

Svar på tråden Otrohet kvinna/man