• Anonym (Anonym)

    Flytta utan kontakter- Livskris

    Hej!

    Jag har kommit in i en ordentlig livskris. 

    Jag har fått två ordentliga smällar senaste åren. 

    2012 blev jag våldtagen och spräckt. Efter detta har jag fått komplex och ordentliga svårigheter att orka träffa killar. Det höll även på att kosta mig livet då jag var nära att ta självmord. 

    2016 förlorade jag min dotter. Pappan hade jag ingen relation till. Dottern föddes för tidigt och överlede bara tre veckor. Jag har klippt/ignorerat flera människor efter denna händelse. Orkar inte med att prata om det som har hänt och att det sprider sig. 

    Dessutom har jag extremt dålig relation till min familj. Mina föräldrar har misshandlat mig psykiskt och fysiskt. Mina systrar har jag inte heller en god relation till. Dr har valt mina föräldrars parti. 

    Den enda människa jag numera har en god relation till är mitt ex som det tog slut med för sex år sedan. Annars är jag väldigt ensam och mycket har jag mig själv att skylla. 

    Jag har senaste tiden inbillat mig att jag skulle bli lyckligare om jag flyttar till tex Skåne. Jag kan börja på en ny kula. Långt bort från familj och gamla vänner som vet om min historia. Slippa oroa mig för närheten till min familj om jag blir gravid igen. Min kurator tycker att det låter som en bra idé. 

    Samtidigt skulle jag inte känna någon om jag flyttade till Malmö. Det käns läskigt men samtidigt också väldigt befriande. Jag är ju väldigt ensam redan så värre lär det väl knappast bli. 

    Vad tror ni? Ska jag våga? 

    Utåt sätt är jag social som person :)

  • Svar på tråden Flytta utan kontakter- Livskris
  • SupersurasunkSara

    Ja det tycker jag. Om du kan så hyr ut din bostad ett tag för att prova på, om du inte trivs kan du lätt flytta tillbaka igen. Eller någon annanstans. 
    Du har ju ändå inte kontakt med någon utom ditt ex så att du inte känner någon dit du flyttar bör inte vara något problem. Skaffar du jobb där och kanske någon hobby där du träffar folk lär du snart känna folk  

  • Anonym (Kör på)

    Flyttade själv för snart 20 år sedan till jobb i närheten av Stockholm. Vänner hittar man nya och speciellt om du hittar ett jobb och fritidsintressen.
    Se bara till så du inte isolerar dig i din nya ort och bara sitter i lägenheten för då gräver nog den bäste ned sig i depression och annan ohälsa.

  • Anonym (Lilla)

    Vad har du att förlora?

    Du har ju inget som håller dig kvar där du bor nu.

    Skriv ner allt positivt med att flytta och negativt att flytta så får du se vad som blir mest av.

Svar på tråden Flytta utan kontakter- Livskris