• Saarah91

    IVF 2018

    Hej!

    Jag och min man har försökt skaffa barn sedan en tid tillbaka. Jag slutade med P-piller i september 2015 men jag fick aldrig tillbaka min mens/ägglossning efter detta. I maj 2016 var vi på en klinik och Dick hjälp och jag fick olika tabletter för att detta skulle komma tillbaka. De två första tabletterna fungerade inte utan det var först i januari 2017 då jag fick Letrozol som allt fungerade som det skulle. Vi har sedan dess försökt på naturlig väg utan resultat. Vi vet att det inte är något fel på någon av oss, alla våra värden ligger på väldigt bra nivåer. Men eftersom det inte tagit sig har vi nu påbörjat IVF på Sahlgrenska. Var där på första möte i mitten på januari och var nu i fredags där för äggutplock.

    Blev en lång historia om hela våran resa, men tänkte att det kanske kunde vara kul om vi kunde vara några som kunde följas åt. Hade varit skönt att kunna prata med någon som går igenom samma sak, kanske peppa varandra under resans gång!

  • Svar på tråden IVF 2018
  • AgnetaR

    Hej!

    Vart i resan är ni nu?

    Själv ska jag o sambon på vårt första besök på ivf kliniken (Huddinge) på måndag... Är skit nervös!!!

    Så jag är mer än gärna på att skrivas, peppa o bolla tankar&känslor!!!

    ??

  • Klora

    Hej

    Min man och jag har också precis påbörjat vår IVF-resa. Jag är inne på sprutdag 3 idag med Gonal F.
    Är lite skrämmande allt detta. Vi bor i Göteborg och gör detta via en privat klinik

  • AgnetaR

    Hej!

    Sprutdag 3...vad innebär det? Tar man spruta varje dag?

    Har du den korta eller långa?

    Jag och min sambo ska till kliniken på måndag och därefter får vi se vilken behandling det blir...

    Jag har googlat och sökt för att försöka klura ut hur det blir på måndag, vad de kommer fråga och besluta.

    Läääängtan är såååå...

    Hur var erat första besök?

    Hos oss har de inte hittat något direkt problem, inget mer än sköldkörtelvärde som jag äter levaxin för och pcos syntomer på äggstocken...ett klassiskt pärlhalsband som påvisar i ena äggstocken många Ägg blåsor.

    Jag hoppas ivrigt på den korta behandlingen... Vill bara komma igång!!!

    Hur mår du av din behandling o resa?

    Kram kram

  • Klora
    AgnetaR skrev 2018-03-13 10:33:46 följande:

    Hej!

    Sprutdag 3...vad innebär det? Tar man spruta varje dag?

    Har du den korta eller långa?

    Jag och min sambo ska till kliniken på måndag och därefter får vi se vilken behandling det blir...

    Jag har googlat och sökt för att försöka klura ut hur det blir på måndag, vad de kommer fråga och besluta.

    Läääängtan är såååå...

    Hur var erat första besök?

    Hos oss har de inte hittat något direkt problem, inget mer än sköldkörtelvärde som jag äter levaxin för och pcos syntomer på äggstocken...ett klassiskt pärlhalsband som påvisar i ena äggstocken många Ägg blåsor.

    Jag hoppas ivrigt på den korta behandlingen... Vill bara komma igång!!!

    Hur mår du av din behandling o resa?

    Kram kram


    Hej

    vi kör den korta. Jag är steriliserad sen flera år tillbaka. steriliserade mig i 20års åldern för jag var färdig med bebisar (trodde jag)
    Men lever sedan några år tillbaka med min man. Vi önskar nu ett gemensamt barn därav att vi får göra IVF.

    Ja du, det är många sprutor (anser jag) Jag skall ta en spruta om dagen i 4 dagar, dag 5 skall jag börja med 2 olika sprutor, vilket blir på torsdag. På fredag skall vi göra ett VUL för att se hur äggblåsorna utvecklar sig.

    Vårat första besök var bra. Personalen var väldigt goa. Vi gick i genom behandlingsgången, sen fick jag göra ett VUL, mannen fick lämna spermaprov sen tog dom blodprover på oss båda.

    Kram
  • MsHanna

    Hej!

    Precis blivit medlem och gör mitt första inlägg här. ????

    Jag är 34, min sambo 30 och ingen av oss har barn sedan tidigare. Startade spawning seriöst för säkert 2 år sedan. Fick tid för start av ivf i nov i Stockholm, men bestämde oss för att flytta ner till Skåne så då fick vi vänta 3 månader till innan vi fick tid. (Suck)

    Vore jätteroligt att följas åt och dela erfarenheter.

    Jag kör korta protokollet och startade med 225 ml menopur i fred. Idag ska jag på u.l. för att se hur det står till. Antar att jag ska börja med orgalutran idag men får se vad dom säger.

    Läskigt oavsett! Inget för den spruträdde. Hade lite problem början men det är ju verkligen inte så farligt (som tur är)

    Kram på er!

  • AgnetaR

    ...kul att vi nu är några som vill följas åt o dela tankar o känslor med varandra...

    Jag som inte påbörjat behandling än, förväntar mig att påbörja en nu på måndag. Jag blir helt snurrig av att läsa vad ni gör under era behandlingar...sprutor/tabletter hit o dit...protokoll hit o dit... Blir stressad över att jag inte ska förstå hur jag ska göra...den där stressen följer mig nu dagligen hit o dit.

    Men de förklarar väl allt tydligt o pedagogiskt så man förstår!?!

    Jag vill ju inte göra fel nu när man kämpat sig hit hela vägen...

    Håller tummarna för er att resan tar er dit ni vill!

  • Saarah91
    AgnetaR skrev 2018-03-13 00:09:38 följande:

    Hej!

    Vart i resan är ni nu?

    Själv ska jag o sambon på vårt första besök på ivf kliniken (Huddinge) på måndag... Är skit nervös!!!

    Så jag är mer än gärna på att skrivas, peppa o bolla tankar&känslor!!!

    ??


    Spännande! Förstår att du är nervös, var jag också.. men det kommer att gå bra :D Vi har nu tagit sprutor och plockat ut äggen, men pga risk för överstimulering kunde de inte sätta in några ägg direkt utan vi går nu och väntar på att mensen ska komma sågat jag i nästa cykel ska sätta in ett ägg.. känns som en eviiiiiig väntan!
  • Saarah91
    Klora skrev 2018-03-13 08:55:47 följande:

    Hej

    Min man och jag har också precis påbörjat vår IVF-resa. Jag är inne på sprutdag 3 idag med Gonal F.

    Är lite skrämmande allt detta. Vi bor i Göteborg och gör detta via en privat klinik


    Va roligt! Hur kommer det sig att ni gör det via en privat klinik? Hur känns det än så länge då?
  • Saarah91
    Klora skrev 2018-03-13 10:47:31 följande:

    Hej

    vi kör den korta. Jag är steriliserad sen flera år tillbaka. steriliserade mig i 20års åldern för jag var färdig med bebisar (trodde jag)

    Men lever sedan några år tillbaka med min man. Vi önskar nu ett gemensamt barn därav att vi får göra IVF.

    Ja du, det är många sprutor (anser jag) Jag skall ta en spruta om dagen i 4 dagar, dag 5 skall jag börja med 2 olika sprutor, vilket blir på torsdag. På fredag skall vi göra ett VUL för att se hur äggblåsorna utvecklar sig.

    Vårat första besök var bra. Personalen var väldigt goa. Vi gick i genom behandlingsgången, sen fick jag göra ett VUL, mannen fick lämna spermaprov sen tog dom blodprover på oss båda.

    Kram


    Har du några barn sen innan?
Svar på tråden IVF 2018