• barntokiggg

    Mellan 20-24 år och försöker bli gravid, följas åt?

    Hej!

    Tänkte starta en tråd för oss som är mellan 20-24 år som försöker bli gravida där vi kan följas åt, ge varandra tips, skriva av oss om allt från oro till lycka och längtan och så vidare!

    Själv är jag 21 år gammal och min sambo snart 26, har varit tillsammans i 3 1/2 år och sambos i 1 år snart. Vi har denna månad bestämt oss att börja försöka efter att jag testade mig pga av att mensen var sen och det var negativt vilket fick oss båda att förstå att vi faktiskt längtar efter ett barn påriktigt :)

    Det var lite kort om mig, hoppas att fler hakar på! :)

  • Svar på tråden Mellan 20-24 år och försöker bli gravid, följas åt?
  • saijda

    Hej, hoppar gärna in här. Jag är 24 och min är 23 år gamla. Vi har försökt sedan mitten på augusti 2017 (slutade med mini piller då, men mensen kom först tillbaka i slutet av september). Har tempat sedan november 2017. Fick vårt första pluss den 27/12-17 men fick missfall 11/1-18. Vet inte när BIM är exakt, för det kan rubbas efter missfall har jag fått veta.

    Jag testade och fick svagt pluss nu den 13e februari. Däremot idag har fortfarande ingen mens kommit, tempen ligger på 36.8 grader och inget pluss :( förstår ingenting! Vet inte vad jag ska tro, hade tänkt vänta några dagar och se ifall mensen dyker upp. Om inte så får jag testa mig igen :) Om det visar ett minus igen så får jag väl kontakta gyn.

  • Tussan94

    Hakar gärna på här :)

    Snart 24 år o sambon 26! Slutade med p-spruta i juli o mensen har tyvärr inte kommit igång än...

    Var hos gyn för ca 3 veckor sedan o hon kunde se att ägglossningen var på g. Tycker att det borde bli ett plus på stickan eller att mensen borde vara hör nu men inget har kommit! Väntar med spänning :D

  • Nathaliwe

    Hej!! Jag är 22 år och min sambo 23 vi har försökt få barn i ungefär 1 år utan något resultat :( men vi försöker Fortfrande! Skulle gärna vilja få alla tips man kan få! Kram

  • Annaalexandra95

    Jag är 22 år och min sambo 24. Vi har varit tillsammans i 4 år, bott ihop 3,5. Vi har både fast jobb och köpte hus för ganska precis ett år sen :)

    Fick mens idag så nu går vi in på vårt andra försök! Är så otålig och vill bara bli gravid nuuuuu.

  • Nad94

    Hej :)

    Hoppar gärna in här. Jag är 24 år och min sambo är 23 år. Vi har vart ihop i i drygt 2år och sambos i snart 1 och ett halvt år. Jag slutade med mina p-piller i mitten på september och fick tillbaks äl i januari. Så hoppas snart på ett plus, har bim 1/2

  • barntokiggg

    Sajida - Hej! Kul att du vill vara med :) Fy vad hemskt med missfall.. Ja men det låter bra, kontakat gyn så du får det svart på vitt om inte mensen kommer förstås! Hoppas inte!!

    Tussan94 - Kul att du hänger på! Åh, håller alla tummar för att mensen kommer snart! :)

    Nathaliwe - Hej! Vad jobbigt med 1 år... Jag själv är inte den mest erfarna så mina tips vet jag inte om de är några mer ån det du säkert redan vet, alla som har tips är välkomna! :)

    AnnaAlexandra95 - Kul att du är med! Vet känslan, man blir så besviken :/

    Nad94 - Hej! Så hoppas vi på att den håller sig undan! :)

    Ursäkta korta svar, min rast tog precis slut.

  • saijda
    barntokiggg skrev 2018-02-19 13:37:02 följande:

    Sajida - Hej! Kul att du vill vara med :) Fy vad hemskt med missfall.. Ja men det låter bra, kontakat gyn så du får det svart på vitt om inte mensen kommer förstås! Hoppas inte!!

    Tussan94 - Kul att du hänger på! Åh, håller alla tummar för att mensen kommer snart! :)

    Nathaliwe - Hej! Vad jobbigt med 1 år... Jag själv är inte den mest erfarna så mina tips vet jag inte om de är några mer ån det du säkert redan vet, alla som har tips är välkomna! :)

    AnnaAlexandra95 - Kul att du är med! Vet känslan, man blir så besviken :/

    Nad94 - Hej! Så hoppas vi på att den håller sig undan! :)

    Ursäkta korta svar, min rast tog precis slut.


    Tack så mycket <3 jag får ringa dem imorgon, inte haft möjlighet att ringa idag. Tyvärr har känt av starkare molvärk idag så får se om mensen dyker upp idag/imorgon. Hoppas på pluss <3
  • Tussan94
    barntokiggg skrev 2018-02-19 13:37:02 följande:

    Sajida - Hej! Kul att du vill vara med :) Fy vad hemskt med missfall.. Ja men det låter bra, kontakat gyn så du får det svart på vitt om inte mensen kommer förstås! Hoppas inte!!

    Tussan94 - Kul att du hänger på! Åh, håller alla tummar för att mensen kommer snart! :)

    Nathaliwe - Hej! Vad jobbigt med 1 år... Jag själv är inte den mest erfarna så mina tips vet jag inte om de är några mer ån det du säkert redan vet, alla som har tips är välkomna! :)

    AnnaAlexandra95 - Kul att du är med! Vet känslan, man blir så besviken :/

    Nad94 - Hej! Så hoppas vi på att den håller sig undan! :)

    Ursäkta korta svar, min rast tog precis slut.


    Japp, hoppas det med... Vet inte hur länge jag ska vänta med att ringa till Gyn o se vad dom säger... Har haft molvärk i 2 veckor men sista testet va negativt i lördags o tycker att det borde visat något om jag var gravid samt att mensen borde dykt upp vid det här laget!
  • saijda
    Tussan94 skrev 2018-02-19 16:27:39 följande:

    Japp, hoppas det med... Vet inte hur länge jag ska vänta med att ringa till Gyn o se vad dom säger... Har haft molvärk i 2 veckor men sista testet va negativt i lördags o tycker att det borde visat något om jag var gravid samt att mensen borde dykt upp vid det här laget!


    Känner samma här! Tog testet igår som visade negativt och ännu ingen mens. Fick missfall 11 januari (4dagars blödning) och har inte blödigt sedan dess :/
  • Tussan94
    saijda skrev 2018-02-19 17:04:43 följande:

    Känner samma här! Tog testet igår som visade negativt och ännu ingen mens. Fick missfall 11 januari (4dagars blödning) och har inte blödigt sedan dess :/


    Onej :( beklagar ditt MF! Fick missfall när jag var 17 år så vet hur det känns..

    Håller tummar o tår för att det ska bli plus för dig!

    För mig så blir jag överlycklig över ett plus men mensen gör inget, vet ju att jag kan börja bebis verkstaden då iaf :)
Svar på tråden Mellan 20-24 år och försöker bli gravid, följas åt?