• Äldre 19 Feb 00:15
    2063 visningar
    5 svar
    5
    2063

    KAN INTE SOVA

    Asså har jätte svårt att somna i tid. Tanken var som tex ikväll att somna 22.00 nu är klockan över tolv... Det är alltid så här, de nätterna jag får sova tillräckligt är när det inte finns någon tid och passa eller något alarm ringande i huvudet.

    Tips på vad jag kan göra??

  • Svar på tråden KAN INTE SOVA
  • Anonym (Emma)
    Äldre 19 Feb 01:17
    #1

    Mina knep:

    *Lägg dig på sidan

    *Fantisera om sex

    *Bygg ett drömhus och inred det=man somnar direkt (min kompis lärde mig det)

  • Äldre 19 Feb 01:32
    #2
    Anonym (Emma) skrev 2018-02-19 01:17:43 följande:

    *Bygg ett drömhus och inred det=man somnar direkt (min kompis lärde mig det)


    Hmm... bra ide. Jag brukar försöka tänka på något som inte alls har med mitt verkliga liv att göra, dvs inget som kan relatera till, och föra tankarna vidare till, familj, vänner, huset, jobbet, etc etc; utan bara tänka på något som jag inte alls har en relation till. Ett drömhus med inrednng verkar vara en lagom icke-relationsbunden grej, som inte leder vidare till verkliga-livet-funderingar med alla dess problem som måste lösas eller tankar som måste ältas. :)
  • Anonym (vyssa­n lull)
    Äldre 19 Feb 02:09
    #3

    Finns mycket guidade sömnmeditationer på Youtube för sömnsvårigheter som ger bra effekt. Drick en kopp örtte. ät en banan, skriv ner dina tankar. Kör mindfullness genom kroppen, ligg på spikmatta. Djupandas och bara fokusera inåt.

  • Äldre 19 Feb 06:20
    #4

    Prova magnesium-piller som finns på apoteket. Magnesium hjälper dig att slappna av.

  • Äldre 19 Feb 07:15
    #5

    Läs en bok i sängen. Då blir man sådär skönt-trött :)

Svar på tråden KAN INTE SOVA