• Anonym (Sense)

    Kvinnors hemliga vapen för att veta när gränsen är nådd och ha modet att G Å

    Jag blir så upprörd att höra hur kvinnor stannar med partners som är som en mobbare så här är en tråd för oss som har tips, vad man kan göra för att förhindra att attraheras av mobbare plus metoder för att klara av att L Ä M N A honom när han visat att han är en mobbare.

    Mitt tips när man dejtar är:

    - Gå inte på att han avgudar dig med komplimanger och uppvaktande överdrivet likt en romantisk film och att du känner dig som hans gudinna, där är du redan varnad. ( En bra man behöver inte bevisa att han uppskattar dig genom att dränka dig i komplimanger och presenter och säga att du är hans förevigt bästa tjejen som finns efter första mött, han visar uppskattning när ni umgås, han lyssnar på dig, han frågar dig saker, han vill träffas fler gånger, han blir glad i din närvaro och ger en trygg lugn energi)

    Mitt tips när du vet att gränsen är nådd inne i relationen är: När du inte kan sluta tänka på det dåliga han gjort, och det gör dig osäker, alla tecken på att du blir osäker ska du L Y S S N A på.

    (Är du i en bra relation känner du dig säker och tvivlar inte)

    Ett annat tips är: När du känner att han ger dig dubbla signaler och tvärvänder - varning varning!

    (En bra man ger bara samma signaler - kärlek respekt uppskattning)

    När han säger detta ofta: "Du gjorde mig arg, du fick mig att säga så, att göra så" kopplat till att han varit dum mot dig. V A R N I N G

    (En bra man säger "vad dumt av mig jag får absolut inte göra så det är aldrig okej oavsett hur arg jag är)

    "Kom och bo med mig!" Förslag när ni nyss träffats ska man vara försiktig med, särskilt om han bor långt bort från din familj tex. Detta kan vara en varning. Så sög inte "ja vi flyttar ihop!" Säg: om allting känns bra så kan vi göra det längre fram " visa att du inte behöver honom nu nu nu.

    Några tips,

    Om detta är till hjälp.

    Kommentera era tips om ni har fler och gör gärna som mig och skriv (i parantes) hur en bra man skulle göra så man ser skillnaden.

  • Svar på tråden Kvinnors hemliga vapen för att veta när gränsen är nådd och ha modet att G Å
  • Anonym (Sense)

    Med mobbare menar jag alltså en agressiv person som går på dig med fula ord, eller slag, hånar dig, anklagar dig, straffar dig eller nervärderar dig.

  • Anonym (Systerskapet)

    Lämna en man som inte kan ta ett nej och till exempel blir sur eller tjatar om du säger nej till sex. En bra man förhandlar inte med dina känslor utan respekterar och har förståelse för dig och dina behov! En bra man inser dessutom att just du är väl värd att vänta på.

  • Tow2Mater

    Som TS säger så bra; sök inte efter överdrivna komplimanger och uppvaktande likt en romantisk film!
    ( TS quote: "En bra man behöver inte bevisa att han uppskattar dig genom att dränka dig i komplimanger och presenter och säga att du är hans förevigt bästa tjejen som finns efter första mött, han visar uppskattning när ni umgås, han lyssnar på dig, han frågar dig saker, han vill träffas fler gånger, han blir glad i din närvaro och ger en trygg lugn energi")

Svar på tråden Kvinnors hemliga vapen för att veta när gränsen är nådd och ha modet att G Å