• Anonym (PN)

    Graviditetsrisk med Primolut-Nor?

    Funderade över hurdan risken för graviditet ser ut när man använder Primolut-Nor för att förskjuta mensen? Läste bipacksedeln och allt jag hittade var att det inte bör användas om man är gravid eller riskerar att bli det under behandlingen. Vet att PN har fler användningsområden än att förskjuta mensen, men om det är vad man har det till så borde väl risken att bli gravid under användning vara mycket liten? Tänker att vid det laget mensen ska komma har ju ägglossningen och därmed ens mest fertila dagar redan passerat, kroppen börjar precis bli redo att spola systemet så att säga. Självklart vet jag att PN inte är ett preventivmedel, det är inte min avsikt, däremot om man använder sig av "säkra dagar"-metoden känns det i praktiken som att man under användningen av PN fortfarande är i den "säkra perioden" efter sina fertila dagar och före mensen, eller? Finns något i PN som liksom håller en fertil på något knepigt vis? Logiskt känns det som att de fertila dagarna borde vara över sedan länge och när man slutar med PN borde mensen bara komma som vanligt. Har för övrigt använt PN tidigare för att förskjuta mensen under resor och dylikt så jag är van vid att använda det, men var singel då och behövde inte tänka på detta.

  • Svar på tråden Graviditetsrisk med Primolut-Nor?
  • Anonym (PN)

    Ingen som har någon info om detta? :/

  • Anonym (PN)

    Över 4700 som läst men inga svar, är det verkligen ingen som vet något? Skulle verkligen behöva hjälp!

Svar på tråden Graviditetsrisk med Primolut-Nor?