• Spivalea

    Vecka 6 och alla graviditetssymtom är borta!

    Hej!

    Jag är så orolig att jag håller på att gå sönder och sitter och gråter på toaletten på jobbet.

    Jag är i vecka 6 (5+0) och har tidigare haft symtom som att jag sover väldigt dåligt, går upp och kissar flera gånger på natten, spända och ömma bröst osv men nu känner jag mig totalt ogravid! Natten till i lördags hade jag ont i magen, ej molvärk och ej huggande utan mer som om man ätit extremt mycket, kunde inte sova på magen. Har därefter haft som blixtrar långt ner i magen som gör jätteont och varar i kanske 3 sekunder.

    Ringde min bm men hon frågade bara om jag haft någon blödning, vilket jag inte har, och att det annars bara är att vänta och se vad som händer. Någon som haft liknande med försvunna symtom och ilande smärtor? Kan det vara MA?

  • Svar på tråden Vecka 6 och alla graviditetssymtom är borta!
  • Anonym (Nä)

    MA? I vecka 5? Knappast. Det finns knappt något foster (det gör det ju men hjärtat har inte börjat slå ens).

    Det är normalt att symtomen går upp och ner.

  • ALM82

    Symtomen kan gå upp och ner. Att magen känns uppblåst är ju faktiskt ett symtom i sig!

    MA är det nog inte, det är ju när embryot/fostret dör utan att man märker något förrän flera veckor senare. 
    Är du jätteorolig så vänta ett par veckor och sen gör du ett tidigt ultraljud privat.

    Jag har knappt haft några symtom alls och jag är nu i vecka 30 och allt är bara bra! Alla får inte extrema symtom och i början av graviditeten är det faktiskt svårt att veta om man är gravid eller inte. Försök ha lite is i magen och vänta och se vad som händer eller gör ett tidigt ultraljud :)

  • Dahlia02

    Men snälla. Det ska knappt ens ha uppkommit några symptom överhuvudtaget så tidigt som i vecka 6 så om de nu är ?försvunna? är det inget konstigt heller.

  • Anonym (Preggo v 14)

    Ts finns möjlighet till privat vul nästa vecka? Hjärtat ska börja slå om ca 3 dagar så nu är det omöjligt att se om det är en frisk graviditet. Sen spökar symtom lite i början så släpp det lite.

  • lussebulle25

    Jag började få mina symptom v 7 (6+4) , illamående och trötthet.
    Innan dess hade jag verkligen inga symptom, så du behöver nog inte vara så orolig. Symptomen sätter nog igång snart för dig. Och sen kan du ju boka ett tidigt vul för att lugna nerverna :) Det gjorde vi i v 10 (9+4) och det lugnade mig mycket att få se att bebisens hjärta slår och att den växer som den ska. 

    Är i v 13 nu, och ska göra ul på onsdag :) (12+4) Spännande att få se bebisen igen  

    Haha herregud allt har hänt vecka + 4 för oss :P

  • Spivalea

    Det jag tycker är konstigt är att jag haft symtom som sedan försvunnit. Hade känts mindre konstigt om inga symtom dykt upp alls. Men fortsätter detta ska jag se om det går att få till ett privat vul nästa vecka. Ska försöka att inte oroa mig men det är så himla svårt =(

  • wibblywobbly

    Vet att det är jobbigt när man oroar sig, men det är ingen fara om symptom försvinner så tidigt. :)


    För mig försvann allt vad symptom hette till V12 - då jag helt plötsligt började må jättejättedåligt istället och blev sjukskriven lite över en månad. ;) 


    (Är just nu i vecka 25 och allt är bra med bebis.)

  • emhu
    Spivalea skrev 2018-02-19 11:21:00 följande:

    Hej!

    Jag är så orolig att jag håller på att gå sönder och sitter och gråter på toaletten på jobbet.

    Jag är i vecka 6 (5+0) och har tidigare haft symtom som att jag sover väldigt dåligt, går upp och kissar flera gånger på natten, spända och ömma bröst osv men nu känner jag mig totalt ogravid! Natten till i lördags hade jag ont i magen, ej molvärk och ej huggande utan mer som om man ätit extremt mycket, kunde inte sova på magen. Har därefter haft som blixtrar långt ner i magen som gör jätteont och varar i kanske 3 sekunder.

    Ringde min bm men hon frågade bara om jag haft någon blödning, vilket jag inte har, och att det annars bara är att vänta och se vad som händer. Någon som haft liknande med försvunna symtom och ilande smärtor? Kan det vara MA?


    Jag förstår din oro! Är i vecka 10 (9+5) och får fortfarande panik varje gång ett symtom försvinner eller är mindre påtagligt. Jag försöker påminna mig själv om att så länge det inte blöder så är det inget fel! Så tidigt i graviditeten som du är hade jag också symtom som gick mycket upp och ner. Vänta ett par dagar så ska du se att symtomen kommer tillbaka. Om du har möjlighet så boka ett privat vul i vecka 8 så att man med säkerhet kan se ett foster med ett hjärta. Gör det inte tidigare än så eftersom att det kan vara svårt att se något tidigare. Kan i så fall skapa mer oro än att stilla den. Lycka till!
  • Anonym (känner samma)
    Spivalea skrev 2018-02-19 14:05:20 följande:

    Det jag tycker är konstigt är att jag haft symtom som sedan försvunnit. Hade känts mindre konstigt om inga symtom dykt upp alls. Men fortsätter detta ska jag se om det går att få till ett privat vul nästa vecka. Ska försöka att inte oroa mig men det är så himla svårt =(


    Är i ungefär samma sits som du var i just nu :( Gravid och orolig över att jag inte har några symtom. Har även ett MA i bagaget som gör att oron blir ännu starkare..

    Hur gick det för dig sen? Såg allt bra ut på vul? och fick du aldrig några mer symtom?
  • Anonym (Emma90)

    Hej!

    Jag var i samma sits väldigt tidigt i graviditeten då jag först precis i början fick en massa symptom som illamående, dålig mage, superhungrig, ömma bröst, huvudvärk etc. Efter 1-2 veckor efter plusset så försvann exakt allt och jag kände mig helt ogravid rätt länge och var såklart jätteorolig.

    Fick ett tidigt UL i vecka 10 och såg att lillen hade hjärtslag! Har mått väldigt bra under graviditeten utan något illamående eller nånting så hoppas att så även är fallet för dig.

    Är idag i vecka 37 och snart dags för bebis att komma ut :)

Svar på tråden Vecka 6 och alla graviditetssymtom är borta!