• Cadencee

    Intressant vändning

    Okej 2 vuxna i hushållet, 2 barn på heltid (1,5 och 5 år gamla) samt 2 barn varannan vecka (7,5 och 9,5 år gamla). De yngsta är mina och de äldsta är sambons. Förra söndagen fick jag ett ryck och städade hela nedervåningen sjölv samt vek massor av tvätt, la in mina barns tvätt samt det som är gemensamt. Lämnade kvar sambons och hans barns tvätt på bordet. Dom tre låg i soffan och gjorde typ ingenting. Tog hela strumphögen och la på dom så fick dom fixa det. Hans barn åkte till sin mamma i torsdags, kläderna på bordet ligger kvar. Så nu har jag bestämt mig för att inte ens gå upp med kläderna på deras rum under mammaveckan om de ligger kvar. Jag kommer inte plocka smutstvätt från golvet, det betyder att det just nu ligger ett par byxor på vårt sovtumsgolv som tillhör 7,5-åringen. Varför? Ska jag göra allting extra har jag ingen chans att kanske ligga i soffan eller mysa med mina barn. Alternativt göra ALLT när mina barn gått till sängs och då aldrig få sitta ner och ta det lugnt..

    Ska bli intressant att se hur detta kommer gå xD

  • Svar på tråden Intressant vändning
  • Cadencee
    Persikaplommon skrev 2018-02-19 11:39:05 följande:

    Jättebra.

    Nu får du se om din partner älskar dig eller bara vill ha en obetald hushållerska.


    Fast jag tvekar verkligen inte på hans känslor för mig. Det handlar det verkligen inte om!
  • Cadencee
    Meriall skrev 2018-02-19 12:30:43 följande:

    Jag misstänker att allt ligger kvar om en vecka :)


    Ja det tror jag också. Funderar på att köpa 3 stora ikeapåsar (de där blåa) och lägga deras kläder i så att de slipper ligga på bordet i vardagsrummet. Mina bonusbarn har fått varsinn tvättkorg i sina rum för att inte slänga alla smutskläder på golvet. Sen är det deras ansvar att tömma den i badrummet där "den riktiga" tvättkorgen står.
Svar på tråden Intressant vändning