• Anonym (GG)

    Gravid?

    Har så lite tålamod..

    Hade mens förra månaden den 24:e. Har haft samlag under ÄL och har under några dagar nu haft ett väldans humör.

    Känner mig ovanligt varm och det känns som att jag har skarpare luktsinne.

    Mår även illa emellanåt.

    Har ett graviditetstest där hemma och det kliar riktigt i fingrarna på mig.

    Är så sugen på att testa mig men det finns väl ingen mening med det?

  • Svar på tråden Gravid?
  • Anonym (!!)

    Luktsinnet och humöret kommer senare inte så här tidigt.

  • Anonym (GG)
    Anonym (!!) skrev 2018-02-19 13:20:40 följande:

    Luktsinnet och humöret kommer senare inte så här tidigt.


    Håller inte med dig där. Både luktsinnet och humöret kom superduper tidigt med min förstfödda.
  • Anonym (Jojo)
    Anonym (GG) skrev 2018-02-19 13:38:28 följande:
    Håller inte med dig där. Både luktsinnet och humöret kom superduper tidigt med min förstfödda.
    Jag är i samma sits, hade min senaste mens samma dag som du =) sen slutade jag mina p piller en vecka efter för jag pallade inte med dom mer. Sen fick jag blödning nån dag bara.. Jag har också haft ett jävla humör den senaste veckan. Känner inte igen mig sjäv, har även ilningar i tänderna vilket jag haft varje gång jag varit gravid..När ska du testa? Har du andra symtom?=)
  • Anonym (GG)
    Anonym (Jojo) skrev 2018-02-20 19:48:37 följande:

    Jag är i samma sits, hade min senaste mens samma dag som du =) sen slutade jag mina p piller en vecka efter för jag pallade inte med dom mer. Sen fick jag blödning nån dag bara.. Jag har också haft ett jävla humör den senaste veckan. Känner inte igen mig sjäv, har även ilningar i tänderna vilket jag haft varje gång jag varit gravid..När ska du testa? Har du andra symtom?=)


    Oj, spännande! Jag vaknade i morse av att jag svettades ihjäl och var jätteirriterad och har jättelite tålamod. Jag testade mig igår men det visade negativt. Fast jag ska ju inte ha mens förrän om tre dagar. Antingen är hcgn för låg än eller så är det bara mina hormoner som är höga av kommande mens.
  • Anonym (Jojo)
    Anonym (GG) skrev 2018-02-21 08:59:47 följande:

    Oj, spännande! Jag vaknade i morse av att jag svettades ihjäl och var jätteirriterad och har jättelite tålamod. Jag testade mig igår men det visade negativt. Fast jag ska ju inte ha mens förrän om tre dagar. Antingen är hcgn för låg än eller så är det bara mina hormoner som är höga av kommande mens.


    Jag med. Har ingen aning om när jag ska ha mens men mitt var också negativt.. Tänker bara nu att jag tar det som det kommer. Jag har molvärk och somnade tre ggr på jobb igår ha ha..
  • Anonym (GG)
    Anonym (Jojo) skrev 2018-02-21 11:05:04 följande:

    Jag med. Har ingen aning om när jag ska ha mens men mitt var också negativt.. Tänker bara nu att jag tar det som det kommer. Jag har molvärk och somnade tre ggr på jobb igår ha ha..


    Hur går det för dig?

    Jag fick precis lite blod i mitt trosskydd och på pappret när jag kissade. Dock väldigt lite och två dagar för tidigt. Är det mensen tro?
  • Anonym (Jojo)
    Anonym (GG) skrev 2018-02-22 11:43:32 följande:

    Hur går det för dig?

    Jag fick precis lite blod i mitt trosskydd och på pappret när jag kissade. Dock väldigt lite och två dagar för tidigt. Är det mensen tro?


    Fortfarande ingen mens men har ingen molvärk längre.. Skumt. Det kan vara en mellanblödning för dig bara. Jag vet att vissa får en liten blödning när mensen skulle kommit. Håller tummarna för dig :)
  • Anonym (GG)
    Anonym (Jojo) skrev 2018-02-22 11:47:40 följande:

    Fortfarande ingen mens men har ingen molvärk längre.. Skumt. Det kan vara en mellanblödning för dig bara. Jag vet att vissa får en liten blödning när mensen skulle kommit. Håller tummarna för dig :)


    Okej, vi får vänta och se! Jag känner lite molande mensvärk i magen just nu. Hoppas hoppas..
  • Anonym (Ivrig)

    Om du hade mens för drygt 1 vecka sen, borde du inte kunna ta ett test nu bara någon dag innan? Tänker även på alla symptom du har? Jag hade mens 4/1 och ägglossning runt den 14-16. Bara nån dag efter så började jag nå sjukt illa, allt luktade så vidrigt och mitt temperament stack iväg vid minsta lilla. Hade BIM den 4/2 men då jag hade ett test hemma så jag tog det och plussade. Idag är jag i v.7+0 :)

    Jag tycker egentligen inte att man ska testa i tid oh otid men nu är det ju så nära inpå din BIM :) Menar inte att pressa dig utan du ska självklart ta testet när du är redo och själv vill:)

Svar på tråden Gravid?