• Äldre 19 Feb 13:25
    2568 visningar
    15 svar
    15
    2568

    NC tempkurva.

    Hej. Jag har bara en fråga till folk som kan det här med NC och tempkurvor. Har ju hört att tempen kan gå upp om man är gravid. Jag brukar ha ca 28 dagars cyklar, och brukar ha ÄL mellan 14-16. Jag var dålig på att mäta och började mäta CD19 igen.... och då helt plötsligt säger appen att jag hade ÄL CD23, men tempen fortsätter att gå uppåt haha. Jaa jag vet inte vad jag vill med den här tråden, mer höra vad ni som har blivit gravida med NC tror att den här kurvan betyder. Tempen stiger för varje dag. Tack på förhand. 

  • Svar på tråden NC tempkurva.
  • Anonym (Tempa­)
    Äldre 19 Feb 13:29
    #1

    Man har högre temp fram till mens och om man är gravid

    Men bara 0.5-1.0 °C

  • Äldre 19 Feb 13:33
    #2
    Anonym (Tempa) skrev 2018-02-19 13:29:04 följande:

    Man har högre temp fram till mens och om man är gravid

    Men bara 0.5-1.0 °C


    Okej, för andra kurvor jag har haft har det gått upp och ner, 0.2-1.0 upp och ner, men nu går det bara uppåt, så det är det jag tycker är lite konstigt. Och att ÄL helt plötsligt dök upp CD23.. Kan det vara för man inte har tempat på länge? 
  • Anonym (Tempa­)
    Äldre 19 Feb 13:35
    #3
    cassandra92 skrev 2018-02-19 13:33:16 följande:

    Okej, för andra kurvor jag har haft har det gått upp och ner, 0.2-1.0 upp och ner, men nu går det bara uppåt, så det är det jag tycker är lite konstigt. Och att ÄL helt plötsligt dök upp CD23.. Kan det vara för man inte har tempat på länge? 


    Men om den fortsätter att stiga varje dag så har du ju feber.
  • Äldre 19 Feb 13:37
    #4
    Anonym (Tempa) skrev 2018-02-19 13:35:21 följande:
    Men om den fortsätter att stiga varje dag så har du ju feber.
    Men feber har man väl inte förrän 38 grader haha :) ?
  • Anonym (Tempa­)
    Äldre 19 Feb 13:40
    #5
    cassandra92 skrev 2018-02-19 13:37:59 följande:

    Men feber har man väl inte förrän 38 grader haha :) ?


    För mig är feber 37 grader. För vissa vid 36 grader.

    Beror på vilken normal temp man har.
  • Äldre 19 Feb 13:49
    #6
    Anonym (Tempa) skrev 2018-02-19 13:40:32 följande:
    För mig är feber 37 grader. För vissa vid 36 grader.

    Beror på vilken normal temp man har.
    Jaha. Hmm men jag känner mig inte febrig för fem öre, haha men jag kanske har feber då x'D
  • Äldre 19 Feb 14:21
    #7

    Har tempat i ca 1,5 års tid och kanske kan hjälpa lite. Tempen stiger när äl har skett och sjunker vanligtvis runt mens såvida man inte är gravid. Då brukar tempen öka något eller ligga kvar på högre temp. Du har inte fått äl på cd23 bara för att du inte tempat på länge. Äl påverkas inte av att du tempar. Däremot kan NC:s beräkningar påverkas av att du inte tempat tillräckligt. Du har i detta fall tempat ytterst lite och därför har NC gjort sin beräkning utifrån det. Just nu är det inte lätt att tolka din kurva alls, men det är mycket möjligt att din äl skedde som vanligt, runt den tiden den brukar. Om du vanligtvis har 28 dagars cykel skulle jag nog ta ett gravtest imorgon om inte mensen dyker upp :) lycka till.

  • Äldre 19 Feb 14:22
    #8
    cassandra92 skrev 2018-02-19 13:49:44 följande:

    Jaha. Hmm men jag känner mig inte febrig för fem öre, haha men jag kanske har feber då x'D


    Vill bara tillägga att du mest troligt inte har feber. Din temp ser helt normal ut.
  • Äldre 19 Feb 14:46
    #9
    Erla skrev 2018-02-19 14:21:03 följande:

    Har tempat i ca 1,5 års tid och kanske kan hjälpa lite. Tempen stiger när äl har skett och sjunker vanligtvis runt mens såvida man inte är gravid. Då brukar tempen öka något eller ligga kvar på högre temp. Du har inte fått äl på cd23 bara för att du inte tempat på länge. Äl påverkas inte av att du tempar. Däremot kan NC:s beräkningar påverkas av att du inte tempat tillräckligt. Du har i detta fall tempat ytterst lite och därför har NC gjort sin beräkning utifrån det. Just nu är det inte lätt att tolka din kurva alls, men det är mycket möjligt att din äl skedde som vanligt, runt den tiden den brukar. Om du vanligtvis har 28 dagars cykel skulle jag nog ta ett gravtest imorgon om inte mensen dyker upp :) lycka till.


    Ja det var det jag menade haha att NC gjorde sin beräkning utifrån det, inte att min ÄL påverkas av mätningen ;) Men jaa det är inte mycket att göra än att vänta. Tycker bara det är konstigt för det är första gången min kurva ser ut så, och som sagt känner jag mig inte det minsta febrig. Så det var mest det jag reagerade på. Men det kanske är olika från månad till månad också hur kurvorna ser ut. Har bara tempat sen i oktober :) Tack för att du tog dig tid och svarade! :)
  • Äldre 19 Feb 20:45
    #10
    cassandra92 skrev 2018-02-19 14:46:45 följande:

    Ja det var det jag menade haha att NC gjorde sin beräkning utifrån det, inte att min ÄL påverkas av mätningen ;) Men jaa det är inte mycket att göra än att vänta. Tycker bara det är konstigt för det är första gången min kurva ser ut så, och som sagt känner jag mig inte det minsta febrig. Så det var mest det jag reagerade på. Men det kanske är olika från månad till månad också hur kurvorna ser ut. Har bara tempat sen i oktober :) Tack för att du tog dig tid och svarade! :)


    Hade du äl som vanligt så ser ju kurvan väldigt fin ut måste jag säga och jag hade tagit ett test för länge sedan :P synd att du inte tempat alla dagar :) att tempen ökar som den gör här är väldigt positivt och dagen då NC satte ut äl för dig kan absolut vara en implantationsdip ^^
  • Äldre 19 Feb 21:44
    #11
    Erla skrev 2018-02-19 20:45:05 följande:

    Hade du äl som vanligt så ser ju kurvan väldigt fin ut måste jag säga och jag hade tagit ett test för länge sedan :P synd att du inte tempat alla dagar :) att tempen ökar som den gör här är väldigt positivt och dagen då NC satte ut äl för dig kan absolut vara en implantationsdip ^^


    Ja det är det jag hoppas. Men jag testade ju negativt imorse så det är det som gör mig lite besviken... vad betyder implantationsdip?
  • Äldre 20 Feb 09:44
    #12
    cassandra92 skrev 2018-02-19 21:44:30 följande:

    Ja det är det jag hoppas. Men jag testade ju negativt imorse så det är det som gör mig lite besviken... vad betyder implantationsdip?


    Nej vad tråkigt :( då är det bara att vänta och se. Håller tummarna!
  • Äldre 20 Feb 10:18
    #13
    Erla skrev 2018-02-20 09:44:44 följande:
    Nej vad tråkigt :( då är det bara att vänta och se. Håller tummarna!
    Tack! Tempen fortsätter vara hög... Ska försöka hålla mig till torsdag att ta ett till! :)
  • Äldre 20 Feb 11:01
    #14
    cassandra92 skrev 2018-02-20 10:18:45 följande:

    Tack! Tempen fortsätter vara hög... Ska försöka hålla mig till torsdag att ta ett till! :)


    Gör så :) spännande!
  • Äldre 20 Feb 11:11
    #15
    Erla skrev 2018-02-20 11:01:03 följande:
    Gör så :) spännande!
    Verkligen :D
Svar på tråden NC tempkurva.