• Anonym­871
    Äldre 19 Feb 15:51
    4757 visningar
    8 svar
    8
    4757

    Vänskapsrelation efter dotterns död

    Vet inte om det är jag som tänker / känner fel . Förlorade vår dotter 3 månader gammal i en sjukdom . Så fort hon gick bort och jag berättade det för henne kom ett inlägg på instagram där hon skrwv att hon är så lycklig lottad som har sina barn på jorden osv ... om jag mår dåligt över vår dotter ska hon ha det värre att skriva att henne barn är sjuka osv.. jag jämför oftast nu för tiden vad man tycker är jobbigt :/ vet inte vad jag vill komma men vet inte om jag börjar bli knäpp som ens tar illa upp ?

  • Svar på tråden Vänskapsrelation efter dotterns död
  • Anonym­871 Trådstartaren
    Äldre 19 Feb 16:05
    #2
    Anonym (Hmmm) skrev 2018-02-19 15:56:05 följande:

    Ditt barn är dött men hon har det värre när hennes barn är sjuka till och från?

    Eller missuppfattade jag detta helt?


    Anonym (Hmmm) skrev 2018-02-19 15:56:05 följande:

    Ditt barn är dött men hon har det värre när hennes barn är sjuka till och från?

    Eller missuppfattade jag detta helt?


    Stämmer . Igår va vi på minneslunden för vår dotter och då skriver hon sms och beklagar sig om stt hennes son är sjuk :/
  • Anonym­871 Trådstartaren
    Äldre 20 Feb 04:55
    #4
    EmberEyes skrev 2018-02-19 16:53:53 följande:

    Menar du att din vän säger till dig på din dotters minnesstund messar dig och skriver att du får rycka upp dig, för hennes son är minsann sjuk och det är synd om henne? Eller menar du att hon skickar ett mess och säger att hon inte kan komma för att hennes som är sjuk?

    Är det verkligen så att hon skriver "Jag vet att Anonym871 har förlorat sitt barn, men det är mer synd om mig för min son är sjuk"? Eller är det så att hon skriver "Just nu är det jobbigt, min son är sjuk och jag får inte sova." och så lägger du in värderingen att hon tycker mer synd om sig än om dig?

    Att din vän skriver att hon är lyckligt lottad som har sina barn på jorden betyder på inget sätt att hon förminskar din förlust.

    Jag tror att du upplever att din  vän uttrycker att det är "mer synd om henne" för att du är i affekt.

    Hon har fortfarande rätt att vara trött, irriterad, glad, ledsen, osv i sitt eget liv, och skriva om det.


    Jag menar att det alltid ska vara synd om henne . Har vi jobbigt med tankar/ känslor osv ska hon ha det värre . Igå hade vi en skitdag vi va ute vid gravstenen osv och får sms om att hennes son är sjuk ?!
  • Anonym­871 Trådstartaren
    Äldre 20 Feb 05:35
    #6
    Elderberry skrev 2018-02-20 05:07:06 följande:

    Visste hon om att du var där vid graven? Hur länge sedan var det din dotter dog?


    Några månader sen , ja hon skrev att hon tänkte på oss den dagen
Svar på tråden Vänskapsrelation efter dotterns död