• Äldre 20 Feb 11:45
    6288 visningar
    6 svar
    6
    6288

    Symaskin- vilken är bäst?

    Hej hallå.

    Som rubriken lyder undrar jag vilken symaskin du tycker är bäst?

    Jag tänkte vräka en nu hobby ergo jag är nybörjare och tänkte sy enklare mössor till barn, lite kuddar och ditt och datt. Inget avancerat- nu iaf..

    Har blivit tipsad Easy Jeans 1800.

    Vilken har du?

  • Svar på tråden Symaskin- vilken är bäst?
  • sextio­talist
    Äldre 20 Feb 11:50
    #1

    Jag har en Bernina som jag har haft i snart 30 år, den fungerar bra fortfarande. Så jag rekommenderar Bernina (som finns i olika prisklasser)

  • Äldre 20 Feb 12:18
    #2
    Sanna8301 skrev 2018-02-20 11:45:58 följande:

    Hej hallå.

    Som rubriken lyder undrar jag vilken symaskin du tycker är bäst?

    Jag tänkte vräka en nu hobby ergo jag är nybörjare och tänkte sy enklare mössor till barn, lite kuddar och ditt och datt. Inget avancerat- nu iaf..

    Har blivit tipsad Easy Jeans 1800.

    Vilken har du?


    Jag har en Hugin Veronica.

    Mycket nöjd med den!

    Låg vikt.

    Löjligt lätt att använda.
  • Äldre 20 Feb 12:35
    #3

    Om du ska sy i trikå bör du köpa en som har "overlock" söm, det är inte samma som en riktig overlockmaskin men man klarar sig med det i början. Någon fin dekorsöm är ju också kul samt möjlighet att sy med tvillingnål. Singer har bra priser och är helt okej.

  • Äldre 20 Feb 12:40
    #4

    Jag har en Hugin som är köpt på Coop för många år sen för under 1000kr. Använder den till att kanta och fålla resten syr jag på en overlock Singer Heavy duty ca 3000kr.

    Om du har begränsad budget så köp en billigare hushållsmaskin så kan du även köpa en billigare overlock istället för att lägga massor av pengar på funktioner du inte kommer använda på hobbynivå.

  • Äldre 20 Feb 13:48
    #5

    Husqvarna Emerald 118 har både jag och mamma. Fungerar felfritt hittills iaf. 

  • Äldre 20 Feb 22:04
    #6

    Tänk på att vissa märken (inte utpräglade symaskinsmärken) kan det vara svårt att hitta reservdelar till och till och med tex spolar. Min svägerska har en AEG (hyfsat ny) som är totalt omöjlig att hitta spolar till.

    Vad har du för budget?

    Sen tror jag symaskinsmärken är lite som bilmärken.. många börjar med ett märke och fastnar för det och tycker det är bäst.

    Jag gillar själv Pfaff och Singer.

Svar på tråden Symaskin- vilken är bäst?