• jozz

    Någon som provat donaferty?

    Är det någon med PCO som har provat donaferty där det har resulterat med ägglossning samt graviditet?
    Har själv beställt hem donaferty och hoppas på att det kommer funka!Glad

  • Svar på tråden Någon som provat donaferty?
  • Anonym (Hanna)
    jozz skrev 2018-02-20 15:34:04 följande:

    Är det någon med PCO som har provat donaferty där det har resulterat med ägglossning samt graviditet?
    Har själv beställt hem donaferty och hoppas på att det kommer funka!Glad


    Har druckit det i 1,5 månad. 
  • Anonym (Hanna)
    jozz skrev 2018-02-22 19:00:09 följande:

    Har du märkt någon skillnad???


    Nej det har jag nog inte. Har precis avslutat en dubbel kur med Letrozol samt Ovitrelle. Vet inte än om det har tagit sig och ska lämna progesteronprov nästa vecka. Kan återkomma om det är någon skillnad från tidigare kurer. :)

    Oavsett så kommer jag ändå fortsätta med Donaferty, det innehåller ju bra vitaminer inför en graviditet
  • jozz

    Får hoppas att det har tagit sig för dig! :)

    Tänkte att jag skulle ge det en chans för att se om det har någon påverkan eller inte men hopps att det fungerar :)

    Gör gärna det!:)

  • Anonym (Hanna)
    jozz skrev 2018-02-22 20:01:02 följande:

    Får hoppas att det har tagit sig för dig! :)

    Tänkte att jag skulle ge det en chans för att se om det har någon påverkan eller inte men hopps att det fungerar :)

    Gör gärna det!:)


    Har läst på flera ställen att man ska ge det minst 3 månader så ge inte upp i första taget. :) 
  • jozz

    Ja jag har läst det någonstans med :) ger upp gör jag inte i första taget utan tänkte ge det en chans i några månader så får vi se :) men man hoppas ju alltid på bra resultat :) lite svårt när det inte finns så mycket fakta om det bara och om någon har lyckats med att enbart behöva hålla sig till defornety eller inte:)

  • Anonym (Ellen)

    Äter det sen 3.5 månader tillbaka. Nej har inte märkt nån skillnad men fortsätter :) har försökt bli gravid sen i höstas.

  • Anonym (Hanna)

    Jag fick ägglossning denna cykeln, dock blev jag inte gravid. Om det endast var Letrozol som bidrog till ägglossningen eller om Donaferty hjälpte till vet jag inte. 

    Fick däremot min mens på rätt dag och slapp äta primolut/provera för att framkalla den. :)

  • Anonym (Ellen)

    Är gravid. Vet dock inte om donaferty påverkade det eller inte. Fick levaxin för några månader sedan pga gränsvärden för hypoterous.Barnmorskan sa att det brukar göra susen för fertiliteten om man ligger på gränsvärden.

  • Silverfisken

    Jag har kört med Donaferty i ett år utan att lyckas bli gravid. Det var inte förrän jag lyckades hålla mig till strikt ketogen LCHF i tre månader som jag blev gravid. Är nu i vecka 10 och har fortsatt med LCHF och mår hur bra som helst!
    Så ett hett tips --> kosten!! Skippa socker, mjöl och snabba kolhydrater! Ät mycket fett och grönsaker! Googla "LCHF gravid" eller liknande.

  • setfire

    Jag har ätit donaferty i snart fyra månader nu och efter tre månader märkte jag skillnad i min cykel. Den gick från 60-80 dagar till strax över 30 och har fortsatt så nu de senaste två cyklerna, så hoppas på att det fortsätter så :) har ingen lust att ta hjälp utifrån men om vi inte lyckats efter sommaren kommer vi nog behöva ta till andra metoder. Just nu är jag bara glad över att få någorlunda koll om jag kan räkna med att få ägglossning runt dag 20 från och med nu. Hoppas, hoppas! För då känns chanserna mycket större. Vi har försökt med att få ett syskon i 7 månader men jag har bara haft 4 cykler sedan dess och vi har bara prickat ägglossningen två gånger.

  • Tilipitappi

    Har provat donaferty i nån månad för ett år sen och ingen skillnad, däremot håller jag med om att LCHF är det bästa! Av egen erfarenhet vet jag det samt mycket läsning och information. Verkar vara nyckeln för många med pcos och det är nog för att vi med pcos många gånger har problem med blodsocker och insulin och kolhydratrik kost stimulerar detta vilket gör att man får mer besvär. Tips: kolla in dr Eric berg på youtube (amerikansk läkare, tackar gudarna för att jag hittade han) :)

  • Trullis82

    Hej!

    Jag beställde hem det direkt när jag fick höra om min pco.

    Druckit Jan-juni o absolut ingen skillnad. Som att kasta pengarna i skön

  • setfire

    Har nu ätit det i snart 7 månader, för 1 månad sedan började jag även med bidrottninggelen apriforce och det gav ingen graviditet men en rekordkort cykel på 31 dagar åtminstone. Har haft korta cykler på 32, 33 samt 44 dagar däremellan. Så kortare cykler har jag som sagt fått men ingen aning om jag har ägglossning eller om livmoderslemhinnan bara brister tidigare...? Jag hoppas ju starkt på att slippa ta hjälp utifrån.

  • Anonym (Dellllan)

    Hej! Jag undrar lite om de här med donaferty ni som testat? Jag har nu ingen mens, den kommer när den känner för de liksom. Doktor säger allt ser bra ut men men . Jag o min pojkvän har bestämt oss för att försöka på egen hand lite innan vi söker hjälp för att försöka fö bebis hos doktorn Såå. Men... om donaferty skulle fungera då o jag får mens och ägglossning oså då,. Fortsätter man med ?kuren? även om man har mens? Fortsätter jag då även efter min ägglossning o vårat försök? Eller skadar de? Eller hur fungerar de? :)

  • Anonym (anonym)
    Andreasvan skrev 2019-02-15 21:33:15 följande:

    Verkar som att Donaferty inte går att få tag på längre... finns det några alternativ?


    Jag köpte en låda Donaferty idag på ett Kronans Apotek, så det går fortfarande att få tag på. Kolla på Kronans Apoteks hemsida och sök på olika orter så kan du se vilka av deras lokala Apotek som har det hemma.

    Apotea.se och Meds.se verkar det vara tillfälligt slut.

    Annars om du inte får tag på Donaferty, så köp Inofolic från den engelska hemsidan, det är samma sak som Donaferty.
  • Anonym (anonym)
    Andreasvan skrev 2019-02-15 21:33:15 följande:

    Verkar som att Donaferty inte går att få tag på längre... finns det några alternativ?


    Lägg in en bevakning på dessa sidor, så får du ett mail när varan finns att köpa igen.

    www.meds.se/donaferty-dospasar-60-st

    www.apotea.se/donaferty-60-doseringspasar

    Annars köp den engelska motsvarigheten här:
    inofolic.org.uk/products/

    For the best chance of success, take Inofolic for at least 3 months
Svar på tråden Någon som provat donaferty?