• Flisis

    Jäkla spis!

    Har nyligen flyttat och är van vid induktionshäll. I det nya boendet har vi en ?vanlig? spis med märket Electrolux. Problemet är stenplattan som jag förstår går att värma i två lägen/storlekar. Alltså jag drar på max och ett extra vrid så att hela plattan tänds. Men varför slår den yttre ringen ifrån ibland?

    Vill ju steka maten inte koka den ????

    Hade jag haft bruksanvisningen så hade det ju varit enkelt men nu har jag inte det.. och lyckas inte googla fram nåt heller..

    Hoppas någon kan hjälpa mig????

  • Svar på tråden Jäkla spis!
  • AndreaBD

    Jag utgår ifrån att den stänger av sig när plattan har blivit (tillräckligt?) varm. Men jag känner inte till den spisen heller. Kan du inte söka efter bruksanvisningen på nätet?

  • klyban
    Flisis skrev 2018-02-20 16:24:35 följande:
    Har nyligen flyttat och är van vid induktionshäll. I det nya boendet har vi en vanlig spis med märket Electrolux. Problemet är stenplattan som jag förstår går att värma i två lägen/storlekar. Alltså jag drar på max och ett extra vrid så att hela plattan tänds. Men varför slår den yttre ringen ifrån ibland?
    Vill ju steka maten inte koka den ????

    Hade jag haft bruksanvisningen så hade det ju varit enkelt men nu har jag inte det.. och lyckas inte googla fram nåt heller..
    Hoppas någon kan hjälpa mig????

    Om du berättar modell, så ökar denna chans att någon har ett förslag på hur det fungerar.

    Vet jag hade en variant av detta, där man hade 3st värmezoner på en platta.
    Det var ofta man fick bara 1 eller 2 att fungera i början.


    hur många meter var det?
Svar på tråden Jäkla spis!