• Anonym (Vecka 8)

    Tjockis

    Jag är gravid, bara i vecka 8 än och jag har tänkt hålla det hemligt på jobbet i ca 10 veckor till. Men nu till saken. Man kan redan, om jag glömmer dra in magen, se att jag är gravid. Livmodern har redan vuxit en del och på eftermiddagen är jag väldigt svullen. Kommer detta lägga sig, eller vad tror ni? Jag har även gått upp några kilo i vikt redan så der bidrar väl till att magen ser stor ut. Jag har egentligen inget emot detta i sig men just att jag verkligen inte vill att arbetsgivaren ska ana något innan jag själv berättar. Hur hade ni gjort?

  • Svar på tråden Tjockis
  • smulpaj01

    Det är bara svullna tarmar. Tidigast vecka 20 syns det nog "på riktigt", vecka 28 för min del och jag är väldigt smal.

  • Anonym (Vecka 8)
    smulpaj01 skrev 2018-02-20 16:50:21 följande:

    Det är bara svullna tarmar. Tidigast vecka 20 syns det nog "på riktigt", vecka 28 för min del och jag är väldigt smal.


    Tidigast vecka 20? Skämtar du? Livmodern växer ju oså den syns också även om fostret är superlitet. Jag hade en riktigt stor kula i vecka 20 med barn nr 1. Redan i vecka 15 behövde jag köpa gravidbyxor. Däremot så slutade i princip min mage växa i vecka 30.

    Men det var inte det jag undrade, jag är fullt medveten om att det främst är uppsvälldhet. Precis som jag nämnde i min trådstart. Men faktum kvarstår att jag ser gravid ut och vet inte hur jag ska kunna dölja för arbetsgivaren så länge till.
  • Anonym (Vecka 8)
    smulpaj01 skrev 2018-02-20 16:50:21 följande:

    Det är bara svullna tarmar. Tidigast vecka 20 syns det nog "på riktigt", vecka 28 för min del och jag är väldigt smal.


    Vill även tillägga att jag sprang på en gammal bekant som då var i vecka 12. Jag såg DIREKT att hon var gravid utan att hon sa något så vecka 20 känns väldigt tagit från luften.
  • SofieJ

    Jag fick frågan av en vän i v 14 om jag var gravid. Fattar inte hur han vågade fråga, för det syntes inte jättemycket, hahaha.

    Iaf, löst sittande kläder? Inget som smiter åt över magen. Det borde du klara dig några veckor till på, väl?

  • Anonym (Vecka 8)
    SofieJ skrev 2018-02-20 17:05:38 följande:

    Jag fick frågan av en vän i v 14 om jag var gravid. Fattar inte hur han vågade fråga, för det syntes inte jättemycket, hahaha.

    Iaf, löst sittande kläder? Inget som smiter åt över magen. Det borde du klara dig några veckor till på, väl?


    Haha ja, vågat att fråga! Frågade faktiskt min bekant som var i vecka tolv men det syntes faktiskt ganska tydligt även om hon inte riktigt såg det själv. Ibland spänner man väl ut magen utan att tänka sig för ;) om

    Jag är uppsvälld kan det dock se ut som stt jag är gravid även när jag inte är det, om jag slappnar av magen vill säga. Skillnaden är nu att magen ser ut så konstant så fort jag har ätit frukost. Jag kan hålla in den men det blir ju jobbigt efter ett tag..

    Måste kanske tänka lite mer på kläderna. Får kanske bara välja mig. Idag har jag tighta byxor och skjorta så det kanske är bättre mer lediga kläder. Får rota lite i garderoben.
Svar på tråden Tjockis