• Anonym (Fundersam)

    Hur många bedrar igen?

    ni som varit otrogna mot era fruar och era fruar väljer att fortsätta äktenskapet....fortsätter ni ändå vara otrogna? När började ni om? Eller upphörde det aldrig? Fortsätter ni med samma person och blir bara bättre på att sopa undan spåren?

  • Svar på tråden Hur många bedrar igen?
  • Anonym (X)

    Föll dit igen med samma. Avslutade. Var otrogen med en annan. Avslutade. Föll dit igen med samma. Avslutade.

    Nu är jag trogen.

  • Anonym (X)

    Mellan första och andra gången var det någon månad kanske. Minns inte. Mellan första och andra personen var det kanske 2 år. Mellan första och andra gången med andra personen var det kanske ett halvår drygt. Någonstans mellan ett halvår och ett år.

  • Anonym (X)

    Man blir bättre och bättre på att dölja spåren och framför allt på att ljuga och leva dubbelliv och gå över sina egna gränser.

    En viktig sak att veta i sammanhanget är att man ofta ljuger för bägge partners, det är alltså inte så att man själv och älskarinnan tillsammans döljer spåren för ens partner (om hon inte är upptagen hon med), utan hon är också lurad.

  • Anonym (Om)
    Anonym (X) skrev 2018-02-20 20:01:37 följande:

    Föll dit igen med samma. Avslutade. Var otrogen med en annan. Avslutade. Föll dit igen med samma. Avslutade.

    Nu är jag trogen.


    Din fru eller man tog tillbaka dig efter att båda otroheter blev kända? Och hur länge har du nu varit trogen?
  • Anonym (Om)
    Anonym (X) skrev 2018-02-20 20:08:32 följande:

    Man blir bättre och bättre på att dölja spåren och framför allt på att ljuga och leva dubbelliv och gå över sina egna gränser.

    En viktig sak att veta i sammanhanget är att man ofta ljuger för bägge partners, det är alltså inte så att man själv och älskarinnan tillsammans döljer spåren för ens partner (om hon inte är upptagen hon med), utan hon är också lurad.


    En viktig sak i sammanhanget, älskarinnan ljuger ofta för den gifte också. Hur tror du vissa otroheter blir kända?
  • Anonym (VisDom)
    Anonym (Fundersam) skrev 2018-02-20 17:57:28 följande:

    ni som varit otrogna mot era fruar och era fruar väljer att fortsätta äktenskapet....


    Fruar? Är det bara männen som är otrogna?
  • Anonym (. Y .)
    Anonym (Fundersam) skrev 2018-02-20 17:57:28 följande:

    ni som varit otrogna mot era fruar och era fruar väljer att fortsätta äktenskapet....fortsätter ni ändå vara otrogna? När började ni om? Eller upphörde det aldrig? Fortsätter ni med samma person och blir bara bättre på att sopa undan spåren?


    Kvinna här.

    Första gången är svår och samvetet tungt.

    Sen blir det lättare för var gång.

    Till slut känns det helt naturligt. i alla nästkommande förhållanden också.
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (VisDom) skrev 2018-02-20 21:59:05 följande:

    Fruar? Är det bara männen som är otrogna?


    Verkligen inte, alla får svara.
  • Anonym (Perra)

    Följdfråga på trådens rubrik. 


    Om en kvinna (eller man förstås) säger sig ha varit notoriskt otrogen säg mellan 15-25 års ålder. Sen levt i en fast relation i 20-25 år utan otrohet, kan hon falla tillbaka i sitt tonårsbeteende som 50-åring, när hon har en tämligen ny relation? 


    Frågar åt en kompis... 

  • Anonym (X)
    Anonym (Om) skrev 2018-02-20 21:17:04 följande:

    Din fru eller man tog tillbaka dig efter att båda otroheter blev kända? Och hur länge har du nu varit trogen?


    Ja vi kämpar på än så länge fast det finns förstås ingen tillit till mig. Har varit trogen i drygt två år nu. De värsta risk-situationerna för mig har varit när jag mått dåligt och velat 'fly' och när jag hamnar i nya sammanhang och träffar nytt folk. Under dessa två år har jag mått mer psykologiskt sämre än någonsin tidigare och börjat i två nya sammanhang med trevligt folk. Har hållit mig borta från vänskap med det motsatta könet också, bara hållt det på arbetskollega-plan. Så det går bra hittills trots "frestelserna".
Svar på tråden Hur många bedrar igen?