• Filipa92

    Ines, Vilfred, Altea & ?

    Vi funderar på syskon till våra tre illbattingar, och självklart är namn något jag funderat på ;)

    Vad har ni för förslag på namn som är i samma stil som Ines, Vilfred och Altea? Vi vill alltså ha något äldre, svenskt, enkelt, men ändå lite ovanligare som till exempel Marianne, Vilhelmina, Lillemor, Tage, Gideon, Harald etc.


    ~ Ines 29/4-09, Vilfred 11/2-11 & Altea 14/6-13 ~
  • Svar på tråden Ines, Vilfred, Altea & ?
  • fluu

    Underbart vackra namn!

    Botvid, Bruno, Elmer, Gottfrid, Hilmer, Isidor, Justus, Knut, Leander, Manfred, Mandor, Otto, Povel, Sture, Sigvard, Unne, Alvar, Arild, Evald.

    Alfhild, Alfreda, Botilla, Bodil, Dorotea, Edla/Edel, Evy, Valborg, Hilla, Hildur, Helga, Iben, Kersti, Karla, Margit, Naemi, Ottilia, Rakel, Signy, Torun, Verna


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Filipa92

    Ni får gärna komma med fler förslag, särskilt flicknamn som jag tycker är svårast just nu. Fler exempel på namn jag gillar; Ottilia, Alvina, Elsie, Hedvig, Frans, Ossian, Bertil, Arthur, Cornelis, Eskil. 


    Och fluu - kul att du föreslog just Alfhild, det heter äldsta dottern i andranamn. :) 
    ~ Ines 090429, Vilfred 110211 & Altea 130614 ~
  • fluu

    Fler förslag:

    Unni, Blenda, Blanka, Aili, Aina, Alida/Alide, Alinde, Axelia, Dagny, Doris, Dolores, Elfrida/Alfrida, Ellida, Hjördis, Hillevi, Henny, Essy, Harriet, Ilse, Judith, Lone, Maj, Margot, Norma, Olga, Ragna, Solveig, Tula, Vivi/Vivian.

    Albert, Svante, Lorens, Amandus, Conrad, Linnar, Herman, Edmund,Hilding, Esbjörnd, Anund, Allan, Bror.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • senalena

    sixten, assar, tore, malte, dagobert

    ylva, alva, inga, evy, beata, hillevi

Svar på tråden Ines, Vilfred, Altea & ?